24770
netweters
|
152568
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds 9 juni is er een nieuwe versie beschikbaar van de Telenet TV-box. Deze tweede versie vervangt op termijn de TV-box van de eerste generatie.
Waarom een nieuwe?
Heel eenvoudig. De Telenet TV-box onderging enkele hardware veranderingen die ook de komende jaren een vlotte gebruikservaring voor de klant garandeert.
Ook werkt Telenet met een andere leverancier die voor en met Telenet nauwgezet de evolutie en beschikbaarheid van interne hardwarecomponenten opvolgt.
En het design van de TV-box werd ook verfijnd, al is de nieuwe versie zeer vergelijkbaar met de bestaande TV-box.
Wat zijn de verschillen?
Decoder (uitzicht)
Telenet TV-box V1 | Telenet TV-box V2 |
Decoder (resets)
Nu de +/- toetsen op het voorpaneel weg zijn, is er een nieuwe eenvoudige procedure om je TV-box te herstarten. Druk de aan/uit toets op het voorpaneel 10 seconden in terwijl je de stroom uit-/en inschakelt.
Maak je keuze met de afstandsbediening of door minder dan vijf seconden te drukken op de aan/uit knop. Druk langer dan drie seconden om de optie te bevestigen. Je hebt de keuze uit:
Afstandsbediening
Telenet TV-box V1 | Telenet TV-box V2 |
Afstandsbediening kwijt? Dan is het vanaf nu niet meer mogelijk om ze vanop afstand te laten piepen en ze zo terug te vinden.
Opgelet! De afstandsbediening van de Telenet TV-box V1 werkt niet voor de Telenet TV-box V2 en omgekeerd. De afstandsbediening van een Telenet TV-box koppelt zich met één TV-box. Je kan ze daarna niet gebruiken op een andere Telenet TV-box, zonder opnieuw een koppeling te maken.
Voeding
Telenet TV-box V1 | Telenet TV-box V2 |
|
De nieuwe externe voeding is kleiner dan de oude en heeft nu een geïntegreerde stekker (zie foto). Ze bestaan dus niet meer uit een aparte blok met twee snoeren. Zo herken je makkelijk het verschil.
De nieuwe voedingsstekker kan je niet aansluiten aan een TV-box van de eerste generatie en omgekeerd.
Belangrijk om weten !
Voila, dan zijn jullie bij deze helemaal mee met de nieuwe versie van de TV-box. 😉
Opgelost! Ga naar oplossing.
ik dacht het al veel mensen in deze tijd gaan niet mee bezig houden om een winkel op te zoeken als dringend is dan gaat dat maar in deze gevallen niet zeker mensen dat gaan werken die winkel sluit zeker om 18 uur al en gaat na 10 uur open en veel klanten in winkel onderhandelen nog een tijdje tegen dat aan jouw is heb je een uur kwijt
@luc55 in het weekend zijn deze ook open en kan je er ook terecht, er was gewoon minder stock geleverd dan dat er mensen ene wilde, let wel, er is op andere fora ook melding geweest van dat ze weer op voorraad gingen zijn, gewone klanten konden deze dus ook krijgen, er zal gewoon weer veel vraag naar geweest zijn en weinig aanbod.
ooit komt het allemaal weer goed, mensen willen allemaal die 4K ontvanger voor hun nieuwe 4K tv om de olympische spelen beter te kunnen bekijken.
Goedenavond,
ik heb net de tv-box v2 ontvangen. Enig idee hoe deze noemt als ik hem via de Harmony hub wil programmeren?
Kijk eens op de onderkant van je TV-box.
TV-box V1 was "Arris DCX960".
Heel in het begin toen Arris DCX960 nog niet ondersteunt werd kon ik mijn TV-box V1 bedienen met mijn Harmony One met: STB / UPC / Mediabox.
@DarthGoofy schreef:Goedenavond,
ik heb net de tv-box v2 ontvangen. Enig idee hoe deze noemt als ik hem via de Harmony hub wil programmeren?
Ik heb voor mijn V1 "Ziggo Mediabox Next" gekozen. Dat werkte beter dan de Arris.
(Ziggo verdeelt dezelfde box onder een andere naam).
Maar ik ben benieuwd of dit ook voor de V2 werkt. De originele afstandsbedieningen zijn niet uitwisselbaar, maar misschien werkt het wel.
Laat zeker iets weten.
De Ziggo keuze werkt inderdaad ook voor de v2, bedankt.
Wanneer mijn 5 jaar oude digicorder met harde schijf defect is, krijg ik dan in de plaats zo een tv box? En zo ja, zonder opleg? Want ik zie niet in waarom ik zou moeten betalen voor een vervangtoestel bij een defect. Op Twitter wordt dit nochtans beweerd van wel, dan je dus moet betalen.
Waar je dan 50€ voor moet betalen, terwijl het je eigendom niet is.
er wachten nog altijd nieuwe klanten op een box omdat er niet genoeg zijn dus je zal een zelfde model krijgen later zal hij vervangen worden stap per stap zoals het met de vorige toestellen gebeurd is voor 50 euro wordt je op een wachtlijst gezet vanaf de box op stock is zal je op de hoogte gebracht worden om hem aftehalen maar eerst gaan de nieuwe klanten voor die zonder box zitten wand dit kost natuurlijk geld
Uw toelichting is onduidelijk: is het 50€ voor hen die nu willen omruilen, of ook 50€ wanneer jullie zelf later de stappen nemen om ze om te ruilen? Het eerste kan ik beschouwen als een kostprijs voor registratie en voorrang, maar het tweede niet: ik zie niet in waarom ik 50€ zou moeten betalen voor een huurtoestel wanneer jullie beslissen om mijn model te veranderen. Ik ken geen enkele huisbaas die zijn huis renoveert en dan aan de huurder 50€ vraagt voor een nieuwe sleutel van zijn voordeur. Over kosten zou ik zwijgen, als één van de duurste operatoren van west-europa :-(.
De box is enkel gratis voor nieuwe TV klanten. Als de TV box niet voorradig is, laat dan op papier zetten dat je een TV box wou, zodat je bij voorraad gratis kan switchen.
@Dirk_H je redenering gaat niet op voor bestaande klanten, want de digicorder blijft gewoon bestaan, naast de TV box.
Telenet verplicht dus niemand om te switchen, ook de volgende jaren niet. Als je dat persé wel wil, betaal je 50 euro.
Ik zie niet in waarom ik bij een defect zou switchen, ik zie de voordelen van de box niet tov de digicorder.
ik heb een Xiaomi Mii box voor Prime, Apple TV+, amazon prime en netflix. En ik kocht net een Sony 55A90J oled en dat zit daar ook nog eens in, dus daarom moet ik het niet doen 😉
veel jongere zien geen meer waarde om nog een box ze hebben box van andere aanbieder en zetten de app op wat hun interesseert ze makken zelf een keuzen niet dat gaat niet en dat gaat niet dit moet je tegen deze mensen niet zeggen