25.077
netweters
|
154.420
antwoorden
|
20.929
vragen
|
We hebben al jaren een digicorder in living en twee digiboxen op de kamers.Plotseling kan ik op de digiboxen geen opnames meer bekijken,steeds de melding'Geen digicorder beschikbaar',TV gids en andere werken perfect. Na talloze gesprekken met de medewerkers kan niemand het probleem of mysterie oplossen.
-heb alle toestellen al eens tijdlang zonder stroom gezet.
-de kabels vervangen
zou het kunnen zijn dat een vn de kleinkinderen ergens op de afstands bediening van de digicorder heeft gedrukt en welke toets?
andere mogelijkheden?
oplossing van telenet is 3 tv boxen en internet(die hebben we van concurentie).
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Connectie tussen digibox en digicorder probleem
Probleem blijft.Na telefoontje (45min) aan telenet alle mogelijkheden nog eens doorgenomen zonder resultaat.Besluit dinsdag as gaat er technieker langskomen.
Ondertussen heb ik eens de oude modem terug geinstalleerd en dan zijn de opnames allemaal te bekijken.Natuurlijk zijn dan andere mogelijkheden niet meer te gebruiken (play more oa). Opgelet de nieuwe modem is al maanden geplaatst en heeft toen geen invloed gemaakt op de huidige toestand.Ik kijk uit naar dinsdag maar verwacht geen wonder en hou jullie graag op de hoogte
@konijn1 heb je al andere utp kabels geprobeerd???
denk dat het fout gaat met de nieuwe modem van telenet dat ergens zijn signaal verloren is voor de connectie tussen de digiboxen en de digicorder.
wat je nog eens kan testen is de utp kabels van de modem naar de digicorder en digibox eens veranderen, je hebt 4 poorten voor internet, als je enkel de digiboxen en digicorder in gebruikt hebt dan heb je nog 1 poort vrij als er niks anders verbonden is voor internet, versteek deze eens in een vrije poort voor internet of je dan connectie krijgt.
Je hebt alles geprobeerd
Als toch bij jouw installatie ligt kost het 85 euro
Ben effe buiten strijd geweest.
De technieker is geweest,alle kabels zijn ok.Na veel tablet werk en telefoontjes is hij na één uurtje vertrokken met melding dat er iemand anders van telenet zou langskomen maar wanneer wist hij niet.Hij bemerkte dat we beter een tvbox zouden plaatsen ,maar hebben geen internet via telenet.Ik wacht maar af en zal vandaag nogeens een mailtje sturen.
Ik heb vermoeden dat ze van de digiboxen en het zgn gratis kijken op andere locatie van af willen en daarom den boel saboteren.
Tot mijn volgende contactname
@konijn1 Binnen dit en 5 jaar ongeveer willen ze iedereen of toch een groot deel op streaming boxen hebben, er zijn nog veel oude digicorders en digiboxen in omloop, dat heeft veel tijd nodig eer ze allemaal omgezet zijn naar de IP tv box of andere tv box.
is normaal dat ze dan iemand liever op tv box steken.
maar dit is geen oplossing voor jouw probleem.
Dien een klacht in bij de Ombudsdienst Telecommunicatie.
Dat je internet verbinding niet van Telenet is, maakt eigenlijk niets uit. Je Telenet modem krijgt een internetsignaal (de puristen steigeren, want is geen internet maar een Lan of Wan signaal). De routerfunctie van je telenet modem moet dan twee lokale adressen geven aan je Digicorde en Digibox: een 10.x.x.x om de Wan van Telenet. Via dat adres maak je verbinding met de servers van Telenet en een 192.168.0.x waarlangs je Digicorder een DLNA server is en je Digibox moet in dat zelfde netwerk ook zitten.
Controleer eens met de oude modem wat je te zien krijgt in de instellingen van de Digicroder en van de Digibox onder Digicorder/Digibox, Technisch. IP. Heb je op beide een IP address dat begint met 10?, Heb jo op beide een INHOME IP ADDRESS dat begint met 192.168 en waarbij het derde getal identiek is op beide toestellen (doorgaans 0).
Controleer datzelfde met de nieuwe modem.
Als je van modem verandert, trek dan eerst de stekker uit van de Digicorder en de Digibox, verander dan van modem en als die terug opgestart is steek dan de stekkers van Digicorder en Digibox terug in.
