24748
netweters
|
152292
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds november heb ik de nieuwe Telenet tv-box.
Nu is het al in totaal bij 4 opnames dat de box ze perfect opgenomen heeft, maar enkele dagen later komt er ineens bij te staan dat de opname mislukt is(rood uitroepteken), het enige dat ik dan kan doen is wissen.
Iemand een idee hoe dit komt? Zeer vervelend probleem dat tot frustraties lijdt!
Ik heb ondertussen feedback gekregen omtrent dit probleem. Opnames blijven gedurende 3 dagen in een buffer zitten, erna worden ze op een aparte locatie opgeslagen. Maar als dit mislukt, dan kan je de opname niet meer bekijken. Dit verklaart dus waarom je de opname eerst als gelukt ziet staan en dan na enkele dagen als mislukt. Zeker geen normaal gedrag dus. 😉
Dit wordt volop onderzocht zodat dit in de toekomst vermeden kan worden. Jullie voorbeelden hebben hierin dus zeker geholpen, bedankt!
@Suzy bedankt voor de uitleg en hopelijk wordt dit inderdaad snel volledig opgelost. Maar het valt ook voor dat opnames na minder dan 3 dagen al mislukt zijn, soms zijn ze zelfs al mislukt nog voordat ze werden uitgezonden (zoals de eerste uitzending van de kerstspecial van Bake Off Vlaanderen vlak voor de start van de kerstvakantie). Is hiervoor ook een verklaring?
Ik denk dat het nog steeds niet opgelost is, heel januari geen problemen, nu weer miserie. En nu is het weer gebeurt, en nu is het bij een serie, dit is echt niet leuk meer. Nu mis ik een aflevering uit een serie, dit kan toch niet!! Gaat telenet het betalen om die aflevering op te vragen??
Opnieuw melden. Met alle info betreffende de uitzendingen. Mochten ze ondertussen overtuigd geweest zijn dat het opgelost was, weten ze dat het niet zo is.
Ik heb het aan telenet laten weten, maar daar heb ik mijn opname niet mee terug. Vrees gewoon dat het terug begonnen is en het nog meer kan gebeuren.
Hier is de aflevering van Boerenjaar van 28/01 een mislukte aflevering
Hier ook met dezelfde aflevering (afl 5 van greys anatomy) een probleem.
@Suzy kan jij een update geven over dit probleem?
@woops schreef:
Hier ook met dezelfde aflevering (afl 5 van greys anatomy) een probleem.
@Suzy kan jij een update geven over dit probleem?
@woops een update hierover heb ik niet echt, gezien dit geen lopend onderzoek is.
Als het zich voordoet, wordt dit uiteraard onderzocht en worden er stappen genomen om dit in de toekomst te vermijden. Vorige keer heb ik de feedback gekregen dat het vanaf dan beter zou moeten gaan, dit is dan ook een tijd geweest.
Ik heb jullie voorbeelden daarom nu opnieuw doorgestuurd, zodat ze dit opnieuw kunnen bekijken. Bedankt hiervoor!
Hallo Suzy,
Mijn advies is er toch om er een actief onderzoek van te maken... Ook wij hebben het probleem met exact dezelfde aflevering van Grey's Anatomy.
Dit doet me vermoeden dat het een volledig, algemeen, probleem is met de nieuwe boxen / infrastructuur.
Mensen gaan hier niet blij van worden 😉
Ik heb de laatste weken ook verschillende opnames gehad die plots op mislukt komen te staan maar dan meer dan 3 dagen na opname zodat terugkijk tv niet kan gebruikt worden.
De uitleg van Telenet was dat het een internet gerelateerd probleem zou zijn.Ik moest vanaf dan elke dag een foto nemen van mijn opnames tot het zich weer eens zou voordoen.Ik heb toen gevraagd aan de dame die dit voorstelde of zij dit een normale oplossing vond gezien het soms heel lang goed gaat.Ook het feit dat er een switch aan de kabel hing (door een Telenet technieker gedaan!!)waar de tv en de box mee verbonden zijn was een reden om de schuld in mijn schoenen te schuiven.Vanaf dan heb ik de switch er van tussen gehaald en de tv op WiFi gezet.
Nu maar afwachten op de volgende keer en benieuwd wat ze dan nog uit hun duim gaan zuigen.
Volgens een vroeger bericht van @Suzy weet men bij Telenet waar het probleem van de verloren opnames zit. Dat is niet bij u. Er gaat iets mis met de opnames na 3 of 4 dagen (verplaatsen van de opnames door telenet). Dat zou opgelost zijn. Duidelijk is dat het nog gebeurd.
Het moet gemeld worden bij Telenet want dit is een zeer onbetrouwbare toestand.
Het is ook zo dat men met terugkijktv deze uitzendingen ook niet kan bekijken. Daar zijn ze ook weg.
Ik heb hetzelfde probleem en we zijn al in mei, de eene dag kijk ik mortdecai en de andere dag kan ik het niet meer verder kijken, ik heb dit al eerder meegemaakt maar na een paar dagen kon ik die opname weer kijken, nu duurt het een stuk langer.
Melden aan Telenet, het zal wel.Ik heb zo mijn buik vol van die klo....... daar!Ze blijven maar herhalen dat het probleem bij jezelf ligt.Ook al is er een netwerk technieker langs geweest die alles nagekeken heeft en geen fout heeft kunnen vaststellen.Wanneer gaan ze nu bij Telenet eens durven toegeven dat hun Apparatuur niet goed werkt?Bang om te veel compensaties te moeten geven zeker?
Blijft duren, nu heb ik het zitten.Was maanden geleden.
Ik zag zondag dat ik nog een oudere opname niet bekeken had.
Ik zet mij maandag in mijn zetel TV op.... nu staat er ineens een rood cirkeltje achter met uitroepteken..... dus maar weggegooid...