Beantwoorden
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omruilen Digicorder => TV-Box = stijging abonnement?

Hoi,

Een vraagje voor @Moderator , maar het antwoord is waarschijnlijk nuttig voor vele klanten:

Ik kreeg vandaag reclame in de mail om mijn digicorder(s) gratis om te ruilen voor de nieuwste TV-Box. So far so good, maar er stond een prijskaartje bij vermeld:

omruildigicorder.JPG

Nu is het zo dat ik momenteel twee digicorders heb. De eerste is inbegrepen in mijn abo (dus huurprijs € 0,0), de tweede betaal ik € 10,95.

huur digicorders.JPG

Dit betekent dus dat ik voor twee TV-Boxen €16,22 moet neerleggen, terwijl ik nu twee digicorders heb voor € 10,95 per maand.

Of is er ergens iets dat mij ontgaat en blijft de prijs toch hetzelfde? Want er staat in de reclame dat de huidige huurprijs voor mijn digicorder ongewijzigd blijft op €10,95, maar dat is dus niet correct want mijn (eerste) digicorder is inbegrepen in mijn TV-abo en kost dus helemaal niets extra ...

Kan hier eens een beetje licht in de duisternis schijnen aub? 🤔

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
4 reacties
flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

@StefaanH  schreef:

Dit betekent dus dat ik voor twee TV-Boxen €16,22 moet neerleggen, terwijl ik nu twee digicorders heb voor € 10,95 per maand.

Of is er ergens iets dat mij ontgaat en blijft de prijs toch hetzelfde? 🤔

De huur van de eerste digicorder of TV-Box (normaal 10.95€) - maar bij jou inbegrepen in het abonnement - blijft hetzelfde.

De huur van de eerste TV Box zal dus ook ingbegrepen zijn in jouw abonnement.

De huur van de 2de TV Box is dan 5.27€ per maand.

In totaal zal je dus voor de 2 TV Boxen 5.27€ per maand betalen (je abonnement wordt dus 5.68€ per maand goedkoper)

Omruilen Digicorder => TV-Box = daling abonnement 😁

https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/tarieven/tv/

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

OK @flip1953 , dat is dan uitgeklaard, thx.

Blijft er nog één hinderpaal: onze twee digicorders staan permanent knoervol, mijn wederhelft is kampioen opnemen ... Nu is het zo dat je bij de TV-Box geen extra ruimte krijgt wanneer je een tweede (of derde ...) box bijneemt. Met de digicorder is dat uiteraard wel het geval.

Voor mijn madam is de overschakeling naar de TV-Box (momenteel alleszins) dus een duidelijke NOGO ...

Voor mij dus ook ... 😇

StefaanH | Krak
ChristofM
Expert Moderator
Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

@StefaanH Zoals @flip1953 al aangaf, is de prijs voor een extra TV-box anders als voor een extra Digicorder. Indien je dus 2 Digicorders huurt waarvan er 1 inbegrepen is in jouw abonnement, zal dit goedkoper uitkomen met een TV-box. ( 5,27 euro ipv 10,95 euro). Qua opslagcapaciteit is er inderdaad nog een verschil met een TV-box en Digicorders aangezien dit bij één of meerdere TV-boxen steeds 200 uren aan opnames geeft. Bij de Digicorders heb je een schijf voor opnames beschikbaar op elke Digicorder. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

StefaanH
Professional Superweter

Dankuwel @ChristofM voor deze bevestiging 😉

Ik hoop dat er ooit verandering komt aan de regel ivm beschikbare opslag, maar ik vrees ervoor ... 😟

StefaanH | Krak