Beantwoorden
Rits
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

Gisteren kreeg ik een mail van Telenet  " Jij krijgt als eerste onze nieuwe Telenet TV-box!"

Na het bekijken van de voorwaarden besloten om mij hiervoor aan te melden en onze oud toestel in te ruilen. (plaatsing 21/9) Bij de uitleg werden geen extra kosten vermeld. " installateur komt gratis bij je thuis de TV-box installeren"". Ook werd er vermeld dat wegens ik de nieuwe Tv-box test, zou genieten bij activatie,  gratis Play More tot het einde van het jaar. Hier stond dan ook nog in kleine letters bij "Na 31 december 2018 zal de gratis toegang tot Play More automatisch eindigen. Je abonnement op Play More blijft enkel automatisch doorlopen indien je voordien hierop reeds geabonneerd was.

Het lijkt mij dan logisch dat wegens ik niet geabonneerd ben op Play More hier enkele maanden gratis naar zal kijken en het hierna stopt.

Nu kreeg ik na mijn aanmelding voor het plaatsen van de TV-box een overzicht van mijn nieuwe maandelijkse kosten: WIGO ( wat normaal is) en extra Play More voor € 24.95 waarbij staat vermeld ( Promo: compensatie: Play More (twv € 24,95 per maand.)

 

Ik begrijp dus de aanrekening niet van Play More, is dit nu extra wegens ik de nieuwe Tv-box aangevraagd heb? Er stond toch duidelijk vermeld dat dit alles gratis zou zijn? Weet er iemand hier iets meer over?

0 Likes
40 reacties
1010
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Full speed writing! Een bus vol! Topicvreter!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

Heb een vriendin die ook de nieuwe TV box krijgt ... ook stond op haar bevestigingsmail dat ze gratis Play More zou krijgen toch stond onderaan vermeld dat er 24,95 euro bij haar WIGO abonnement komt.

 

Blijkbaar zijn ze daar op de boekhouding bij Telenet serieus aan het missen?

Necker
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

Ik heb net hetzelfde voor.

Toen ik met Telenet belde vertelde ze mij dat ik die aanrekening van Play More, hoewel het op mijn rekening staat en ik via domiciliëring betaal, niet zal moeten betalen. Ik vroeg daarop of ze mij dat schriftelijk konden bevestigen maar dat wil men bij Telenet niet.

Daarom vulde ik een contactformulier in met de vraag hoe ik die bestelling kan annuleren. Dan is het heel lang stil geweest bij Telenet tot ik een mail kreeg met de vraag om hen te contacteren. Op deze dienst vertelde men mij dat ik dit enkel kon via de link www.Netweters.be.

Ik ben dus nog geen stap verder. Ik vind dit echt niet kunnen en ben hier alles behalve blij mee.

Ik zal het wel doen met mijn digicorder en wil heel graag af van die TV-box. 

HOE MOET IK DAT DOEN? 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

Als ik u goed begrijp heb je eigenlijk  +24,95  en -24,95. Dat maakt dus nul of gratis. 

Indien ik van u was zou  ik me pas zorgen maken  als er voor een periode na 31 december 2018 nog iets aangerekend wordt voor Play more.

 

0 Likes
Necker
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

Helaas is er geen melding van € -24,95.

Ik kreeg gewoon een mail met als titel 'Aangepaste diensten' waarbij ik behalve mijn Wigo nu ook € 24,95 moet betalen voor Play More. Ik heb die Play More zelfs niet aangeduid. Ik hoef geen Play More, zelfs niet gratis en nu wil ik dus ook die TV box niet meer maar bij Telenet kunnen ze mij niet zeggen hoe ik dat kan annuleren.

0 Likes
1010
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Full speed writing! Een bus vol! Topicvreter!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

@Suzy

 

Suzy, kan jij even tussen komen?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

@1010, bedankt om me even te mentionen.

 

Ik stel jullie graag gerust. Als TV-box tester krijgen jullie gratis Play More tot eind 2018 in de 2de testfase. Hier mogen jullie zeker van zijn. De bevestiging is niet correct, omdat promoties of kortingen die gegeven worden hier niet op staan. Hou jullie aanrekening in de gaten, maar jullie gaan merken dat dit pakket niet aangerekend zal worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

@Necker, de boodschap die je gekregen hebt over De Netweters is zeker niet correct. De eerste testfase van de TV-box vond op De Netweters plaats, nu is alle support via een expert team van onze klantendienst telefonisch. 

 

Zoals ik het begrijp, heb je besloten om mee te testen, maar wil je hier toch liever niet mee verder gaan? Dit heb je telefonisch aangegeven en daar hebben ze je naar hier gestuurd? En je hebt hier voor de rest nog geen antwoord op gekregen. Correct? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Necker
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

Bedankt voor je antwoord.

Ik weet het ook niet meer. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik tracht het kort samen te vatten. Alles zal ondertussen wel in mijn 'dossier' zitten.

-  4/9: Ik krijg een mail van Telenet met de melding dat ik een TV-box kan krijgen. Gratis installatie, gratis Play More tot 31/12,.... Er is geen sprake van testen.

- 4/9: Ik druk op de knop en vul al mijn gegevens in en maak online een afspraak.

- 4/9: Ik krijg een bevestiging via mail van mijn bestelling en van de afspraak (installatie).

- 4/9: Ik krijg een mail dat de afspraak wordt verlegd. Dat kan ik telefonisch oplossen want de nieuwe voorgestelde afspraak schikte mij niet.

- 4/9: Ik krijg tweemaal een mail met als onderwerp 'Je aangepaste diensten'. Hierin wordt meteen de nieuwe afrekening bijgevoegd. Bij mijn Wigo en mijn security pack tellen ze € 24,95 bij voor Play More. Dat laatste heb ik nooit besteld.

