25.081
netweters
|
154.442
antwoorden
|
20.931
vragen
|
We hebben al jaren een digicorder in living en twee digiboxen op de kamers.Plotseling kan ik op de digiboxen geen opnames meer bekijken,steeds de melding'Geen digicorder beschikbaar',TV gids en andere werken perfect. Na talloze gesprekken met de medewerkers kan niemand het probleem of mysterie oplossen.
-heb alle toestellen al eens tijdlang zonder stroom gezet.
-de kabels vervangen
zou het kunnen zijn dat een vn de kleinkinderen ergens op de afstands bediening van de digicorder heeft gedrukt en welke toets?
andere mogelijkheden?
oplossing van telenet is 3 tv boxen en internet(die hebben we van concurentie).
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Connectie tussen digibox en digicorder probleem
@Liam004 schreef:Blijkbaar begrijp je het niet.
Internet en televisie zijn juridisch gezien twee aparte diensten. Er bestaat een aparte markt voor televisie en er bestaat een aparte markt voor internettoegang.
Dat is mij zwart-op-wit op papier door mijn advocaat bevestigd.Een provider mag televisie over het internet aanbieden, maar dan moet die televisie-dienst op elke internetverbinding beschikbaar zijn.
Een provider mag ook televisie over hun eigen netwerk aanbieden, maar dan is een internetabonnement erbij nemen stricto sensu niet verplicht.
Telenet doet nu nog wat ambetant over de exclusieve tv-kanalen op de tv-box, maar dat is maar tijdelijk. Er komt snel een oplossing want voor de "Option FR" geschrapte kanalen overtreedt Telenet momenteel al de wet.
Wie laatst lacht, best lacht.
Ook bij andere aanbieders zoals Proximus of Orange ben je verplicht een internetabonnement te nemen voordat je tv kan kijken. Dus denk dat uw advocaat nog veel werk zal hebben dan want dan is geen enkele van de grote telecomaanbieders in regel met de wet. 😉
Dag @Liam004, graag herhalen we nog eens dat het op De Netweters niet is toegestaan om je boodschap steeds opnieuw te herhalen, dit valt onder spammen en onze regels hieromtrent vind je terug in onze Spelregels. Je bent hier eerder al meermaals over aangesproken, indien je deze regels niet kunt respecteren zullen we opnieuw overgaan tot actie.
De Netweters is geen klachtenpagina maar een community waarop klanten elkaar constructief verder helpen, indien je niet akkoord bent met de werkwijze van Telenet, kan je via ons klachtenformulier jouw klacht doorgeven. Verder kan je ook bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie terecht.
@Hofkens schreef:Ook bij andere aanbieders zoals Proximus of Orange ben je verplicht een internetabonnement te nemen voordat je tv kan kijken. Dus denk dat uw advocaat nog veel werk zal hebben dan want dan is geen enkele van de grote telecomaanbieders in regel met de wet. 😉
De tv-kanalen die ik wil bekijken zijn niet beschikbaar bij andere aanbieders. Telenet heeft de exclusieve rechten. Het heeft dus weinig zin om Orange of Proximus aan te pakken.
Telenet heeft me bedrogen en dat zullen ze geweten hebben! Met alle Chinezen maar niet met mij.
@luc55 schreef:
Neen voor tv te zien op tv box heb je modem nodig van telenet
Meer kan je niet doen met modem dus geen prive internet als je niet wil
@luc55 Voor de TV-box van Telenet te kunnen gebruiken, heb je wel een Telenet-internetabonnement nodig. Zonder is dit niet mogelijk. Gelieve dan ook geen verkeerde informatie mee te delen voor de andere leden.
@ChristofM schreef:
@luc55 schreef:Neen voor tv te zien op tv box heb je modem nodig van telenet
@luc55 Voor de TV-box van Telenet te kunnen gebruiken, heb je wel een Telenet-internetabonnement nodig. Zonder is dit niet mogelijk. Gelieve dan ook geen verkeerde informatie mee te delen voor de andere leden.
Het is je werkgever Telenet die daarover foute informatie verspreidt. Telenet heeft mij ook bedrogen. De TV-box kan je perfect gebruiken zonder Telenet-internetabonnement want televisie en internet zijn twee afzonderlijke diensten. Je zegt je Telenet-internetabonnement bijvoorbeeld op en het tv-signaal op de TV-box blijft perfect werken.
