|
26.296
netweters
|
163.454
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Aangezien er meer en meer functionaliteiten verdwijnen voor mensen met een digicorder ben ik aan het bekijken om over te schakelen naar een TV Box.
Hierover had ik twee vragen:
1. Kan je zelf kiezen of je overschakelt naar een TV-box of een TV-box IP? Kan je deze keuze zowel online als in een Telenet winkel maken?
2. Is de TV-box (IP) compatibel met oudere modems van Telenet? Ik heb namelijk nog een CH6643E modem omdat ik hier een noodbatterij (ME-TEL-BUB) in kader van mijn alarmsysteem heb aanhangen.
1. Kan je zelf kiezen:
- online: geen idee, denk het niet, maar ik vermoed dat ze nu de IP versie leveren.
- in een winkel: JA (indien voorraad)
2. compatibel met modem: JA
- liefst via netwerkkabel
- tenzij perfect wifi signaal op de plaats waar de TVbox staat.
Wat betreft nood batterij.
Waarom zou deze setup niet werken met een recentere modem? Jouw snelheid wordt nu beperkt tot 200 Mbps, terwijl je misschien een abonnement hebt van 500 Mbps?
Men heeft al ooit mijn modem willen vervangen door zo'n witte variant, maar die was niet compatibel met de noodbatterij.
Ik neem aan dat jouw batterij dus geen echte "UPS" is (die 230V levert) maar met de modem verbonden is met een 12V kabeltje.
Jouw huidige modem (CH6643E) heeft een 12V/2.5A voeding nodig met een DC-connector van 6.3 mm x 2.7mm.
De nieuwse Sagem F(a)ST3896LG-TN heeft een 12V/3.5A voeding met een DC connector van 5.5 mm X 2.5 mm.
Vandaar dat jouw batterij "niet compatibel" is met de nieuwe Fast modem?
Volgens mij hebben alle Telenet modems - met uitzondering van de F(a)ST3896LG-TN - dezelfde DC connector (6.3 mm x 2.7mm)
Oplossing is dus:
Je kan toch niet met een verouderde modem blijven zitten, gewoon wegens die batterij? Deze modem is niet meer aangepast aan de snelheden van de huidige abonnementen 🙁
Misschien een beetje off-topic hier, maar ik vraag me af, of je uw batterij al getest hebt (hoeveel uur kan die stroom leveren aan de modem nadat je het (230V) stopcontact uitgetrokken hebt?), want als de batterij zo oud is als je modem (>10 jaar), zou die wel eens stuk kunnen zijn, en heb je nu een vals gevoel van veiligheid🤔 ?
Tegenwoordig wordt met een UPS gewerkt die 230V kan leveren aan de toestellen die "online" moeten blijven.
Maar deze discussie is wellicht beter in een aparte topic (niets te maken met de TV Box) .
@TRC schreef:2. Is de TV-box (IP) compatibel met oudere modems van Telenet? Ik heb namelijk nog een CH6643E modem omdat ik hier een noodbatterij (ME-TEL-BUB) in kader van mijn alarmsysteem heb aanhangen.
Weet dat dit type modem einde levensduur is. Daarom dat men dus ook in het verleden geprobeerd heeft om je om te schakelen naar een nieuwe modem.
Enkel de TV-box (grootte van een boek) is compatibel met een CH6643E modem.
De Mini TV-box (grootte van een halve smartphone) heeft een nieuwere modem nodig.
@Area57_1 schreef:Enkel de TV-box (grootte van een boek) is compatibel met een CH6643E modem.
De Mini TV-box (grootte van een halve smartphone) heeft een nieuwere modem nodig.
Staat dat ergens beschreven?
@WG94 schreef:
@Area57_1 schreef:Enkel de TV-box (grootte van een boek) is compatibel met een CH6643E modem.
De Mini TV-box (grootte van een halve smartphone) heeft een nieuwere modem nodig.Staat dat ergens beschreven?
Doorgaans is @Area57_1 goed geinformeerd ...
Maar ik vraag me ook af waar de info vandaan komt, en wat de reden is (want zelfs als de snelheid van een CH6643E modem beperkt wordt tot 200Mbps, zou dat ruim voldoende moeten zijn voor het streamen van de TV-Box (IP).
Bij BASE is de snelheid van het hoogste abonnement ook beperkt tot 200 Mbps en hier wordt ook de TV-Box (IP) gebruikt (wel met de CH7465LG 🤔).
@flip1953 schreef:
@WG94 schreef:
@Area57_1 schreef:
Enkel de TV-box (grootte van een boek) is compatibel met een CH6643E modem.
De Mini TV-box (grootte van een halve smartphone) heeft een nieuwere modem nodig.Staat dat ergens beschreven?
Doorgaans is @Area57_1 goed geinformeerd ...
Maar ik vraag me ook af waar de info vandaan komt, en wat de reden is (want zelfs als de snelheid van een CH6643E modem beperkt wordt tot 200Mbps, zou dat ruim voldoende moeten zijn voor het streamen van de TV-Box (IP).
Bij BASE is de snelheid van het hoogste abonnement ook beperkt tot 200 Mbps en hier wordt ook de TV-Box (IP) gebruikt (wel met de CH7465LG 🤔).
@flip1953 We hebben dit ook intern nagevraagd wat de reden hiervoor is.
De limitatie is inderdaad niet de internetsnelheid maar de modem zelf. CH6643E is een behoorlijk oude modem die we al vele jaren actief hebben bij klanten. Zowel de Wifi-standaard als de componenten in de modem zijn toe aan een update, daarom faseert Telenet deze modem uit. Klanten kunnen gratis wisselen naar een nieuw modem-type. Op die manier kunnen we een vlottere Wifi-verbinding en TV ervaring garanderen.
@ChristofM schreef:
CH6643E is een behoorlijk oude modem die we al vele jaren actief hebben bij klanten. Zowel de Wifi-standaard als de componenten in de modem zijn toe aan een update, daarom faseert Telenet deze modem uit. Klanten kunnen gratis wisselen naar een nieuw modem-type. Op die manier kunnen we een vlottere Wifi-verbinding en TV ervaring garanderen.
Bedankt voor de heads-up.
Wij begrijpen heel goed dat Telenet deze oude modem wil uitfaseren (en liefst voor hij de "geest" geeft bij klanten, die dan plots zonder internet zitten 🙄)
Waar waarom deze "niet compatibel" zou zijn met de nieuwe TV-Box (IP) was de vraag.
Maar blijkbaar is het antwoord gewoon dat Telenet de nieuwe TV-Box (IP) niet wil registreren bij mensen met deze oude modem (gezien de impact op WiFi en de TV ervaring) 😊
Ook een manier om deze oude toestellen uit te faseren 🤗