|
26.656
netweters
|
165.610
antwoorden
|
|
22.238
vragen
|
Ik beschik momenteel nog over een Digicorder en Digibox (beide aangekocht), maar ben van plan om binnenkort over te schakelen naar TV-boxen. Met veel tegenzin, maar ik vrees dat ik geen andere keuze heb. Zeker aangezien Telenet blijkbaar van plan is om binnenkort uitgesteld kijken uit te schakelen voor Digicorder/Digibox en ook de tv-gids tot 2 dagen beperkt zal worden.
Maar eerst nog een paar vragen over de TV-box:
1. Voor BBC 1 en 2 is uitgesteld kijken niet mogelijk met eender welk apparaat, maar met mijn Digicorder neem ik wel regelmatig programma's op van deze zenders. Blijft dit nog steeds mogelijk met een TV-box?
2. Mijn huidige formule is Easy Internet + TV iconic, waarin de maandelijkse huur (12 euro) van een eerste TV-box al inbegrepen is. Voor die eerste box zou ik dus niets extra mogen betalen. Enkel voor de extra box zou hier 7 euro/maand bij moeten komen. Ik zie wel dat Easy Internet + TV iconic niet meer beschikbaar is voor nieuwe klanten sinds ze bij Telenet hun aanbod vernieuwd hebben. Kan ik er gerust op zijn dat ik een extra box kan huren zonder dat Telenet mij automatisch overschakelt naar zo een nieuwe, duurdere combo? (Bovenop de huur van de extra box zie ik dat de maandelijkse kost dan van 70 naar 76 euro zou gaan, wat ik absoluut wil vermijden.)
3. Hoelang blijven de opnames bewaard op een TV-box? Volgens https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/tvbox-omruilen.html is dit 1 jaar. Maar op de zenderkaart op https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/zenders/welke-zenders-bied... staat dit: "Deze zenders kan je overal in België maar ook andere EU-landen live bekijken via de Telenet TV-app of telenet.be via elke wifi of 5G-verbinding. Ook je opnames kan je 30 dagen lang bekijken." Dus is het nu 30 dagen of 1 jaar? 🙂
Alvast hartelijk dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Cygnus11 schreef:1. Voor BBC 1 en 2 is uitgesteld kijken niet mogelijk met eender welk apparaat, maar met mijn Digicorder neem ik wel regelmatig programma's op van deze zenders. Blijft dit nog steeds mogelijk met een TV-box?
Uitgesteld kijken = Terugkijk TV, dat is iets helemaal anders dan opnemen. Opnemen is beschikbaar op alle zender.
@Cygnus11 schreef:2. Mijn huidige formule is Easy Internet + TV iconic, waarin de maandelijkse huur (12 euro) van een eerste TV-box al inbegrepen is. Voor die eerste box zou ik dus niets extra mogen betalen. Enkel voor de extra box zou hier 7 euro/maand bij moeten komen. Ik zie wel dat Easy Internet + TV iconic niet meer beschikbaar is voor nieuwe klanten sinds ze bij Telenet hun aanbod vernieuwd hebben. Kan ik er gerust op zijn dat ik een extra box kan huren zonder dat Telenet mij automatisch overschakelt naar zo een nieuwe, duurdere combo? (Bovenop de huur van de extra box zie ik dat de maandelijkse kost dan van 70 naar 76 euro zou gaan, wat ik absoluut wil vermijden.)
Een switch naar TV-box veroorzaakt geen switch naar de nieuwe combo's
@Cygnus11 schreef:
3. Hoelang blijven de opnames bewaard op een TV-box? Volgens https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/tvbox-omruilen.html is dit 1 jaar. Maar op de zenderkaart op https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/zenders/welke-zenders-bied... staat dit: "Deze zenders kan je overal in België maar ook andere EU-landen live bekijken via de Telenet TV-app of telenet.be via elke wifi of 5G-verbinding. Ook je opnames kan je 30 dagen lang bekijken." Dus is het nu 30 dagen of 1 jaar? 🙂
Die 30 dagen is foutieve informatie (komt volgens mij nog uit de tijd van Yelo TV - @Moderator). Op de TV-box en TV-app zijn je opnames gewoon 1 jaar indien je dit bij het opnemen gekozen hebt, er zijn ook kortere opties.
BBC1 en 2 kan je opnemen en blijven EEN jaar als opname.
De tv box is goed maar eventjes wennen.
je kan heel wat opnemen ongeveer 200 uur, tijd instellen hangt af van kanaal af.
Eerlijk gezegd voor mij digicorder de beste.
Vraag 1 er verandert niets blijft zelfde voor BBC enkel 1 jaar altijd 1 jaar
Vraag 2 log in mijn Telenet daar staat een link om je toestel om te ruilen
Ik heb zelf ook een aangekochte Digicorder. Maar die TV-box met al die beperkingen komt hier niet binnen. Ik neem soms films op die ik pas jaren later nog eens wil bekijken. Bij de TV-box verdwijnen opnames standaard na 60 dagen, 1 jaar bewaren moet je aanduiden met een vinkje. Niets belet Telenet om die beperking over enkele jaren nog te verstrengen. Met de gedwongen reclameblokken bij de opnames is het ook zo gegaan. Steeds meer betalen voor een steeds slechter product.
Telenet heeft nog geen concrete datum aangekondigd voor deze veranderingen. Het kan dus nog lang duren als Digicorder-gebruikers voet bij stuk houden. Ik blijf mijn Digicorder gebruiken zolang dat mogelijk is.
Ik ga ook eens bekijken of ik niet met apps op mijn smart-tv gecombineerd met een schotelantenne kan kijken. BBC is via satelliet gratis te ontvangen.
Iedereen bedankt voor al de nuttige info! (en de geruststelling over BBC en dat mijn huidige formule onveranderd kan blijven)
@luc55 schreef:Vraag 2 log in mijn Telenet daar staat een link om je toestel om te ruilen
Belangrijk: je decoder is verouderd
Met je huidige decoder kan je niet meer streamen of de Telenet TV-app en -website gebruiken. Wil je blijven kijken? Ruil ‘m om voor een nieuwe Telenet TV-boxJe hebt maar 1 toestel nodig eigenlijk verandert niets aan de prijs als je de link volgt
Moet dit echt via deze link? Kan ik niet gewoon naar een Telenet-winkel stappen en daar vragen om een TV-box? Dan kan ik daar direct ook een extra TV-box aanvragen (en hopelijk kan ik die ook onmiddellijk meenemen).
Op 2 toestel log je in met de tv app maar let op als je geen onbeperkt internet hebt alles op de tv box vraag veel internetDit had je bij de digicorder niet enkel de Netflix gebruikte wel
Blijkbaar kan je met de TV-app niet live naar BBC 1/2 kijken (zie https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/BBC-via-Telenet-TV/td-p/208617). Dus het zal sowieso met een extra TV-box moeten zijn in mijn geval. Daarenboven ben ik met mijn huidige formule beperkt tot 150 GB/maand en met de TV-app ga ik daar misschien vlug over gaan. En ik wil absoluut vermijden dat ik een andere combo moet nemen.
@Cygnus11 schreef:Moet dit echt via deze link? Kan ik niet gewoon naar een Telenet-winkel stappen en daar vragen om een TV-box? Dan kan ik daar direct ook een extra TV-box aanvragen (en hopelijk kan ik die ook onmiddellijk meenemen).
Normaal zou het ook via een winkelpunt moeten kunnen