24755
netweters
|
152384
antwoorden
|
20698
vragen
|
Sinds 9 juni is er een nieuwe versie beschikbaar van de Telenet TV-box. Deze tweede versie vervangt op termijn de TV-box van de eerste generatie.
Waarom een nieuwe?
Heel eenvoudig. De Telenet TV-box onderging enkele hardware veranderingen die ook de komende jaren een vlotte gebruikservaring voor de klant garandeert.
Ook werkt Telenet met een andere leverancier die voor en met Telenet nauwgezet de evolutie en beschikbaarheid van interne hardwarecomponenten opvolgt.
En het design van de TV-box werd ook verfijnd, al is de nieuwe versie zeer vergelijkbaar met de bestaande TV-box.
Wat zijn de verschillen?
Decoder (uitzicht)
Telenet TV-box V1 | Telenet TV-box V2 |
Decoder (resets)
Nu de +/- toetsen op het voorpaneel weg zijn, is er een nieuwe eenvoudige procedure om je TV-box te herstarten. Druk de aan/uit toets op het voorpaneel 10 seconden in terwijl je de stroom uit-/en inschakelt.
Maak je keuze met de afstandsbediening of door minder dan vijf seconden te drukken op de aan/uit knop. Druk langer dan drie seconden om de optie te bevestigen. Je hebt de keuze uit:
Afstandsbediening
Telenet TV-box V1 | Telenet TV-box V2 |
Afstandsbediening kwijt? Dan is het vanaf nu niet meer mogelijk om ze vanop afstand te laten piepen en ze zo terug te vinden.
Opgelet! De afstandsbediening van de Telenet TV-box V1 werkt niet voor de Telenet TV-box V2 en omgekeerd. De afstandsbediening van een Telenet TV-box koppelt zich met één TV-box. Je kan ze daarna niet gebruiken op een andere Telenet TV-box, zonder opnieuw een koppeling te maken.
Voeding
Telenet TV-box V1 | Telenet TV-box V2 |
|
De nieuwe externe voeding is kleiner dan de oude en heeft nu een geïntegreerde stekker (zie foto). Ze bestaan dus niet meer uit een aparte blok met twee snoeren. Zo herken je makkelijk het verschil.
De nieuwe voedingsstekker kan je niet aansluiten aan een TV-box van de eerste generatie en omgekeerd.
Belangrijk om weten !
Voila, dan zijn jullie bij deze helemaal mee met de nieuwe versie van de TV-box. 😉
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste cyberbug,
Dat is nuttige informatie waarmee ik aan de slag kan als het zover is.
Bedankt en prettige dag verder.
@darkmantom schreef:ik heb indertijd mijn 'oude' werkende digicorder gewoon ingewisseld tegen een Tv-box, geen 50 euro moeten betalen 🙂
@robatoras En is dat normaal,ze hebben zoveel zooi met die eerste box,waar de consument uiteindelijk met 50 euro extra dokken moet voor opdraaien.
Waarom zijn ze zo snel met Box2 op de markt gekomen.
@robatoras Het zou fijn zijn om je ongesubstantieerde aannames voor jezelf te houden in plaats van deze nodeloos te blijven herhalen. 😊
Het is volstrekt normaal dat hardware producten nieuwe iteraties krijgen, daar hoef je heus geen complottheorie achter te gaan zoeken.
@MartijnS Betaal dan maar 50 euro extra omruilkosten,wat voordien gratis was.
Ik niet.
Tenslotte je huurt dat toestel.
Voor sommigen moet je blijven herhalen,voor alleer ze het echt door hebben.
Nergens staat geschreven,dat je alles moet lezen.
@robatoras schreef:Voor sommigen moet je blijven herhalen,voor alleer ze het echt door hebben.
Precies; zie de vele reakties aan @robatoras over het onjuist quoten, en zichzelf aanspreken als het antwoord eigenlijk voor iemand anders bedoeld was 😉
@Arnie Het zal vanaf nu wel duidelijker worden
Zonder quoten.
Medunkt dat je alles toch goed kon volgen.
Zal voortaan reageren met
Antwoord aan ..........
@darkmantom schreef:
ik heb indertijd mijn 'oude' werkende digicorder gewoon ingewisseld tegen een Tv-box, geen 50 euro moeten betalen 🙂
Klopt, de voorwaarden of policy (zoals men soms zegt) is veranderd. Voor de TV-box is dit gewijzigd enkele maanden na de lancering. In de beginfase kon je een digicorder gratis inruilen voor een TV-box, maar dit is vrij snel aangepast. Het was namelijk niet haalbaar om alle klanten met een digicorder onmiddellijk van een nieuwe TV-box te voorzien.
