Beantwoorden
Ree
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. It's your ninth party!

Moeten aangekochte Digicorders ingeleverd worden?

Ben pas overgeschakeld naar de TV Box.
Gebruikte één digicorder die inbegrepen was in het abonnement en bovenop nog een gekochte digicorder en een gekochte digibox.
De gehuurde digicorder heb ik ingeleverd en nu zeggen ze mij in de Telenet winkel dat ik ook verplicht ben de twee gekochte toestellen in te leveren, zoniet zouden ze worden gefactureerd. In "Mijn Telenet" staan ze inderdaad ook nog aangeduid als "nog in te leveren".
Ik weet dat ze voor mij onbruikbaar zijn maar ik kan me moeilijk indenken dat Telenet mij kan verplichten een door mij aangekocht toestel op te eisen en ben, gewoon uit principe, niet van plan die in te leveren.
Wie heeft daar ervaring mee?
Bedankt.

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Inleveren digicorders

6 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Krak 2018 Een echt antwoordkanon jij!

Ik heb er geen ervaring mee maar ik kan wel uw standpunt bijtreden: iets dat je gekocht (en dus betaald) hebt is uw eigendom. Daar kunnen ze niets voor aanrekenen wanneer je dat niet inlevert. Dat zou toch wel pure kafka zijn ...

Een regel in die zin in de reglementen van Telenet is waardeloos en zal nooit standhouden in een gerechtelijk dispuut.

Mijn mening uiteraard ...

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Ree de digicorder als daar nog opnames opstaan kan je die houden en nog bekijken wanneer je wilt (als je die niet via coax en utp heb aangesloten en enkel via HDMI)

de gekochte digibox is waardeloos, die wordt uitgezet en kan je niks meer mee doen daar die geen opnames kan maken, en voor iemand zegt als je de digicorder nog via utp hebt aangesloten en de digibox kan je op beiden nog de opnames bekijken, maar met risico dat er een update wordt gestuurd via utp en dat het toestel werkloos wordt.

daarom enkel de digicorder behouden voor je opnames dat er nog opstaan en enkel verbinden met een HDMI kabel.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Als goed is heb je een e-mail gekregen in je spam map 

Daar staat duidelijk in de restwaarde van toestel er zal 0 euro staan je moet niets meer doen 

Zou kunnen dat ook in mijn telenet staat 

Je krijgt altijd ook een post nl label via de mail  als je het toestel niet meer moet hebben of je geeft het binnen in de container park 

Ree
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. It's your ninth party!

Ik heb van Telenet nergens een mail gekregen.
Alle drie de toestellen staan in "Mijn Telenet" nog als : "wordt verwacht", zelfs de digicorder die ik al binnengebracht heb.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Dat is een vergissing van Telenet.  Telenet kan onmogelijk op eigen beslissing eigenaar worden van uw toestellen.

Vermits je u lichtjes ongerust maakt, raad ik aan om contact op te nemen met Telenet. De contactmogelijkheden zie je hier.  

Lieselotte1
Moderator
Topicvreter! Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Hi @Ree,

Goed dat je dit even navraagt! Aangekochte Digicorders/Digiboxen moet je niet terug binnenbrengen. Je mag dit wel doen indien je dit wenst, maar er wordt geen restwaarde aangerekend voor aangekochte decoders. Als je toch de melding krijgt dat er nog toestellen ingeleverd moeten worden, mag je gerust even contact opnemen: Chat met ons | Telenet. Dan bekijken we dit verder in detail!

Groetjes,

Lieselotte

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngLieselotte
Moderator