Beantwoorden
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo

De opnames op een digicorder kunnen niet meer bekeken worden met telenetTV en YELO. TerugkijkTV werkt wel nog.

De vorige 6 weken lukte dit zonder problemen hier in Tenerife behalve voor opnames van buitenlandse zenders. 

Ik hoop dat dit snel herstelt kan worden.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: TelenetTV en YELO grote stappen ACHTERUIT voor digcorde


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
13 reacties
--cyclon--
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol!

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo

Zelfde probleem hier.  Opnames tot en met maandag kan ik bekijken, wat daarna op dezelfde digicorder werd opgenomen niet meer 

0 Likes
--cyclon--
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol!

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo

Melding is : deze video kan niet worden afgespeeld. 400

0 Likes
Ex-Netweter
 

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo

Misgelopen TV-gids update?


Bij bepaalde zenders werkt de functie vanaf begin kijken nog niet optimaal. Telenet moet de effectieve starttijden nog omzetten, dat gebeurt in de week van 14 februari. Voor de drie Vlaamse zendergroepen (VRT, DPG en SBS) zijn er wel effectieve starttijden.

bron: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/TV-gids-update-voor-Digibox-Digicorder/td-p/162094

Ik veronderstel dat opnames van VRT, DPG en SBS wel werken? Of geen enkele opname van geen enkele zender?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo

geen recente opname kan afgespeelt worden. ER staat ook een grijs vlak ipv een afbeelding.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo

@Janneke_Dust @--cyclon-- bedankt voor deze meldingen.

We zijn even intern gaan horen en blijkt dat dit een nieuw issue is veroorzaakt door de implementatie van de nieuwe TV-gids informatie. We kunnen meedelen dat het een hoge prioriteit heeft gekregen en men bij Telenet hieraan werkt. We houden jullie graag op de hoogte via deze thread van zodra wij zelf meer informatie krijgen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo

@Suzy 

Zoals je weet ben ik (nu gepensioneerd) professioneel in de  IT werkzaam geweest.

Wij hadden een DEV, een TST en een PRD omgeving. Dat kost ressources en investeringen, maar wij moesten het niet riskeren om een nieuwe release op de klant los te laten alvorens dat die uitgebreid getest was in de daarvoor voorziene testomgeving. Wij hadden een speciaal team om dat te doen.

Dat kost dus geld. Maar wat voor een imagoschade breng Telenet zichzelf nu toe? Is dat die besparing echt waard? Iets zonder deftig te testen in productie brengen is zonder meer een kapitale fout en gaat Telenet zeker klanten kosten.

Ik weet het, niet op de pianist schieten, jij kan daar ook niets aan doen. Wat jij wel kan doen is de massa's reacties hier eens onder de neus van de beleidsvoerders duwen. Vriendelijk, maar met aandrang.

Want, het is hier al enkele keren aangehaald: zeer veel klanten hebben reeds heel lang problemen, tot zelfs geheel niet werkende elementen, maar de maandelijkse facturen dienen wel stipt betaald te worden ...

Zodus, zeker niet persoonlijk bedoeld, ik (en nog velen met mij) weet dat jij heel hard je best doet voor de Netweters en er verder ook niks aan kan doen, maar als CM ben jij onze spreekbuis hé 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo


@StefaanH  schreef:

 

Maar wat voor een imagoschade breng Telenet zichzelf nu toe? Is dat die besparing echt waard? Iets zonder deftig te testen in productie brengen is zonder meer een kapitale fout en gaat Telenet zeker klanten kosten.


Als er 15 Digicorder-klanten weglopen terwijl er 20 TV-box klanten bijkomen is het resultaat 5 extra klanten.
Dus op zich geen probleem. Telenet let wel op de cijfers. Geen budget voor een uitgebreide testomgeving is een keuze. Elk kwartaal moeten de cijfers kloppen, de vooropgestelde resultaten moeten gehaald worden om de aandeelhouders niet teleur te stellen.
Alle investeringen die Telenet in 2023 in glasvezel steekt, kunnen ze in 2023 niet in IT steken.

Leer ermee leven of wees zelf de klant die wegloopt.

Op dit forum ga je het beleid van de CEO niet bepalen hoor.

Die 100 000 weglopende klanten, die bepalen uiteindelijk het beleid van de CEO.
Maar die zijn er vooralsnog niet.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo

@Ex-Netweter

Je doet hier alsod er geen problemen met de TV-box. Als je hier alles volgt dan zijn er volgens mij meer problemen met de TV-box dan met de Digicorder.

Met de telenet-TV APP zij er zowel problemen voorde TV-box als voor de digicorder.

Tot heden heb ik nog niemand gehad op dit forum die zegt dat CEC goed werkt met een TV en een home cinema of soundbar samen met de TV-box. Met een digicorder werkt dit wel.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo

@Janneke_Dust 

Hoe dikwijls moeten we dit nog herhalen?
Jij als "krak" zou dit toch moeten begrijpen!
De problemen van de TV-box die hier passeren zijn enkelingen, geen algemene problemen.
Mijn TV-box (V1) werkt ondertussen al meer dan 4 jaar zonder problemen.
Ik heb daarvoor ook jaaaren een Digicorder gehad en de TV-box geeft niet meer meer problemen als een Digicorder.
Er is ook een Soundbar op aangesloten.
Ik gebruik maar 1 afstandsbediening en dat is die van de TV-box. CEC werkt dus zoals het moet.
De TV-app (Android) werkt hier feilloos op 2 apparaten en Telenet.tv op de PC ook.
Hier komt nooit nog een Digicorder!
Dus STOP met de TV-box af te kraken als je er zelf geen hebt!

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo

@Santa

Ik denk dat er nog altijd veel meer digicorder gebruikers zijn al TV-box gebruikers. Maar ik zie wel veel minder probleemmeldingen van de digicorder gebruikers.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo

De recente opnames kunnen terug afgespeeld worden met de telenetTV APP. Het had dus geen verband met digicorder of TVbox maar een probleem met een update op de server.

Ik vind dat dit probleem binnen een redelijke termijn opgelost werd


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo

@Janneke_Dust fijn om te lezen! We hebben aan onze zijde nog geen update van de collega's gekregen, maar we weten wel dat het gisteren een hoge prioriteit heeft gekregen. 

Daarnaast wil ik graag delen dat Telenet regelmatig enquêtes houdt bij de klanten en daaruit is al meermaals gebleken dat klanten met een TV-box meer tevreden zijn dan klanten met een Digibox/Digicorder. Omwille van verschillende redenen: de soepele werking van de decoder, de features, .. Dus ergens moet deze decoder toch een beter gevoel geven bij de klanten, of daar lijkt het toch op.

Maar voor klanten met een Digibox/Digicorder kan ik zeker begrijpen dat het vervelend kan zijn wanneer je plots een nieuwe app moet gebruiken in combinatie met je decoder en deze dan minder goed lijkt te werken. 

@StefaanH jullie mogen zeker zijn dat wij feedback die hier gegeven wordt over zo'n onderwerpen zeker doorgeven intern. Wat wij doen is de informatie doorgeven aan de collega's die specifiek op dat product, platform of service werken, om zo hopelijk snel impact te hebben. Er wordt momenteel hard gewerkt binnen Telenet aan verschillende fronten zodat de huidige issues hopelijk snel opgelost kunnen worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Recente opnames niet te bekijken via Telenet TV of Yelo


@Suzy  schreef:

@Janneke_Dust fijn om te lezen! We hebben aan onze zijde nog geen update van de collega's gekregen, maar we weten wel dat het gisteren een hoge prioriteit heeft gekregen. 

...


Ondertussen heb ik de effectieve bevestiging gekregen van de engineers dat dit probleem volledig is opgelost.
Nog even voor de duidelijkheid het ging over afspelen van opnames op de TV-box van de Digicorder gemaakt op 14, 15 en 16 februari.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes