Beantwoorden
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Vorige week ingetekend op de gratis nieuwe TV Box om de oude digicorder te vervangen. Zaterdag deze aangekregen via Post NL en zondag "proberen" te installeren. Ik ben over het algemeen vrij tevreden van Telenet maar telkens iets moet geïnstalleerd of vervangen worden loopt het volledig mis. Het ding geeft als foutmelding "geen internet" en dit terwijl de oude digicorder perfect werkt. Dus dan maar eens naar de klantendienst gebeld en wat blijkt ? Het ding is op de verkeerde modem geactiveerd. De vorige digicorder was men vergeten te scannen, eentje nog vroeger stond helemaal niet in het systeem. Hoe komt het toch dat dit soort duidelijk menselijke fouten nog altijd schering en inslag zijn ? En nu maar wachten (we zijn al 3 dagen verder) tot de oude digicorder het laat afweten, want dan "zou" de nieuwe tv box eindelijk correct geactiveerd zijn en werken, hopelijk..... En by the way....de nieuwe app werkt ook van geen kanten : geen dienst, probeer het later nog eens. Nochtans een topic dat hier op Netweters al sinds maart bekend is, we zijn september.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Nog maar eens loopt het mis.

0 Likes
19 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5329
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

@Paul1965 

Zolang je tv box niet actief is zal die tv box app ook niet werken spijtig genoeg, 

jammer dat je zoveel problemen hebt met je vervanging van de digicorder naar de tv box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Volgende keer naar een Center gaan. Daar heb je een rechtstreelks aanspreekpunt en geen anonieme stem die je er achteraf niet meer kunt op aanspreken. En je bent er dan ook direct bij als ze je gegevens checken. Jammer dat het zo moet lopen maar menselijke fouten blijven bestaan.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Een update : daarstraks opnieuw klantendienst gebeld, ze zouden het nu in orde maken, maar de technische dienst was voor hen ook blijkbaar moeilijk te bereiken ??? Raar... Natuurlijk werkte het nog niet, dus nog maar eens teruggebeld, ondertussen had ik wel een MAC adres in Mijn Telenet staan voor de nieuwe TV Box. Maar het ding bleef foutmelding geven over geen internet. De vriendelijke dame is alles beginnen uitpluizen en wat blijkt nu ; ik heb beneden een oude modem voor TV en telefoon, en met een coax kabel naar boven waar de nieuwe witte modem staat voor pc, alarminstallatie en server. De nieuwe tv box zou volgens haar niet werken via de oude zwarte modem beneden. Een utp kabel naar boven trekken is totaal onmogelijk geworden ondertussen. Anders zou ik ook niet al zolang met 2 modems werken. Dus hebben we de tv box via wifi verbonden ipv via utp naar de oude zwarte modem. Ze raadde me aan om deze oude modem te vervangen door een nieuwe maar dan zonder wifi, hij dient toch maar alleen voor tv en telefoon. Maar....nu lees ik hier op de site in verschillende topics dat de tv box enkel en alleen werkt met de laatste nieuwe witte modems MET wifi ingebouwd ongeacht of je de tv box nu verbindt via wifi of met utp. Dus vermoed ik dat het weinig zin heeft om de oude zwarte te vervangen ? Tenzij natuurlijk dat hij defect is. Maar dan nog zal ik de tv box sowieso via wifi moeten blijven gebruiken want als ik het goed begrijpt gaat hij ook nooit werken met een nieuwe witte modem zonder wifi of één die niet als internet modem is geconfigureerd.

0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Bedankt, maar in de centers is mijn vertrouwen ook niet meer zo groot hoor. Eén van de vorige digicorders zat gewoon weg niet in het systeem, een andere hadden ze vergeten te scannen. En dan moest ik achteraf ook nog de klantendienst opbellen of meer dan 30 km terug over en weer rijden. We maken allemaal fouten, ik ook, maar als dit bij elke installatie en/of vervanging van een toestel gebeurt is het niet meer plezant.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5886
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

@Paul1965 

Je tv box werkt met een nieuwe witte modem idd en dat kan ene zijn met wifi , de gewonen HGW of met de modem zonder wifi , de Docsis E-router. 