@Steven-E schreef:
@Ex-Netweter schreef:Bedankt voor de info. Ik heb hier nog de gewone digicorder (AD2200). Nog heel tevreden daarmee. Zolang die nog goed werkt, moet ik niets anders hebben. 🙂
Onbekend is onbemind 🙂 Ik wil nooit meer terug!
Donderdag om mijn TV-box (v2) mogen gaan. Felt like Christmas.
En yep ... zoals @Steven-E het treffend verwoordde; onbekend maakt onbemind. Héél tevreden ervan. 😎
Heb de tv-box als sinds de testperiode en in begin waren er met regelmaat problemen. Nu werkt deze toch al zeker anderhalf jaar zonder echte problemen. Enkel bij opnames, zit er telkens 1 minuscuul haperingkje. Als ik huidige zo met nieuwe vergelijk, zijn het vooral cosmetische aanpassingen, alles wat kleiner en voor de rest paar zaken die wegvallen en geen enkele verbetering qua prestaties. Dus voor mij geen reden om deze te vervangen.
Maak jullie geen illusies. Mail en sms gehad dat ik tv box mocht afhalen in dichtst bijzijnde telenet winkel.
Dus deze voormiddag, halve dag verlof genomen om om 9.45 al paraat te staan aan de TN- winkel hier maar al 7 wachtenden voor mij.
Na een klein uur wachten, mijn beurt maar had het er voor over.
Finaal ... peanuts. Ingeleverde digiboxen waren al verwijderd uit mijn account. Komt de winkelbediende me leuk weg melden ... ja, u raadt het al: de tv-box is niet voorradig.
Ik werk in de gezondheidszorg en heb de helft van de wereld verzet bij manier van spreken om een halve dag verlof te krijgen ... voor niets. Vraagt de winkelbediende nog van wie ik de mail en sms gekregen heb 😞 Ja, alvast niet van Proximus of Orange, heb ik hem geantwoord.
Vervolg: dus 1 digicorder weer mee naar huis om verder mee te kunnen voorlopig want die was nog actief aldus de TN medewerker in de winkel. Thuis gekomen: nul interactiviteit. Gebeld naar service desk die dan uiteindelijk de boel toch weer aan de praat gekregen heeft. Die vroeg hoe lang de kabel was die van mijn modem naar mijn digicorder liep. Het was identiek dezelfde kabel als van dien van om en bij de 4 meter die er al 2 jaren ligt en nooit problemen gegeven heeft ... Om hopeloos van te worden.
Finaal nog een mail gekregen diezelfde avond over vereffening van mijn openstaand saldo dit terwijl ik nog NOOIT wanbetaler geweest ben, noch bij Telenet noch bij andere leveranciers. Il faut le faire.
@Suzy: dit alles kan ik echt niet anders noemen dan geklungelsel van de bovenste plank, zonder de minste klantvriendelijkheid. Goed bezig ...
kunnen ze de box niet met post opsturen kan je hem altijd afhalen in een Pakjesautomaat heb je dit gevraagd aan telenet
Ik ben zaterdag om de tv box van mijn ouders geweest, daar vertelde men mij dat er een stormloop was maar ze hadden er gelukkig nog eentje.
Ik had wel de oude digicorder nog niet meegenomen in geval dat. dan de oude digicorder in zijn doos gestopt en gisteren ingegeven bij een postnl punt met het zelf afgedrukte etiket
@Christof75 schreef:Ik ben zaterdag om de tv box van mijn ouders geweest, daar vertelde men mij dat er een stormloop was maar ze hadden er gelukkig nog eentje.
Ik had wel de oude digicorder nog niet meegenomen in geval dat. dan de oude digicorder in zijn doos gestopt en gisteren ingegeven bij een postnl punt met het zelf afgedrukte etiket
Normaal gezien krijg je 30 dagen om je oude digicorder "leeg te kijken" en dan pas moet je hem binnen brengen of opsturen.
Tja, ik dacht echt, gezien de mail & sms, dat de voorraad geen probleem zou zijn en vandaar dus direct alles afgegeven in de TN winkel.
N.a.v. mijn klacht, heb ik kunnen bekomen dat er me gratis een toestel (nl. 5€ verzendingskosten) aan huis zal bezorgd worden.
Je moet "reserveren" via de TN site dus TN weet perfect hoeveel reservaties er zijn voor welke regio en kunnen mensen de facto ook naar de dichtst bijzijnde TN winkel sturen en dus ook maken dat er daar voldoende voorraad is. Niet zo moeilijk toch ... ?
Enfin, soit. Hopelijk is de installatie vlot verlopen. Schijnt hetzelfde principe te zijn als de digicorder (plug and play).
Hopelijk beleven uw ouders er veel plezier aan ! In deze trieste tijden is wat verzet toch altijd welkom.
Ja inderdaad, blijkbaar kunnen ze de box opsturen mits 5€ verzendingskosten ...