Beantwoorden
Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Hallo, Hoe zit dat nu eigenlijk met de opnames van de digicorder en de nieuwe app Telenet TV?

Kan je die nu afspelen of niet? Ik zit in de EU, maar NIET thuis.

Ik deed vanuit de EU enkele opnames. In de app zie je dat ze ook opgenomen zijn (Mijn TV).

Afspelen NEE

Het enige wat lukt, is opname wissen.

Wordt de digicorder geweerd uit hun nieuw systeem?

0 Likes
28 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1620
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen


@StefaanH  schreef:


Die referentie, daar staat o.a. in:

Goed om te weten

  • Je ziet het overzicht van je opnames op je computer, maar je kan ze niet bekijken.

Waarschijnlijk kan je de opnames van "niet-versleutelde" zenders (Eén, Canvas, Ketnet, Parlement, ...) wel via DNLA bekijken.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

@flip1953 

Dat zou goed kunnen, maar bij mij zou dat toch niet werken.

Ik heb namelijk een echte eMTA modem , alwaar de digicorders rechtstreeks op aangesloten zijn. PC, tablet e.d. zitten in mijn eigen netwerk en hebben dus geen toegang tot de digicorders via DLNA.

Mijn digicorders hebben trouwens ook enkel een 10.x.x.x adres, geen 192.168.x.x adres. Wat compleet normaal is bij een eMTA modem met eigen router.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2267
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen


@StefaanH  schreef:

@Ex-Netweter 

Ik vroeg of dezelfde redenering geldig is voor thuis. Dan belast ik geen nodes, ik kijk op de PC boven in de kamer ... Ook op mijn tablet, dat is dan via mijn eigen WiFi ...


Dit is juist hetzelfde. De APP telenet TV maakt een verbinding met de Telenet server in het internet en krijgt van daar alle beelden.

Deze APP maakt geen lokale verbinding met de digicorder.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

@Janneke_Dust 

De Telenet server moet toch wel weten wat er op de digicorder staat om op zijn minst de inhoud te kunnen tonen in Yelo en TelenetTV. Daarvoor is toch wel een connectie nodig ...

Zal dat eens testen, de digicorder stekker uit en dan Yelo of TelenetTV eens opstarten. Ik laat wel iets weten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2267
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen


@Elipel  schreef:

Hallo, Hoe zit dat nu eigenlijk met de opnames van de digicorder en de nieuwe app Telenet TV?

Kan je die nu afspelen of niet? Ik zit in de EU, maar NIET thuis.

Ik zit ook in de EU (Tenerife) en kan een deel (deze die op de Telenet server staan) van de opnames afspelen. Terugkijk TV werkt ook.

Ik deed vanuit de EU enkele opnames. In de app zie je dat ze ook opgenomen zijn (Mijn TV).

Afspelen NEE

Het enige wat lukt, is opname wissen.

Wordt de digicorder geweerd uit hun nieuw systeem?

IK kan wel degelijk een aantal opnames bekijken maar niet alle. Opnames van duitse zenders kan ik niet bekijken maar opnames van Een, VTM, VTM3, VTM GOLD, PLAY4.... Kan ik wel bekijken. Opnames bekijken lukt ook enkel als de opname gestopt is.


 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2267
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen


@StefaanH  schreef:

@Janneke_Dust 

De Telenet server moet toch wel weten wat er op de digicorder staat om op zijn minst de inhoud te kunnen tonen in Yelo en TelenetTV. Daarvoor is toch wel een connectie nodig ...

Zal dat eens testen, de digicorder stekker uit en dan Yelo of TelenetTV eens opstarten. Ik laat wel iets weten.


Inderdaad, Telenet TV en de YELO app hebben via het internet verbinding met de digicorder om opnames te plannen maar ook om te kijken wat er op de digicorder staat.

Uitschakelen zal niet veel helpen want de APP's houden de laatst gekende toestand bij.

Hoe ik dit weet. IK heb thuis een (van de twee) digicorder uitgeschakelt en daarvan zie ik nog altijd wat er op staat.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Voor de digicorder zal je altijd stroom en internet nog moeten hebben ook al ben je op vakantie (gewoon tv kijken zal je altijd kunnen doen )

voor de tv box niet

0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Voor gebruikers met een Digicorder geldt het volgende: 

Je kan opnames tot 30 dagen bekijken in de Telenet TV-app. Na 30 dagen enkel nog via de Digicorder. Dit kan doorgaans ook in het buitenland (binnen de EU wel), hier gelden soms restricties per zender. Sommige opnames worden niet toegelaten om afgespeeld te worden op de Telenet TV-app (Dat was ook al het geval op de Telenet TV Yelo-app).

Om opnames te kunnen inplannen, moet de Digicorder wel in stand-by staan. Om ze af te spelen is dat niet per se nodig.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Ik geef ook graag nog iets meer inzichten in de technische kant van het verhaal, zo kunnen jullie zich ook beter een beeld vormen hoe de werking achterliggend is.

Wanneer je opnames van een Digicorder via de TV-app bekijkt, komen deze vanop je digicorder of vanop een server/cloud?
Opnames worden nooit rechtstreeks van de digicorder afgespeeld, deze staan geregistreerd op een server. Er is dus ook geen cloud in dit scenario van toepassing. Dit is trouwens exact hetzelfde, zit je op je thuisnetwerk of op een ander netwerk.

Hoe weet de TV-app welke opnames er op de Digicorder staan?
De app maakt een 'call' naar een service met een ID (meestal het serienummer van de digicorder). Deze service haalt de opnames op van een database waar alle opnames van alle Digicorders staan. De database geeft enkel de opnames van die specifieke Digicorder, ook degene die niet afspeelbaar zouden zijn. De logica of een opname afspeelbaar is of niet wordt in een andere service uitgevoerd.

Kan je Digicorder-opnames beheren via de TV-app?
Ja, dat is perfect mogelijk. De Telenet TV-app laat doe om Digicorder-opnames te plannen, annuleren, wissen en uiteraard af te spelen.

Komen er nog verbeteringen voor Digicorder-klanten die de TV-app gebruiken?
Ja, er staan nog enkele gepland.

  • Momenteel is het niet mogelijk om vanuit de 'Opnames'-pagina een opname die nog bezig is met opnemen vandaaruit af te spelen.
    Je moet dan als klant via de TV-gids gaan en de aflevering starten.

  • Opnametijd instellen voor of na een programma is momenteel niet mogelijk via de TV-app. In Yelo Play kon je kiezen hoelang je voor en na een aflevering wilde opnemen.
    Momenteel is dit nog vast bepaald en niet aanpasbaar. Maar dit zal wel terug mogelijk worden in de TV-app voor Digicorder-klanten.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

@Suzymijn troebele geest is toch een beetje in verwarring. Hetgeen je schrijft is natuurlijk het gebruik van opnames via de telenet tv app of telelnet.tv. Zijn er hierdoor verdere consequenties op de Digicorder?

  • Is er geen opname meer op de Digicorder?
  • Ik programmeer een opname met de app, dit verschijnt dan op de Digicorder onder geplande opnames. Volgt de Digicorder dan niet meer mijn instellingen om X tijd vóór de voorzien starttijd  de opname te beginnen en Y tijd na de voorzien eindtijd te stoppen met opname?
  • Onder welke omstandigheden ziet men de opnames van de Digicorder en wanneer die van de server?
  • Is er een verschil tussen de lokale opname en hetgeen men van de server krijgt?

Kan u dat verduidelijken?

0 Likes
Patrick66
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Beste Suzy,

 

Goed dit te lezen, toch kan ik via mijn telenet-tv app mijn opgeslagen opnames op m'n digicorder niet bekijken, op m'n digibox geen probleem om ze te bekijken (ik heb geen TV-box).

Er staan opnames op van verschillende zenders maar geen van allen krijg ik te zien, wel krijg ik de melding in "mijn tv" dat het niet mogelijk is opnames te bekijken en dat ik hiervoor een abonnement nodig heb, ondanks m'n One for 1 .

In de diagnose van de app is de "Customer HH" OK, heeft mijn device een IP adres gekregen, wel geeft de "OV Engine state" een AUTH_FAILURE, is de OV device name weergegeven en de overige OV's zijn OKAY, behalve de laatste "OV download enabled" is false .

Heb je nog wat tips voor mij?

 

Thx

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Uitloggen op de app

terug inloggen

dan krijg een menu (een wit scherm een lijst)  neem digicoder in de plaats van digibox

dan je digicoder zien

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2267
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Enkele berichten eerder staat alles uitgelegd.

Opnames ouder dan 30 dagen kan je niet meer afspelen met deAPP.

Opnames van bepaalde zenders (vooral buitenlandse) kan je ook niet afspelen met de APP.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Patrick66
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Dank je voor de tip, nu zie ik m'n opnames.

 

Gr

0 Likes