Beantwoorden
ervee
Freshman Beetjesweter
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Is de prijs van een TV-box mee inbegrepen?

Beste , momenteel heb ik dit abonnement 'Basic Internet + Telenet TV' . Mijn laatste factuur bedroeg hiervoor 67.31€. Ik beschik nog over een AANGEKOCHTE (oude) digibox.

Daar Telenet 'nogal aandringd' om deze om te ruilen naar de nieuwe TV Box ben ik dit aan het overwegen.

Mijn vraag: is in mijn huidige maandelijkse factuur 'Basic Internet + Telenet TV' de huurprijs van deze nieuwe TV Box standaard inbegrepen , of zal ik bovenop die 67.31€ nog maanderlijks een extra 10-12€ moeten betalen om die nieuwe TV Box te huren ?

Ik heb deze vraag reeds gesteld via de Telenet Chatbox , maar ik krijg teveel woorden als 'mogelijks , de kans bestaat , naargelang....' onder m'n neus geduwd , dus geen 100% duidelijk antwoord.

mvg, Ervee

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titelnieuwe decoder inbegrepen in prijs ?

Ik heb in maart 67.31€ betaald voor een abonnement Basic internet + Telenet TV. Zit de huurprijs van de nieuwe decoder reeds inbegrepen in deze 67.31 €

37 reacties
MartijnS
Experienced Veelweter
De magic number! WOW! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Dan ben je fout ingelicht geweest aan de telefoon gisteren. Je betaalde inderdaad voor de huur van een Telenet TV-Box sinds december 2023. Je schrijft dat je hiervan op de hoogte was (dit was in principe ook een eenzijdige aanpassing van je contract vanuit Telenet) maar je hebt toen niet je aankoopbox ingeruild tegen een TV-Box. Tant pis, maar je kan dat nog steeds kosteloos doen.

Maar wat ik dan niet snap aan heel je verhaal en uitleg is het jaarlijks vooruitbetalen. Je hebt er sinds april 2026 dan voor gekozen om "Easy Internet + Telenet TV Iconic" vooruit te betalen maar je zegt dat je nog steeds maandelijks betaalt voor Basic Internet? 

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

We kunnen de foto's nog niet zien moeten door een controle 

Je hebt dus geen huur toestel dit wordt je nieuwe prijs dan 

Voor internet is vanaf nu 56 euro tv abo 15 euro + tv box 5 euro totaal 20 euro = 76 euro nu

Voor het tv kaartje moet je abo niet aangepast worden de vriendelijke verkoper heeft dit wel gedaan dit had je de dag zelf of bij de eerste rekening kunnen in orde brengen 

Heb je niet gedaan , deze zaken horen we niet voor de eerste keer de verkopers krijgen commissie op verkoop maar jij beslist nog altijd zelf wat je wilt al is een paar dagen later en niet een paar jaar later daar kan je niets meer aan doen 

Voor de rest moeten we de foto's afwachten  wat er op de factuur staat (naam en adres en klanten nr en rek  mag niet zichtbaar zijn )

RuZ
Freshman Veelweter
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! BINGO!

Nu met de foto's erbij is het duidelijk.

Je hebt een Easy Internet + TV Iconic abonnement.

Prijs per maand: 70 euro (net voor de prijsstijging op 16 maart was dat nog 68,63 euro).

Omdat je jaarlijks betaalde, kreeg je een korting.

De huur van een digicorder is inbegrepen in die prijs. Ook al heb je een aangekocht toestel, je betaalde sowieso de huurprijs. (Had je bv kunnen gebruiken voor een 2de digicorder).
Als je de omruil doet naar de TV-box, zal dat niets extra kosten per maand. Er was een actie voor klanten met een aangekocht toestel die 1 jaar de huur van de decoder (twv 12 euro euro/mnd) gratis krijgen na het omruilen. Ik weet niet of die actie nog bestaat na de voorstelling van de nieuwe productlijn afgelopen maandag.