Aanvulling: doe hetzelfde bij de twee digboxen.
Probleem opgelost na zoveel tijd en telefoontjes.Luister goed .De beide digiboxen zijn stuk.Oplossing nieuwe digiboxen en 5 euro huur per stuk per maand.
Met mededeling dat we eind 2025 begin 2026 verplicht een telenet internet moeten nemen om gebruik te kunnen maken van hun digiboxen.
Pure oplichterij...
@konijn1 voor een digibox zal geen internet nodig zijn met een abbonement, is enkel voor de tv box waarop de zenders zullen gestreamd worden.
op de digibox zullen alsmaar zenders verdwijnen dat enkel gestreamd gaan kunnen worden via de tv box mits een telenet internet abbonement.
PURE OPLICHTING!
De tv-box heeft geen internet nodig. Telenet wil door de klant leugens wijs te maken een duur internetabonnement verkopen!
Als de tv-box via streaming werkt (zoals Youtube), moet de tv-box ook met Proximus internet werken!
Neen voor tv te zien op tv box heb je modem nodig van telenet
Meer kan je niet doen met modem dus geen prive internet als je niet wil
@luc55 schreef:Neen voor tv te zien op tv box heb je modem nodig van telenet
Meer kan je niet doen met modem dus geen prive internet als je niet wil
Voor de zoveelste keer @luc55 Telenet deelt geen TV-box uit aan klanten die geen Internet-klant zijn. Dit is al zo veel keer bevestigd door oa. Telenet.
Dat er enkelingen zijn die momenteel een TV-box behouden hebben na opzeg van Internet zal Telenet binnen afzienbare tijd wel aanpakken...
Er zijn mensen die al jaren tv zien via deze manier en het internet niet nodig hebben en niet gebruiken
Maar je hebt het wel nodig om interactieve diensten zoals terug kijk tv en films opvragen te kunnen doen
Deze klanten zal je niet aan deur zetten een boel inkomsten minder
@WG94 schreef:Dat er enkelingen zijn die momenteel een TV-box behouden hebben na opzeg van Internet zal Telenet binnen afzienbare tijd wel aanpakken...
Hahahaha, Telenet kan dit niet aanpakken. Ze proberen de dommeriken wel wijs te maken dat je internet nodig hebt, maar dat is oplichting.
Ik heb zwart-op-wit op papier dat televisie en internet twee aparte diensten zijn. Via ombudsman telecom krijg je altijd gelijk als je al internet hebt bij een andere provider en uitsluitend televisie bij Telenet wil.
@Liam004 schreef:Hahahaha, Telenet kan dit niet aanpakken. Ze proberen de dommeriken wel wijs te maken dat je internet nodig hebt, maar dat is oplichting.
Ik heb zwart-op-wit op papier dat televisie en internet twee aparte diensten zijn. Via ombudsman telecom krijg je altijd gelijk als je al internet hebt bij een andere provider en uitsluitend televisie bij Telenet wil.
Zolang het compact signaal bestaat biedt Telenet nogsteeds een TV-only product aan, toch? Niets verplicht Telenet volgens mij om TV Iconic via de TV-box beschikbaar te stellen voor al hun klanten. Maar goed ik ben ook geen advocaat en ik ga me er ook niet mee bezig houden. Telenet is duidelijk, wie een TV-box wil moet ook Telenet Internet klant zijn (net zoals dat bij Proximus en Orange een vereiste is), of we dat nu leuk vinden of niet...
Blijkbaar begrijp je het niet.
Internet en televisie zijn juridisch gezien twee aparte diensten. Er bestaat een aparte markt voor televisie en er bestaat een aparte markt voor internettoegang.
Dat is mij zwart-op-wit op papier door mijn advocaat bevestigd.
Een provider mag televisie over het internet aanbieden, maar dan moet die televisie-dienst op elke internetverbinding beschikbaar zijn.
Een provider mag ook televisie over hun eigen netwerk aanbieden, maar dan is een internetabonnement erbij nemen stricto sensu niet verplicht.
Telenet doet nu nog wat ambetant over de exclusieve tv-kanalen op de tv-box, maar dat is maar tijdelijk. Er komt snel een oplossing want voor de "Option FR" geschrapte kanalen overtreedt Telenet momenteel al de wet.
Wie laatst lacht, best lacht.