Het verschil zit hem natuurlijk wel in het volgende, met de E-router is er geen wifi aan boord en dien je idd een UTP kabel te gebruiken naar de modem rechtstreeks. Met de HGW heb je wifi en kan je de tv box via wifi laten werken en verbinden. Wifi is wel minder stabiel voor de tv box en dat kan dan er wel voor zorgen dat de verbinding weg valt of iets. Met een kabel rechtstreeks heb je dit probleem niet direct en is dus ook vele malen stabieler. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Dag Patrick,

Bedankt voor het antwoord. De oude digicorder werkte tot nu ook via utp op die oude zwarte modem. Dus als ik die vervang door de nieuwe witte Docsis E-router zonder wifi, dan zou het logisch zijn dat de nieuwe tv box wel via utp zou werken. Maar ik heb op andere topics hier op de site gelezen dat het enkel zou werken als die modem ook geconfigureerd is als internet modem. En dat is bij mij niet het geval. De HGW boven is dat wel. Kan je met zekerheid zeggen dat het zou werken ?

Ik zou graag terug via utp kabel werken vanwege de stabiliteit uiteraard.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5886
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

@Paul1965 

Ik ga je dan bevestigen dat je inderdaad internet nodig hebt over die ene modem waar je de tv box op wil aansluiten. is dit niet het geval dan dient die boven op de internet modem aangesloten te worden of een UTP kabel naar beneden te trekken. 

De tv box moet in verbinding staan met internet en niet enkel voor interactiviteit maar ook voor je activering. Daarnaast zal deze elke keer een check doen of er internet verbinding is want als dat niet het geval is zal de tv box gedeactiveerd worden en kan je die niet meer gebruiken , tenzij je die weer laat activeren. 

Dus concreet gezegd , beneden aansluiten gaat niet omdat er geen internet op binnen komt. Ook al zou je die vervangen naar een ander model modem er moet idd  internet  binnen komen.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Dag Patrick,

De oude zwarte modem beneden (voor tv en telefoon) die ik zou vervangen door een nieuwe witte e-router krijgt wel internet binnen. Hij heeft ook altijd voor de interactiviteit gediend van de digicorder tot hiertoe. Hij is echter niet als internet modem geconfigureerd. Dat is gereserveerd voor de HGW van boven.

En dat is nu net het verschil dat ik las op andere topics, internet of niet, hij zou moeten geconfigureerd zijn als internet modem alvorens de tv box er mee zou werken.

Dus dat is nu waar ik duidelijkheid over zoek alvorens ik de moeite doe om hem te vervangen. Utp naar boven leggen is onmogelijk geworden.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5886
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

@Paul1965 

Dan heb je dus geen mogelijkheid om de tv box daaraan te koppelen beneden. 

Je nieuwe modem moet geconfigureerd zijn als internet modem omdat je tv box internet nodig heeft. Dus of wel een UTP van boven naar beneden of maak gebruik van Powerlines. Je kan een Powerline boven in je stopcontact steken , als die mogelijkheid er  is , en dan benden ook ene plaatsen. Je dient wel een correct werkend E-net te hebben om de powerlines goed te laten werken. gebruik ook geen verdeel dozen want dan kun je storingen krijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

@patrick37 

Kan het zijn dat je een denkfout maakt? De modem beneden hoeft helemaal niet als router ingesteld te staan. Als de HGW boven dat wel is, is alles OK en zal de TV Box via UTP werken.

Die situatie is immers vergelijkbaar met een E-Router in "bridge" mode. Volgens mij gaat het dus perfect werken wanneer @Paul1965 zijn oude modem beneden vervangt door een E-Router en deze in bridge mode gebruikt met zijn HGW boven als effectieve router.

Of waar zie jij het probleem?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

@Paul1965 en @patrick37 

Eigenlijk is er nog een andere oplossing: Plaats beneden een E-Router, effectief als router geconfigureerd. Vervang de HGW boven door een AP met WiFi.