- 4/9 Ik telefoneer een half uur met Telenet met de vraag hoe dit kan. Daar antwoorden ze mij dat ik dit niet moet betalen. Ze vinden dat heel vervelend, net als ik, maar ze kunnen daar niets aan doen. Gegarandeerd gaat dit wel van mijn rekening want ik betaal via domiciliëring. Ze willen mij dat bovendien ook niet bevestigen via mail. 

- 5/9: Ik uit mijn ongenoegen via een contactformulier en vraag om die TV-box te annuleren. Zie F_20180905_355906401. 

- 8/9: Geen antwoord. Ik herhaal mijn vraag via een nieuw contactformulier waarbij ik verwijs naar F_20180905_355906401

- 11/9: Ik ontvang een mail van Telenet. Zij hebben mij trachten telefonisch te bereiken - ik heb evenwel nooit een telefoon gekregen dus dat is larie - en ze vragen mij contact op te nemen met 011/49 48 84

- vandaag: Ik bel met dat nummer. Zij vertellen mij dat ze daar niets aan kunnen doen. Ze kennen het probleem, ze vinden dat zeer vervelend maar ze kunnen mij  niet helpen. Ik moet dat oplossen via www.netweters.be. Daar had ik nog nooit van gehoord maar wat kon ik anders doen?

 

Nu gaat u mij toch niet afwimpelen en zeggen dat ik met Telenet terug contact moet opnemen?

Mijn vraag is zeer eenvoudig. Ik zou heel graag vandaag een schriftelijke bevestiging hebben dat die bestelling en die afspraak voor de installatie van die TV-box wordt geannuleerd. Op deze manier hoef ik die niet te hebben.

 

Ik vind dit een bedrijf als Telenet echt onwaardig. Ik ben echt teleurgesteld.

Hopelijk kan u mij helpen?  

0 Likes
Necker
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

In derde zin moet dat natuurlijk 'ik word' zijn. Is door de teleurstelling...

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

@Necker, bedankt voor de duidelijke post! Alles wat ik nodig had zat erin. Dankzij jouw het nummer van jouw online contact, heb ik meteen jouw klantennummer gevonden. 

 

Wat heb ik nu voor je gedaan? Ik heb heel jouw verhaal doorgestuurd naar onze collega's. Zij gaan dit in detail bekijken en jou persoonlijk opbellen om dit uit te klaren.  Ik begrijp dat het allesbehalve aangenaam is, maar zelf kan ik helaas niets voor je annuleren.

 

Wat ik wel kan zien en kan bevestigen is dat er effectief een promotie voor je actief staat voor het product Play More. De kost zou sowieso nooit aangerekend worden op de volgende aanrekening. Je zal er wel Play More bij zien staan met de prijs, maar dit bedrag zal er vlak onderen ook in mindering worden gebracht. Als je na het contact met mijn collega's de afspraak nog altijd wil annuleren, kan je dit via hen regelen. 

 

Ik wil me alvast excuseren voor de verwarring !


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Necker
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

Bedankt voor de excuses.

Toch heb ik de indruk dat jullie mij van het kastje naar de muur sturen. Een simpele mail vanwege Telenet met de bevestiging dat die aanrekening niet klopt en dat er geen Play More moet betaald worden, had alles van de eerste keer opgelost.

Ik denk dat ik, maar ook jullie, hier ondertussen al ruim 2 uur tijd aan verknoeid heb.

Zonde. Dan zegt men mij dat het erg gesteld is bij de overheidsadministratie. Jullie komen toch sterk in de buurt.

Vgr,

M

 

0 Likes
Necker
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

Bedankt trouwens om die schrijffout te verbeteren. 😉


@Suzy@  schreef:

@Necker, bedankt voor de duidelijke post! Alles wat ik nodig had zat erin. Dankzij jouw het nummer van jouw online contact, heb ik meteen jouw klantennummer gevonden. 

 

Wat heb ik nu voor je gedaan? Ik heb heel jouw verhaal doorgestuurd naar onze collega's. Zij gaan dit in detail bekijken en jou persoonlijk opbellen om dit uit te klaren.  Ik begrijp dat het allesbehalve aangenaam is, maar zelf kan ik helaas niets voor je annuleren.

 

Wat ik wel kan zien en kan bevestigen is dat er effectief een promotie voor je actief staat voor het product Play More. De kost zou sowieso nooit aangerekend worden op de volgende aanrekening. Je zal er wel Play More bij zien staan met de prijs, maar dit bedrag zal er vlak onderen ook in mindering worden gebracht. Als je na het contact met mijn collega's de afspraak nog altijd wil annuleren, kan je dit via hen regelen. 

 

Ik wil me alvast excuseren voor de verwarring !


 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5301
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

dit is een probleem die bijna elke klant heeft gehad, de brieven en mails die spreken van kosten die er zullen zijn kloppen niet, 

daar mag je zeker van zijn 😉

toch tot eind december 2018. als je play more en play sports voor eind december niet afzegt dan betaal je ervoor vanaf 1 januari 2019.

je hebt ook korting op je kabel abbo tot eind dit jaar van 12 euro en nog iets.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe Telenet TV-box met kosten Play More

@Master-Magic, ik wil je even verduidelijken dat de nieuwe testgroep (vanaf begin september) alleen Play More krijgen tot eind 2018. Jij kreeg wat extra, omdat je in de allereerste testgroep zat (reeds van in de zomer). De TV-box werkte toen nog op oudere software en gaf ook meer problemen dan hij vandaag de dag nog geeft. Dankzij jullie feedback hebben we heel wat "kinderziektes" kunnen oplossen. Maar dat is dus niet van toepassing op de situatie van Necker. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.