Beantwoorden
Augusta
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

Sedert het wegvallen(februari 2020) van het analoge kabelsignaal,heb ik de radio ontvangst van mijn tuner moeten omschakelen via TV box.

Probleem is echter dat de TV box het radiosignaal na enige tijd (ca 3uur)terugschakelt naar het TV signaal, dit is zeer onpraktisch.Alles opnieuw instellen ,tv inschakelen om daarna de TV box terug te plaatsen op de radiozender.

Heb reeds verschillende malen dit probleem aangekaart bij de klantendienst.

-Eerste melding "we kennen dit probleem er wordt aangewerkt bij de volgende update van de TV box is dit opgelost."

-Na 2 maand nog steeds hetzelfde probleem.

-Tweede melding " Dit probleem heeft de digicorder niet,van het probleem bij de TV box hebben we geen weet.Misschien bied een Vistron digitale ontvanger of een Multisoundsysteem de oplossing"

Het kan toch niet dat door een softwareprobleem bij de TV box een volledig nieuwe radioinstallatie moet kopen.

 

 

 

19 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

Ik denk niet dat de TV-Box ooit een volwaardig en gebruiksvriendelijk alternatief zal zijn als radiotoestel. Daar zou ik alleszins niet te veel op hopen.  Het is in de eerste plaats een toestel om TV te kijken.

 

Betere alternatieven:

- De Vistron, en die heb je als Telenet klant voor 49 euro https://toestellen.telenet.be/dvb-c-radio-tuner-vdr-210.html

- Radio via internet (elke zichzelf respecterende fabrikant heeft vandaag wel een oplossing in zijn gamma, en dat hoeft ook niet veel te kosten)


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

@Augusta  Ligt het aan mij? Maar ik snap het probleem niet goed. Je kiest je radiozender of je TV zender net zo goed op de TV box. Als je TVbox via een analoge of digitale kabel aangesloten is op de aux van uw receiver/versterker, dan kies je toch gewoon die ingang op je versterkeren hoor je het geluid van de betreffende zender, of het nu een TVzender of een radiozender is. Je kan uiteraard niet tegelijk een radiozender beluisteren en een TV zender bekijken. Dan is het uiteraard beter om een extra vistron aan te sluiten puur voor de radiozenders. De ene kan dan naar de Tv kijken en de andere kan naar de radio luisteren via de koptelefoon anders wordt dat nogal een kakafonie in dezelfde ruimte.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

@igvfer probleem is dat die tv box dat automatisch doet na enkele uren van radio spelen naar een tv zender zonder aan de knoppen te komen.

is een bug die al een tijdje bestaat in de tv box maar nog niet is opgelost kennelijk, 

er is al eens een topic aan dit probleem geweid op dit forum 😉 zou het eens moeten opzoeken.

zie hier veel dezelfde topics terug komen soms spijtig genoeg, topic starters gebruiken meestal de zoek optie niet of die zoek optie werkt niet goed??? (dit even terzijde).

 

@Augusta een optie zou zijn de stembediening gebruiken voor je radio zender 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Augusta
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

@igvfer Het probleem is niet, dat ik tegelijk wil luisteren en kijken.

Het probleem is dat als op de TV box een radiozender is geselecteerd en te beluisteren is via mijn reciever(Harmann Kardon) er na een bepaalde periode(ca 3 uur) , ongewild de TV box terugschakelt naar de voorgaande geselecteerde tv zender.

Aldus ben ik dus mijn radiozender kwijt en is het geluid van de TV zender te horen.

Om mijn radiozender dan opnieuw te beluisteren moet ik opnieuw de procedure starten:

TV inschakelen en via de homeknop de radiozender selecteren, zeer onpraktisch.

0 Likes
Augusta
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

@Master-Magic Heb de stembediening reeds gebruikt ," Radio 1" ,"Klara" worden herkend, maar het veelgebruikte Radio 2 herkent hij niet??

Ook bvb"Radio2 Oost-Vlaanderen "en andere gewestelijke zenders van Radio 2 niet.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

@Augusta ook als je Radio2 Oost Vlaanderen uitspreekt ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Augusta
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

@Master-Magic Inderdaad

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

@Augusta  Als je het nummer van de betreffende zender kent kan je op je afstandsbediening toch gewoon het nummer ingeven, dacht ik. Ik heb geen Tv box maar dat lijkt me logisch.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Augusta
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

@master-magic01 Heb het nu nog eens ingesproken soms lukt het wel,soms komt de melding"Sorry dit heb ik nog niet aangeleerd"

Ik heb de indruk dat de spraakinvoer zeer gevoelig is,qua achtergrondgeluiden.Dwz te dicht aan de geluidsbron geeft m.i. storing.Ga het nog een paar dagen uitproberen

0 Likes
Augusta
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

@igvfer Bij de TVbox is er voor de radioprogramma's geen nummering voorzien.Het toestel heeft ook geen display in het frontpaneel.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

@igvfer radio werkt op de tv box onder een app zonder nummering, enkel namen kan 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

@Augusta is idd gevoelig aan geluiden, kan een bug zijn ook, best eens melden bij telenet na de testen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv

@Augusta 

Ik heb geen TV-Box, dus ik kan het niet proberen. Kan je met de telenet tv  app de radiozender niet selecteren en laten afspelen op de TV-Box?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Radio op TV-box schakelt vaak terug over naar live-tv


@Augusta  schreef:

@master-magic01 Heb het nu nog eens ingesproken soms lukt het wel,soms komt de melding"Sorry dit heb ik nog niet aangeleerd"

Ik heb de indruk dat de spraakinvoer zeer gevoelig is,qua achtergrondgeluiden.Dwz te dicht aan de geluidsbron geeft m.i. storing.Ga het nog een paar dagen uitproberen


@Augusta 

Hoe lang zitten de batterijen al in uw AB?

Stembediening is het eerste dat begint te falen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes