41879
netweters
|
18388
gesprekken
|
19873
vragen
|
Wij hebben op ons hoofd adres een TV box en ons 2e verblijf ook een TV box op naam van dezelfde gebruiker (account).
De opnames die gemaakt zijn op de TV box van het hoofdverblijf zijn niet te bekijken op op het 2e verblijf , of andersom. Is dit te verhelpen ?
Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Opnames 2e TV box
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Chris57 Dit gaat standaard niet werken, gezien de TV-box gekoppeld is aan een specifieke modem die op een specifiek adres staat. 😉
Wat je bijvoorbeeld wel kan doen met je TV-box is je opnames van adres 1 (geregistreerd op een bepaald adres) vanuit de TV-app casten naar een Chromecast op adres 2.
Want met de TV-box en TV-app kan je jouw opnames ook buitenhuis bekijken. Je moet dan wel inloggen met de juiste gegevens.
Moest dit op 1 adres zijn zou dit geen probleem zijn, want de opnames staan in de cloud.
@Chris57 schreef:Wij hebben op ons hoofd adres een TV box en ons 2e verblijf ook een TV box op naam van dezelfde gebruiker (account).
De opnames die gemaakt zijn op de TV box van het hoofdverblijf zijn niet te bekijken op op het 2e verblijf , of andersom. Is dit te verhelpen ?
Ben je zeker dat je het over een TV box hebt, en niet over een digicorder?
Welk abonnement heb je op het 2de verblijf?
@flip1953 Elke tvbox is gelinkt aan een adres en de cloud is gelinkt aan de tvbox op bepaald adres, als je op adres 1 een tvbox hebt met opnames op de cloud en op adres 2 ook dan kunnen beiden tv boxen niet dezelfde opnames vinden, maar wel als je de app gebruikt en inlogt op de tvbox op adres 1.
De TS spreekt over opnames op de TV box in de hoofdverblijfplaats en omgekeerd.
Hij laat dus doorschijnen dat hij ook opnames gemaakt heeft op de TV box in zijn tweede verblijfplaats.
Dat kan dus niet met een TV box op een 2de verblijf. En zelfs indien het zou kunnen ... zouden deze opnames ook in de Cloud staan. Één abonnee heeft maar één cloud ...
@Master-Magic schreef:...maar wel als je de app gebruikt en inlogt op de tvbox op adres 1.
Je kan met een App toch niet "inloggen op een TV box" ?
Ik dacht dat elke tv box op een ander adres een aparte cloud opname heeft, als je meerdere tv boxen op 1 adres hebt deel je uw opnames maar op verschillende adressen is dat elke tv box een andere cloud voor opnames.
@Master-Magic schreef:Ik dacht dat elke tv box op een ander adres een aparte cloud opname heeft, als je meerdere tv boxen op 1 adres hebt deel je uw opnames maar op verschillende adressen is dat elke tv box een andere cloud voor opnames.
Zo is het ook.
Waarom betalen voor twee tvboxen? Plaats u een apple tv, met de telenet tv app erop en je zal dezelfde mogelijkheden hebben als op je tv box thuis, met dezelfde opnames.
@Christof75 schreef:Waarom betalen voor twee tvboxen? Plaats u een apple tv, met de telenet tv app erop en je zal dezelfde mogelijkheden hebben als op je tv box thuis, met dezelfde opnames.
Met dat verschil dat je dan wel maar over de helft van de opnamecapaciteit beschikt. Elk voordeel heb ze nadeel, heeft een beroemde Nederlander ooit gezegd. En die man had groot gelijk ... 😉
@Master-Magic schreef:Ik dacht dat elke tv box op een ander adres een aparte cloud opname heeft, als je meerdere tv boxen op 1 adres hebt deel je uw opnames maar op verschillende adressen is dat elke tv box een andere cloud voor opnames.
Voor zover ik het begrijp heeft de TS het over 2 TV-Boxen die op dezelfde gebruiker (dus op hetzelfde adres) geactiveerd zijn, maar de 2de Box wordt op een andere locatie gebruikt. In dat geval heb je geen 2 clouds, toch?
@StefaanH schreef:
Met dat verschil dat je dan wel maar over de helft van de opnamecapaciteit beschikt. Elk voordeel heb ze nadeel, heeft een beroemde Nederlander ooit gezegd. En die man had groot gelijk ...
Met 2 TV boxen (op hetzelfde adres) heb je geen dubbele opslagcapaciteit ..
@flip1953 dat is zelf niet mogelijk om op 2 adressen 2 tv boxen te hebben die dezelfde cloud gebruiken, die zijn adres gebonden en aan de modem gebonden op dat adres,
dus denk dat je de vraag verkeerd begrijpt,
de TS heeft 2 adressen met een tv box op elk adres waarbij op elk adres een cloud opname gedaan wordt maar niet aan elkaar gebonden zijn, en nu wil die op beide adressen dezelfde cloud gebruiken.
wat dus niet zal gaan daar elke tv box aan een adres is gebonden met de modem en tv box en zodanig een eigen cloud opname heeft en geen cloud opname deelt met een ander adres (wat telenet ook niet toestaat).
Ik heb uit de tekst begrepen dat TS inderdaad twee TV Boxen op zijn naam heeft, maar wel op een verschillend adres. Je kan niet zomaar een TV box op een ander adres gaan gebruiken, dus heeft hij twee accounts.
Het feit de de wederzijdse opnames niet zichtbaar zijn is trouwens een duidelijke indicatie dat er twee verschillende accounts in gebruik zijn. Weliswaar op dezelfde naam, maar op een verschillend adres.
En dus heeft TS wel degelijk de beschikking over tweemaal de cloudopslag.
Mijn opmerking was in die optiek geschreven.
EDIT: ik zie net dat, terwijl ik aan het schrijven was, @Master-Magic bijna hetzelfde heeft neergezet.
@StefaanH idd 😉
en de TS kan dit probleem oplossen door de telenet tv app te gebruiken en in te loggen op zijn tv box thuis als die op het 2de adres zit of werken met een chromecast toestelletje waar de app opstaat of een Apple TV met de app op of een android ontvanger waar de app op kan draaien.
opties genoeg,
en als die dan op adres 1 is kan die inloggen op de app in de tv box op adres 2.
voordeel hier in is dat die dubbel capaciteit heeft om opnames te doen, dacht 200 uur per tv box cloud, dus maal 2 is 400 uur.
Op je factuur staat je 2de verblijf toch ook op wand je hebt 2 modems en 2 tv boxen op een verschillende adressen
Als je naar je factuur kijkt staan die apart niet onder elkaar met adres er bij
Bij een kot heb je dit ook af en toe is niet altijd zo is soms apart
200 uren opnames, als je zoveel staan hebt, wanneer kijk je daar dan allemaal naar? dat is 8 dagen non stop kijken, zelfs voor gepensioneerden is da een hele taak om dat allemaal te bekijken