Als je de overstap zou maken naar de nieuwe productlijn, ga je op 76 euro uitkomen: Basic internet (lekker duidelijk van Telenet om een oude naam te hergebruiken) aan 56 euro + 20 euro voor TV (5 voor de box en 15 voor de zenders).
Die overstap is NIET VERPLICHT. Als je voldoende hebt aan 150GB maandelijks volume, zou ik het bij je 'oude' pakket houden.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Die 150 GiB is trouwens 300 GiB, dat is hier op Netweters bevestigd geweest. In de piekuren telt de meter aan 50%, tijdens de daluren aan 25%.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Dat is juist Suzy heeft dit laten weten hopen dat blijft op wat het was weet ik niet meer  Easy Internet of Basic internet 

Hebben mensen dit nog en kunnen ze dit nog bevestigen 

ervee
Freshman Beetjesweter

Neen, tot en met maart 2026 betaalde ik voor de ganse 'reutemeteut' (TV en internet) van Telenet MAANDELIJKS iets tussen de 64€ en 67€  , en de factuur van april 2026 (éénmalig 780,9€) en verder.... maakt nu deel uit van een JAARLIJKSE voorafbetaling ( ik kreeg hiervoor een 40-tal € korting). Wat inderdaad vreemd is : mijn abonnement afgesloten op 1 dec 2023 (zie bijlagen met mail Telenet) had toen de naam "Easy Internet + TV Iconic" en als ik nu kijk op mijn 'Mijn Telenet' staat daar een andere abonnementsnaam "Basic Internet + Telenet TV" (en die mij nog steeds , ongeveer, evenveel kost als het abonnement van 1 dec 2023). Het 'ruikt' een beetje zoals : Ik heb een abonnement ("Easy Internet + TV Iconic" vanaf 1 dec 2023) waarin de TV-Box huurprijs is inbegrepen ..... we ( = Telenet ) wijzigen nadien de naam van dit abonnement naar "Basic Internet + Telenet TV" (reden ??) én behouden de kostprijs (!!!!) en maken mij wijs , gezien de 'naamsverandering' (?) , dat de huur van de TV-Box NIET meer inbegrepen is.....). Waarom betaal ik dan reeds ongeveer 27-maanden (en nog steeds) een 12-tal € extra ?

b0667e2a-6f72-4d82-8378-b2573ea497af.jpg

B.JPG

ervee
Freshman Beetjesweter

helaas , bellen naar Telenet heeft meestal als resultaat dat de ene zegt 'zwart' en de andere 'wit' . Ze zijn vriendelijk en je mag ze steeds terugbellen, maar helaas krijg je meestal (altijd...) een andere persoon aan de lijn en mag je uw verrhaal opnieuw doen en krijg je weeral een 'onzeker' antwoord. Hetgene dat ik wil is een mail afkomstig van Telenet waarin men mij zegt dat in mijn huidig abonnement de huurprijs van de TV-Box is inbegrepen , dat ik mijn 'oude' GEKOCHTE decoder niet moet inleveren (en géén 50€ 'boete' moet betalen wegens het NIET inleveren van mijn 'oude' gekochte decoder....) en dat de kostprijs (67€) van mijn huidig abonnement niet zal stijgen van zodra ik de 'huur TV-Box' ik gebruik neem. Met een degelijke mail kan ik naar mijn Telenet dealer stappen (die mij op 1 dec 2023 een duurder abonnement heeft aangesmeerd....maar waarin volgens hem de huur van een TV-Box was inbegrepen en nu plots , als ik deze TV-Box zou afhalen , deze niet meer zou zijn inbegrepen , rarara..... )

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

@ervee  schreef:

Hetgene dat ik wil is een mail afkomstig van Telenet waarin men mij zegt dat in mijn huidig abonnement de huurprijs van de TV-Box is inbegrepen , dat ik mijn 'oude' GEKOCHTE decoder niet moet inleveren (en géén 50€ 'boete' moet betalen wegens het NIET inleveren van mijn 'oude' gekochte decoder....) en dat de kostprijs (67€) van mijn huidig abonnement niet zal stijgen van zodra ik de 'huur TV-Box' ik gebruik neem.

Dan moet je contact blijven opnemen met Telenet. Wij zijn klanten zoals jij en kunnen Telenet daar niet toe aanzetten.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ervee
Freshman Beetjesweter

Ik heb na het zien van de mail op 1 dec 2023 van telenet de dealer gevraagd dit nieuw duurder abonnement ongedaan te maken en terug te keren naar het vorige abonnement . Zijn reactie was enkele dagen geduld hebben en het zou allemaal in orde komen , Na 'enkele' dagen geduld had ik nog helaas nog steeds dat duurder abonnement.... Dan maar terug naar dealer , en zijn 'nieuwe' uitleg was dat dit niet meer ongedaan kon gemaakt worden omdat het TYPE van mijn vorige oude abonnement NIET MEER BESTOND bij Telenet (maar zijn 'goede' nieuws was dat voor de meerprijs (12€) de huur van een TV-Box standaard was inbegrepen.... maar blijkbaar is dit niet meer inbegrepen , vandaar mijn vraag aan de NetwetersA.JPG

)

luc55

We zijn nu mei 2026 naar de winkel gaan heeft geen zien , moest de verkoper er nog werken dan is ja en nee spel heb je niets aan 

De Digicorder kan je houden die gaan ze toch niet meer terug vragen dat kan je hier na zien maar zal een 0 factuur zijn 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/toestellen... 