Nog een vraagje. Telt het dataverbruik van de Telenet TV-box mee voor de Telemeter?
@Liam004 schreef:
@ChristofM schreef:
@luc55 schreef:
Neen voor tv te zien op tv box heb je modem nodig van telenet
Het is je werkgever Telenet die daarover foute informatie verspreidt. Telenet heeft mij ook bedrogen. De TV-box kan je perfect gebruiken zonder Telenet-internetabonnement want televisie en internet zijn twee afzonderlijke diensten. Je zegt je Telenet-internetabonnement bijvoorbeeld op en het tv-signaal op de TV-box blijft perfect werken.
Nog een vraagje. Telt het dataverbruik van de Telenet TV-box mee voor de Telemeter?
Momenteel wordt dit intern onderzocht. Het is de policy van Telenet dat je effectief een Telenet-internetabonnement nodig hebt om een TV-box te kunnen gebruiken.
Het dataverbruik van de TV-box telt enkel mee voor de Telemeter als er streamingsapps worden gebruikt. Denk hierbij aan Streamz, DAZN, Netflix, Disney+,... Als je live tv kijkt, telt het verbruik niet mee voor de Telemeter.
@ChristofM schreef:
Als je live tv kijkt, telt het verbruik niet mee voor de Telemeter.
Dat is logisch, Telenet biedt de streams voor live tv op de TV-box aan via het eigen netwerk en niet via het publieke internet. Een internetabonnement is in dat geval niet nodig. Mijn advocaat heeft me ook zwart-op-wit op papier bevestigd dat wanneer Telenet televisie aanbiedt via een eigen IP-netwerk er geen noodzaak bestaat een internetabonnement te nemen. Telenet kan mij dan ook niet dwingen om een internetabonnement te nemen om de TV-box te kunnen gebruiken.
Op de Digicorder verlopen er ook een aantal interactieve functies via een eigen IP-netwerk en is er ook geen internetabonnement noodzakelijk.
Ik begrijp dat Telenet een hypercommercieel bedrijf is. Maar de huidige bedrieglijke policy die mij dwingt een Telenet-internetabonnement te nemen terwijl ik alleen televisie wil, zal ik nooit aanvaarden!
@Liam004 als je het via een ander internet aanbieder zou gebruiken dan zou je dat verbruik aangerekend worden van streaming kijken via telenet via app en de tv box, via het eigen internet netwerk van telenet kan men dit splitsen zodat iemand niet zonder internet verbruik zit na X aantal dagen.
ook heeft men via de telenet verbinding een veiligere verbinding voor de tv zenders dan via een andere provider.
de zenders hebben een overeenkomst dat je de zenders via telenet enkel via hun netwerk mag en kan bekijken vrees ik via een settopbox (via de app is dit anders geregeld op locatie gebied).
een digibox bied nu tv aan via DVB-C coax, daar is in principe geen internet voor nodig als je de extra opties niet wilt.
eens het via streaming allemaal is (alle zenders vanaf 2030 ongeveer) dan zal men het netwerk via telenet nodig hebben, mits een internetverbinding, dat hoeft daarom niet het duurste zijn.
vrees dat je advocaat de info heeft voor kijken via apps, via settopbox is het heel anders.
en er is in belgie bij de 3 grote providers (proximus, orange en telenet) geen enkele waar je een ander internet provider mag bij gebruiken.
@Master-Magic schreef:en er is in belgie bij de 3 grote providers (proximus, orange en telenet) geen enkele waar je een ander internet provider mag bij gebruiken.
Ik gebruik wat ik wil. Ik heb retesnel internet via fiber bij Mobile Vikings. Ik heb een Digicorder met Play Sports bij Telenet. Mijn advocaat bevestigt in zijn analyse dat internet en televisie twee aparte diensten zijn. Dat is vandaag zo en dat zal morgen ook zo zijn.
Denk je nu echt dat ik terug ga overstappen naar dat armtierig en traag coaxkabeltje? Ik heb fiberinternet en ik moet nooit nog iets anders hebben!
Je zal wel zien dat Telenet zal moeten plooien binnenkort. Hun plannetje om iedere tv-klant een internetabonnement aan te smeren gaat niet door.