Case closed.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Alvast bedankt om mee te denken. Zoals ik in andere topics over deze tv box kan lezen is het meer een keuze van Telenet om deze niet te laten zonder internet abonnement dan dat het technisch mogelijk zou zijn. Ik ga ook van het standpunt uit dat de oude zwarte modem wel degelijk een internet verbinding heeft. Hij hangt immers aan dezelfde coax kabel als de HGW en heeft bovendien jarenlang de interactiviteit van de digicorder verzorgd. Dus kan ik begrijpen dat de tv box niet met deze oude zwarte modem zou werken maar dan toch met een nieuwe witte e-router. En daar wil ik nu wel eerst duidelijkheid over. Ondertussen heb ik de tv box via wifi en via Devolo's verbonden en het werkt. Alleen heb ik nu geregeld foutmeldingen en haperingen bij bvb terugkijk tv ondanks dat het toestel aangeeft dat de verbindingen perfect zijn. Op die manier is tv kijken niet echt een ontspanning. 

Vermits een utp kabel naar boven niet op een deftige propere manier kan, zie ik 3 mogelijke opties :

1) de oude zwarte modem vervangen door een nieuwe witte e-router in de hoop dat het werkt. 2) de hgw naar beneden verhuizen, maar dat betekent dat alles mee moet verhuizen, alarm, camara's, server,...en dat mijn desktop boven in mijn bureau enkel nog via wifi kan verbonden worden. 3) terug naar de digicorder gaan.

Ik had me deze switch naar de tv box toch wel iets aangenamer voorgesteld.

0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Even een update : 

Via Devolo's is het signaal niet constant en instabiel vooral te merken bij terugkijk tv. Ik heb de tv box nu via Wifi verbonden met een TP Link wifi repeater vlak in de buurt. Op het eerste zicht werkt dit veel stabieler. Er loopt al bijna 2u een terugkijk programma zonder enige foutmelding. Dus dit kan voor mij een permanente oplossing zijn.

Ondertussen heb ik ook even gebeld met een Telenet center om te horen of zij meer duidelijke info kunnen geven dan de klantendienst. De persoon zei dat ik sowieso, ongeacht of de tv box er mee zou werken of niet, de oude zwarte modem best vervang door een nieuwe. Het beestje is immers al zo oud dat het best vervangen wordt en alle signalen voor tv en telefonie stabieler zullen zijn. Hij zei ook dat de Devolo's sowieso onstabieler zijn dan Wifi als je zonnepanelen hebt liggen. Die zouden het signaal over het elektriciteitsnet storen. Hij was eerlijk en zei dat hij niet zeker wist of de tv box zou werken op de nieuwe modem en dat het best kan dat hij alleen via de HGW van boven werkt.

Ondertussen ook hier op Netweters meer info gevonden ; TV Box zou niet werken op een EMTA modem maar wel op de nieuwe CV8560E ???

Dus ga ik morgen de oude zwarte tv/tel modem vervangen door een nieuwe CV8560E, de oude zwarte hoef ik zelfs niet in te ruilen volgens hen, die mag gewoon de vuilbak in. Dan proberen we uiteraard even of de tv box werkt via utp op die CV8560E en als dat niet is zal ik waarschijnlijk hem via Wifi op de HGW van boven houden.

Nog een opmerking van de Telenet center : ze zijn niet zeker hoelang Telenet het nog zal "toelaten" dat klanten zoals ik met 2 modems blijven werken. Als daar waarheid in zit dan zal er niets anders opzitten om toch op één of andere manier een utp kabel naar boven te proberen brengen of mijn HGW en alles van alarm, camera's en server...naar beneden te brengen. Liever niet maar....helaas dan.

Meer info of correcties op bovenstaande meer dan welkom !

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1631
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Een beknopt antwoord ..,

1) je kan de TV box niet aansluiten op een e-mta modem (beneden).

2) deze modem zal dus in de toekomst alleen voor telefonie gebruikt worden

3) de zwarte modem vervangen door een E-router IVM stabiliteit is zinloos. Voor telefonie alleen is deze nog perfect geschikt.

4) je kan de TV box niet aansluiten op een E-router zonder internet.

 

Mij suggesties

a) telefonie overbrengen op de modem boven. Dan kan de zwarte modem er helemaal uit. Een installatie met 2 modems is sowieso zeer ontypisch.

b) een alternatieve oplossing, gezien overal coax, is internet via Coax (MoCA).

Gezien Powerlines niet het gewenste resultaat geven.

PS Welke Powerlines heb je geprobeerd? Bij Telenet kan je 1 set wifi Powerlines gratis krijgen...