Beantwoorden
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan je op Tv-box v2 lampjes dimmen? +Suggesties

Vandaag men tv-box v2 gaan halen. Andere v1 had zijne geest gegeven. Alles werkt perfect recht uit de doos en klaar.

Echter merk ik wel dat bij standby het lichtje ongeacht de tijd, fel blauw is, en bij aanstaan storend fel wit/blauwerig licht geeft.

Ik weet dat met de tv-box v1 er een update is geweest zodat bij standby een heel donker blauw licht werd gegeven, moet al dichtbij gaan staan, en als ie aanstaat een wit/geelig dof lichtje gaf.

Dit zogezegd om de lijn met de v2 door te trekken, maar echter was het op de v1 na de update veel beter, dan nu op de v2. De v2 geeft echt veel meer licht af. (Aangezien dit gelukt is met een update op de v1 tijd terug, moet dit toch ook zeker lukken voor de v2?)

Is er mss een handeling via ab of dergelijke om deze toch te doen dimmen?

(Wat ik wel merk is dat bij v1 men philips soundbar wel herkend werd automatisch, maar dat ie nu altijd samsung zegt, desondanks meerdere keren kabel er uit en weer in te steken en toestellen te herstarten. Niet zo erg nu regelt men tv het geluid wel van de soundbar.)

Kleine suggesties:

@Moderator @Suzy @Bjarne 

*mss om in de instellingen een knop toe te voegen met de mogelijkheid om de tv-box te herstarten (dus niet uitzetten) ipv altijd maar op draaiend toestel gewoon altijd maar stekker eruit/erin te plaatsen.

*In instellingen dim functie te implementeren van de lichtjes vooraan tv-box v2 in te stellen tesnoods met 2 of 3 standen.

*Ook las ik in bijsluiter, dat je met enkele seconden op de aan/uit knop, een menu krijgt waar bv ook mogelijkheid is te zoeken naar updates... Is dit niet makkelijker om het ook via instellingen van tv-box een knop "zoek naar updates" te implementeren?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan je op Tv-box v2 lampjes dimmen? +Suggesties

@DeLLiAnO ik heb ook een V2 box en die gaat in standby na een tijdje in gedimd blauw licht, je ziet het amper, 

en een knop in de instellingen om te herstarten is ook niet handig hé, stel dat die is vastgelopen en je niks meer kan doen dan heb je niks aan die knop om te herstarten.

beste is de stekker uit te trekken en te laten herstarten, dan zoekt die ook naar update's.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan je op Tv-box v2 lampjes dimmen? +Suggesties

@Master-Magic 

Daar heb je wel punt in, moest ie volledig vastgelopen zijn. Maar in andere gevallen kan het ook wel helpen om cache geheugen te refreshen en zo mogelijke problemen te verleiden door met herstarten hetzelfde te doen als het uit de stekker te trekken. Soms heb je zo is buffer probleempje of dat de tvbox wat langzamer gaat en als je dan hem zou kunnen herstarten (of zoals bij v1 schakelaar uit/aan) dan was men vorige v1 terug in orde. Ook als je naar updates wil zoeken, kan datcdan bv ook via herstart, ipv nu alleen maar bij stekker eruit/erin te doen

Die update knop en dimfunctie zou wel goed zijn.

Het licht dat jij beschrijft had ik ook met de v1 na die bepaalde update zoveel tijd geleden. Maar hier is zowel standby als aanstaan een serieus lichtje hoor, zeker als hem aanstaat.. is echt fel, zoals ik al zei bij de v1 was dan uiteindelijk licht geelig/oranje, doffe kleur. Zeker niet storend

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je op Tv-box v2 lampjes dimmen? +Suggesties

@DeLLiAnO 

Heb zelf de v1 en ja er zitten nu eenmaal lichtjes op. 

Maar als je het niet storend vindt waarom zou je het lampje dan toch minder fel willen zien branden ? En is dat licht op die v2 echt zo fel dat heel de kamer verlicht wordt ? 

Dit lijkt mij ondanks een ingebouwde functie ,dit wel of niet minder fel te zetten, ook erg onhandig. Dus je zet die aan met een fel lichtje , dan eerst naar je instellingen om het lampje te 'doven' om vervolgens naar de tv te kijken. Allemaal erg omslachtig als je het mij vraagt maar goed ik ben maar wie ik ben natuurlijk. 

Denk dat vele hem ook in kast hebben staan en dat het uiteindelijk ook minder opvalt dat er een lampje aanwezig is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan je op Tv-box v2 lampjes dimmen? +Suggesties

@patrick37 

Ik zei:

"..zoals ik al zei bij de v1 was dan uiteindelijk licht geelig/oranje, doffe kleur. Zeker niet storend"

Gaande over het v1 toestel. Zeker niet omslachtig voor me, os echt dag en nacht verschil bij me. Btw zoveel werk eis het nu ook weer niet. Zelfs men soundbar kan het. + Het waren ook maar suggesties he. Wie aan niks denkt of ideeën heeft hoe het anders kan, zal int leven ook niks zien veranderen of verbeteren he.

Btw check ff je pm als je wil.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je op Tv-box v2 lampjes dimmen? +Suggesties

@DeLLiAnO 

Daarmee dat ik mij de vraag stelde of het zo storend was. En ja ideeën zijn altijd welkom natuurlijk enkel denk ik weer wat verder door op dat vlak. Want als ik dat zou hebben ik denk daar niet aan om te dimmen en mijn partner al helemaal niet. 

Ok je hebt ergens een punt het zou ergens misschien wat energie besparend kunnen zijn daar zit wel een gedachte achter. 

Maar zie het niet als kritiek want ik zeg een idee is altijd welkom hé 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan je op Tv-box v2 lampjes dimmen? +Suggesties

@patrick37 

Je moet geen zorgen maken hoor, jij zegt je idee, ik het mijn... Weet dat via teksten iets dubbel geïnterpreteerd kan worden. Maar zie wel hoe positief jij het bedoeld hoor 😉

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan je op Tv-box v2 lampjes dimmen? +Suggesties

Plak er een stukje zwarte isolatietape over.

Probleem opgelost.

Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Kan je op Tv-box v2 lampjes dimmen? +Suggesties

Bedankt voor je feedback! We geven het door.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan je op Tv-box v2 lampjes dimmen? +Suggesties

@Lieselot91 

Bedankt!

Btw heb even pm gestuurd

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Kan je op Tv-box v2 lampjes dimmen? +Suggesties

We hebben inmiddels feedback gekregen. Het standby-lampje kan niet aangepast worden en is hetzelfde bij alle TV Boxen van de Liberty Global-providers. Je kan het (blauwe) lampje in stand-by wel vermijden door een eco-standby mode te kiezen, dan gaat het na een vijftal minuten helemaal uit.

 

Er is geen optie in de interface van de TV Box om te zoeken naar updates, omdat bij een update dit automatisch opgepikt wordt in de eerstvolgende nacht, zonder dat de gebruiker daar last van heeft. Die menu-optie zou dus weinig nut hebben.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes