Beantwoorden
Ndp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren

Dezelfde aflevering van een serie wordt soms op meerdere tijdstippen uitgezonden op dezelfde zender, vb om 10u, om 20u en om 23u.

Zelfs als ik bij de uitzending van 10u kies voor Serie opnemen, dan wordt toch de uitzendingen van 20u ingepland. Hoe komt dat en kun je dat wijzigen?

Deze om 10u zijn soms handiger omdat je dan minder kans hebt op conflicten

 

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Selectie tijdstip opname dubbele uitzendingen

Tags (1)
12 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren

Kan het zijn dat de uitzending om 10u de herhaling is van de aflevering van 20u van de dag ervoor?

Bij een serieopname wordt normaal de vroegste uitzending opgenomen.

Aangezien je spreekt over conflicten vermoed ik dat je een Digicorder hebt. Indien het effectief om een herhaling gaat, kan je bij een conflict normaal de conflicterende uitzending om 20u annuleren (niet de hele serie) en dan zou de Digicorder de eerst volgende (die van 23u of die van de dag erna 10u) moeten inplannen. Zo werkte dat toch bij mij, toen ik nog een Digicorder had. Helaas moet je dat wel manueel doen.

Als je een TV-box hebt, dan is het eigenlijk een non-issue wat er is geen limiet op het aantal opnames dat je tegelijk kan inplannen (zolang je opslagruimte hebt uiteraard)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren

@WG94 de limiet van de tv box van op dezelfde moment opnames was in de beginperiode tijdens de test gemeld als 7 tegelijk maximum, weet nu niet of dit is aangepast is of niet.

dit ter info.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren

Indien die serie vaste uitzenddagen en uren heeft kunt ge i.p.v serie opname inschakelen ook een manuele opname plannen op de digicorder, kan iedere dag of wekelijks.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2715
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren

De dag later in plannen eerst de oude planning verwijderen

dan komt het goed je kan het na zien in de lijst bij geplande opnames 

Ndp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren

Bedankt @WG94 . Vandaag weer een conflict dus ik laat hem eens zijn gang gaan en zal zien of de opname van morgen ochtend dan opgenomen wordt.

Betekent dat ook als je 3 uitzendingen wilt opnemen en slechts van 1 van de 3 wordt dezelfde aflevering meermaals uitgezonden, dat hij deze dan zal skippen bij het conflict?

 

Ndp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren

Bedankt @luc55 . Dat had ik geprobeerd, maar toch koos hij weer voor de uitzending van 's avonds. Misschien omdat er al een opname van de eerste aflevering op mijn digicorder staat?

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren

Als de opname niet gestart kon worden wegens een conflict dan zou volgens mij de volgende uitzending opgenomen moeten worden.

Maar ik liet het nooit zo ver komen. Eens ik de melding kreeg dat er een conflict was, annuleerde ik de opne, zodat ik zeker was dat de volgende uitzending opgenomen werd en de andere programma’s zeker opgenomen werden.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren

Als je de opname van 's avonds wist nog voor het aanvangsopnametijdstip 's ochtends bereikt werd, dan neemt de Digicorder de uitzending van 's ochtends op.  Dit is mijn ervaring.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren


@Ndp  schreef:

Bedankt @WG94 . Vandaag weer een conflict dus ik laat hem eens zijn gang gaan en zal zien of de opname van morgen ochtend dan opgenomen wordt.

Betekent dat ook als je 3 uitzendingen wilt opnemen en slechts van 1 van de 3 wordt dezelfde aflevering meermaals uitgezonden, dat hij deze dan zal skippen bij het conflict?

 


Mijn ervaring is dat een aflevering van een serie die in conflict is niet automatisch geskipped wordt door de digicorder. Hij gaat dan effectief maar een stuk opnemen en de kous is af.

Hetgeen ik doe is: telkens ik een serie programmeer kijk ik de conflicten na. Zijn die er, verwijder ik die uit de planning. De digicorder gaat dan vanzelf de eerstvolgende herhaling (als die er is natuurlijk) inplannen. Opnieuw zelf checken op conflicten.

En dat checken van een serie (en ook single opnames) op conflicten doe ik iedere dag. Het is niet omdat het vandaag OK is dat het morgen nog OK is, de andere gezinsleden programmeren ook opnames ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2715
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren

Dat komt denk ik dat de serie opnamen wil afwerken 1 , 2 , 3

maar na een paar dagen is ok  kijk eens de volgende dagen en wis de verkeerde uren

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren

Ik zou het rustig even aankijken, bij sommige series wordt er slechts éénmaal opgenomen... hangt waarschijnlijk af van de exacte interne nummering.

Ze verdwijnen niet noodzakelijk uit de planning, maar worden niet opgenomen.

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Opname instellen voor serie met meerdere uitzenduren


@Ndp  schreef:

Bedankt @WG94 . Vandaag weer een conflict dus ik laat hem eens zijn gang gaan en zal zien of de opname van morgen ochtend dan opgenomen wordt.

Betekent dat ook als je 3 uitzendingen wilt opnemen en slechts van 1 van de 3 wordt dezelfde aflevering meermaals uitgezonden, dat hij deze dan zal skippen bij het conflict?


We merkten dat er hier wat verwarring over was. Daarom hebben we dit voor jullie nagevraagd. Onze collega's lieten het volgende weten: 

Voor bijna alle series met uitzondering van Familie, Thuis en de verschillende nieuws-tijdsloten bestaat er in de metadata maar 1 serie instance met seizoenen en afleveringen. Een aflevering kan 1 of meerdere keren uitgezonden worden (in herhaling). De digicorder gaat altijd de eerstvolgende aflevering nummer inplannen op het moment dat die de eerste keer wordt uitgezonden. Stel dat je bijvoorbeeld 'Iedereen Beroemd' wil opnemen, dan ga je altijd die van 18u opnemen en niet de herhaling de dag nadien om 13u30. 

Stel dat de avond opname omwille van een conflict niet volledig wordt opgenomen, dan zal de digicorder de eerste heruitzending opnieuw proberen opnemen.

Hopelijk brengt dit al meer verduidelijking over dit topic. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.