Beantwoorden
Cygnus11
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Overschakelen van Digicorder en Digibox naar TV-boxen

Ik beschik momenteel nog over een Digicorder en Digibox (beide aangekocht), maar ben van plan om binnenkort over te schakelen naar TV-boxen. Met veel tegenzin, maar ik vrees dat ik geen andere keuze heb. Zeker aangezien Telenet blijkbaar van plan is om binnenkort uitgesteld kijken uit te schakelen voor Digicorder/Digibox en ook de tv-gids tot 2 dagen beperkt zal worden.

Maar eerst nog een paar vragen over de TV-box:

1. Voor BBC 1 en 2 is uitgesteld kijken niet mogelijk met eender welk apparaat, maar met mijn Digicorder neem ik wel regelmatig programma's op van deze zenders. Blijft dit nog steeds mogelijk met een TV-box?

2. Mijn huidige formule is Easy Internet + TV iconic, waarin de maandelijkse huur (12 euro) van een eerste TV-box al inbegrepen is. Voor die eerste box zou ik dus niets extra mogen betalen. Enkel voor de extra box zou hier 7 euro/maand bij moeten komen. Ik zie wel dat Easy Internet + TV iconic niet meer beschikbaar is voor nieuwe klanten sinds ze bij Telenet hun aanbod vernieuwd hebben. Kan ik er gerust op zijn dat ik een extra box kan huren zonder dat Telenet mij automatisch overschakelt naar zo een nieuwe, duurdere combo? (Bovenop de huur van de extra box zie ik dat de maandelijkse kost dan van 70 naar 76 euro zou gaan, wat ik absoluut wil vermijden.)

3. Hoelang blijven de opnames bewaard op een TV-box? Volgens https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/tvbox-omruilen.html is dit 1 jaar. Maar op de zenderkaart op https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/zenders/welke-zenders-bied... staat dit: "Deze zenders kan je overal in België maar ook andere EU-landen live bekijken via de Telenet TV-app of telenet.be via elke wifi of 5G-verbinding. Ook je opnames kan je 30 dagen lang bekijken." Dus is het nu 30 dagen of 1 jaar? 🙂

Alvast hartelijk dank!

3 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

@Cygnus11  schreef:

1. Voor BBC 1 en 2 is uitgesteld kijken niet mogelijk met eender welk apparaat, maar met mijn Digicorder neem ik wel regelmatig programma's op van deze zenders. Blijft dit nog steeds mogelijk met een TV-box?

Uitgesteld kijken = Terugkijk TV, dat is iets helemaal anders dan opnemen. Opnemen is beschikbaar op alle zender.

@Cygnus11  schreef:

2. Mijn huidige formule is Easy Internet + TV iconic, waarin de maandelijkse huur (12 euro) van een eerste TV-box al inbegrepen is. Voor die eerste box zou ik dus niets extra mogen betalen. Enkel voor de extra box zou hier 7 euro/maand bij moeten komen. Ik zie wel dat Easy Internet + TV iconic niet meer beschikbaar is voor nieuwe klanten sinds ze bij Telenet hun aanbod vernieuwd hebben. Kan ik er gerust op zijn dat ik een extra box kan huren zonder dat Telenet mij automatisch overschakelt naar zo een nieuwe, duurdere combo? (Bovenop de huur van de extra box zie ik dat de maandelijkse kost dan van 70 naar 76 euro zou gaan, wat ik absoluut wil vermijden.)

Een switch naar TV-box veroorzaakt geen switch naar de nieuwe combo's

@Cygnus11  schreef:

3. Hoelang blijven de opnames bewaard op een TV-box? Volgens https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/tvbox-omruilen.html is dit 1 jaar. Maar op de zenderkaart op https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/zenders/welke-zenders-bied... staat dit: "Deze zenders kan je overal in België maar ook andere EU-landen live bekijken via de Telenet TV-app of telenet.be via elke wifi of 5G-verbinding. Ook je opnames kan je 30 dagen lang bekijken." Dus is het nu 30 dagen of 1 jaar? 🙂

Die 30 dagen is foutieve informatie (komt volgens mij nog uit de tijd van Yelo TV - @Moderator). Op de TV-box en TV-app zijn je opnames gewoon 1 jaar indien je dit bij het opnemen gekozen hebt, er zijn ook kortere opties.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Moaner
Freshman Bijna Allesweter
Nieuwe TV-theek? JACKPOT! De magic number! WOW!

BBC1 en 2 kan je opnemen en blijven EEN jaar als opname.

De tv box is goed maar eventjes wennen.

je kan heel wat opnemen ongeveer 200 uur, tijd instellen hangt af van kanaal af.

Eerlijk gezegd voor mij digicorder de beste.

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Vraag 1 er verandert niets blijft zelfde voor BBC  enkel 1 jaar altijd 1 jaar 

Vraag 2 log in mijn Telenet daar staat een link om je toestel om te ruilen 

Belangrijk: je decoder is verouderd

Met je huidige decoder kan je niet meer streamen of de Telenet TV-app en -website gebruiken. Wil je blijven kijken? Ruil ‘m om voor een nieuwe Telenet TV-box

Je hebt maar 1 toestel nodig eigenlijk verandert niets aan de prijs als je de link volgt 

Waarom 1 box je krijgt maar 1 geheugen of je nu 1 box hebt of 5 blijft zelfde en de grote ook

Op 2 toestel log je in met de tv app maar let op als je geen onbeperkt internet hebt alles op de tv box vraag veel internet 
Dit had je bij de digicorder niet enkel de Netflix gebruikte wel