Wat zou je willen dat je oude abo terug hebt of geld terug krijgt  dat ze op je rekening zetten dat je een te goed hebt waarmee de toekomsten rekeningen worden betaald 

Je zal een keuze moeten maken 1 zaak voor een commerciële geste 

Je moet zien die nieuwe tv box verbruikt meer internet door de toeters en bellen  als alleen tv kijkt ben je met oude abo goed anders heb je een onbeperkt nodig 

Je moet die keuze zelf maken en niet een en en verhaal 

Geef het door stuur een foto door wat zeker wil naar deze link 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een... 

ervee
Freshman Beetjesweter

Wat ik wil ? Ik wil tegen het einden van het jaar gebruik maken van de 'huur TV-Box' waarvoor ik sinds 1 dec 2023 betaal , maar Telenet (dealer Telenet) nu beweert dat de huur TV-box niet in dat abonnement van 1 dec 2023 zit. En beweert ook die dealer : indien ik toch die huur TV-Box wil in gebruik nemen , ik extra 10-12tal € (huur TV-Box) meer zal moeten betalen dan de huidige 67€ . Het begint een moeilijk verhaal te worden...... 

MartijnS
Experienced Veelweter
De magic number! WOW! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Uw Telenet dealer had toch correct aangegeven dat de prijs van Settopbox vanaf 2023 was inbegrepen?

@ervee  schreef:

Eind november 2023 werd een aanpassing gedaan aan mijn abonnement "Basic internet + digitale TV" (reden aanpassing : activeren van kaartje voor TV mét kaartje (voor een tweede TV) wat volgens Telelenet als Telenet klant volledig gratis zou moeten zijn , en dat was het ook ! ) . Maar...... volgens de dealer had het 'aanpassen' van mijn contract als gevolg dat ik automatisch overschakelde naar een ander contract met name "Easy internet + Telenet TV iconic" die me plots ook een 12 tal € méér kostte. De meerprijs was volgens de dealer : de huurprijs van een TV-Box zit standaard inbegrepen in dit nieuwe "Easy internet + Telenet TV iconic"

Soit, ik denk dat deze discussie mag afgesloten worden. Je betaalt (al jaren) voor de huur van een TV-box. Die ga je dus zeker kunnen gebruiken als je die gaat halen. Personen die anders beweren zijn slecht ingelicht.

De 2P Internet + DTV bundels zijn altijd een optelsom geweest van hun componenten, dus hierbij de illustratie dat voor jouw prijspunt, de huur van de TV Box inbegrepen is.

Prijzen 28/04/2025 totm 16/03/2026Prijzen na 16/03
Basic Internet stand-alone34,1135,50
TV-abonnement & Auteursrechten (= DTV abonnement)21,9422,00
Huur 1ste Telenet TV-box 11,2612,00
TOTAAL67,3168,50

Noot: ik geloof wel dat er ooit een promo was om de altijd inbegrepen huur teniet te doen die advisors konden gebruiken voor mensen met een aankoopbox die overgezet werden naar het nieuwe IT systeem. Waarom die niet toegekend is in jouw geval weet ik niet, maar das vijgen na pasen.

luc55

Je hebt dit nu aan deze prijs   Easy Internet + Telenet TV iconic  € 70,00

Er zit een huurbox bij deze heb je niet gekregen vraag dat ze een tv box op sturen 

Dan is de zaak opgelost en je hebt formule nog aan de oude prijs en je krijgt een nieuwe tv box voor tv te kijken 

https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/nieuwe-prijzen-2026.html 

Stuur het door naar dit adres 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

ervee
Freshman Beetjesweter

Ik heb dit dus doorgestuurd (het ganse verhaal met foto) naar het opgegeven adres (https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...)..... en nu maar afwachten 🙂

luc55

Ze gaan je bellen hou je telefoon in de gaten in de week tijdens kantoor uren kan een week duren