Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Live TV kijken via UTP i.p.v. coax


@louishufk  schreef:

De tv-box heeft wel een coax. De live uitzendingen komen via coax. Uitgesteld kijken en opnames zijn utp.


Misschien een beetje off topic maar zou het softwarematig mogelijk zijn voor Telenet ( @Suzy @CarlAtTelenet ) om (voor bv. een tweede TV) het mogelijk te maken ook live TV te kunnen kijken met alleen internet op de TV-Box? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
6 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Live TV kijken via UTP i.p.v. coax

@m-jan20 

Dat is in het verleden nog besproken en daar waren ze bij Telenet niet zo enthousiast over. Je verliest daar ook wel wat mee.

Je zou opnames, tv-theek en terugkijktv kunnen gebruiken, maar wat doe je dan met bijvoorbeeld Nederlandse zenders die je niet met terugkijktv kan bezien?

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Live TV kijken via UTP i.p.v. coax

@louishufk als dit goed voor opnames & terugkijk-tv lukt, waarom dan niet voor live tv? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Live TV kijken via UTP i.p.v. coax

@m-jan20 

Dat lijkt mij een hele reorganisatie van dat systeem. Kleine dingetjes kan je vragen, misschien zelfs krijgen, maar het spel helemaal op zijn kop zetten zit er volgens mij niet in. Maar wie ben ik.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Live TV kijken via UTP i.p.v. coax

Ik vrees ook dat dit technisch moeilijker is dan het lijkt, maar was benieuwd of dit mogelijk is met een (simpele) software-update van de huidige TV-Box. Zou een oplossing bieden voor héél veel mensen met een tweede TV zonder coax, want dat casten vind ik maar niks. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Live TV kijken via UTP i.p.v. coax

@m-jan20 omdat telenet nu eenmaal nog niet zenders streamt, enkel opnames en on demand, 

zenders streamen zit er voor telenet voorlopig nog niet in, 

dan moet heel de capaciteit van de kabel wat stabieler zijn voor te streamen 😉 

misschien dat dit in de toekomst komt, maar wij hebben hier geen glazen bol waarin we dit allemaal kunnen lezen 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Live TV kijken via UTP i.p.v. coax


@m-jan20  schreef:

@louishufk  schreef:

De tv-box heeft wel een coax. De live uitzendingen komen via coax. Uitgesteld kijken en opnames zijn utp.


Misschien een beetje off topic maar zou het softwarematig mogelijk zijn voor Telenet ( @Suzy @CarlAtTelenet ) om (voor bv. een tweede TV) het mogelijk te maken ook live TV te kunnen kijken met alleen internet op de TV-Box? 


@m-jan20 het was een beetje veel off topic, vandaar een apart topic gemaakt met jouw vraag. Zo ver ik weet zijn er hier geen plannen voor. Het is zoals hierboven reeds aangekaart geen kleine aanpassing, dit heeft te maken met de hele backend setup van het TV-box systeem.

Even ter informatie: Carl werkt enkel aan de TV-app, niet aan de TV-box. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.