Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Serie opnames tv box

Beste forumleden, 

als je een volledige serie wil opnemen op de tv box en de afleveringen worden meermaals herhaald tijdens de week neem je automatisch ook deze herhalingen op. 

Is er misschien een andere manier om een hele serie op te nemen zonder de herhalingen? 

@Suzy misschien een suggestie om mee te nemen in een toekomstige software update. 

Indien je opnames programmeert als serie telkens maar de nieuwe aflevering laten opnemen en niet de herhalingen. 

38 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Serie opnames tv box

@fieldoxide bedankt!

 

Je kan nu best de serie opnieuw met een serieopname inplannen vanaf morgen. Zodat we een correcte 'serieopname' terug hebben. En vervolgens mag je de originele aflevering voor zaterdag bekijken maar niet verwijderen uit je opnames. Hou dan in het oog of de herhaling zaterdag wordt opgenomen?

 

Ik zal het op onze testopstelling ook opnemen en de originele aflevering van morgenavond verwijderen voordat de herhaling wordt uitgezonden op zaterdag. Dan kunnen we zien of hij bij één van de twee de herhaling wel opneemt.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Serie opnames tv box

@Suzy Bedankt voor de update, ik zal je eind van de week terug contacteren. 

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Serie opnames tv box

Ik heb volgende getest met een serie maar dan gewoon alle dagen de serie opnemen ,geen serieopname dus al noemt de tv box dit wel zo.Daar kan dus aardig wat verwarring door ontstaan.

Indien elke dag een aflevering word opgenomen en word bekeken en ongeacht of die daarna gewist word of niet worden er geen herhalingen opgenomen, ook niet als die op dezelfde dag vallen of later uitgezonden worden.Of dit voor alle zenders zo is weet ik niet,ik heb het getest met goed verlof op VTM.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Serie opnames tv box


@Silverwing  schreef:

Ik heb volgende getest met een serie maar dan gewoon alle dagen de serie opnemen ,geen serieopname dus al noemt de tv box dit wel zo.Daar kan dus aardig wat verwarring door ontstaan. 

Wat is het verschil en hoe doe je het ?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Serie opnames tv box

@Silverwing op de zender Stories tv word bv wel elke aflevering van een serie opname opgenomen,

neem de afleveringen op van optredens van de ballonmeeting dat in Eeklo was enkele weken geleden waar stories opnames heeft gedaan en elke week zijn het 2 andere artiesten die optreden en elke week neemt die alle dagen alle afleveringen op met een hele week dezelfde artiesten.

best lastig als je bv 1 aflevering wilt bewaren op de cloud en er 7 staan met hetzelfde, je mag dan elke aflevering beginnen bekijken en nooit beginnen ze op tijd op stories, dus dan mag je soms 5 of 10 min verder spoelen in een aflevering omdat alles later begint.

denk dat niet elke zender de EPG aanpast zodat serie opnames juist opgenomen worden aan de hand van aflevering nummer of seizoen, welke bij stories denk ik niet worden meegegeven.

er kan nog een andere link zijn die word gemaakt om serie opname te doen van elke aflevering of alles dat die naam heeft van wat je opneemt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Serie opnames tv box

Doe je serie opnemen of  aflevering opnemen waarbij je alle afleveringen programmeert?.Mijn prille ervaring leert mij dat het beter is om iets meer werk in het programmeren te steken in plaats van gemakkelijkheidshalve serie opnemen te kiezen.Uit gewoonte word hier op zaterdag de hele week geprogrammeerd.Zelfs het nieuws dat toch normaal live bekeken word, komt er dan iets tussen (te lang in de file gestaan) dan is er nog altijd geen probleem en moet ik ook niet ergens vlug op afstand nog gaan programmeren.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Serie opnames tv box

@Silverwing @Master-Magic @Suzy Ik vind persoonlijk wel als je voor serieopnames kiest dat alle afleveringen van een serie moeten opgenomen worden en geen herhalingen. Dit is juist het gebruiksgemak van serieopnames. Je kan dit snel en eenvoudig selecteren. 

Maar zoals jullie al aangaven is er misschien iets mis met de epg programmagids van bepaalde zenders en heeft Telenet hier totaal geen vat op. 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Serie opnames tv box

@Suzy Even een update. Ik heb zoals gevraagd de aflevering van dinsdag van chateau Meiland op de tv box laten staan. Vandaag was de herhaling van deze aflevering, ik ben net even naar mijn opnames gaan kijken en de aflevering van vandaag werd NIET mee opgenomen. 

Kan je jou bevindingen ook even doorgeven? 

 

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Serie opnames tv box


@louishufk  schreef:

@fieldoxide 

@Suzy 

Als mijn geheugen me niet in de steek laat denk ik dat die weergave in de gids gewijzigd is tegenover een vroegere versie. Toen werden herhalingen niet niet als op te nemen aangegeven in de gids.


Daarnet waren bij mij op BBC de herhalingen NIET aangeduid met een cirkeltje...verschilt dat per post ? Ik zou ze wel aangeduid laten, dat is het duidelijkste dat je ze zal krijgen, maar één keer is genoeg natuurlijk...

Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Serie opnames tv box

@fieldoxide zoals afgesproken heb ik de opgenomen aflevering van dinsdag hier woensdag namiddag verwijderd. Daarnet eens gecontroleerd en de herhaling van zaterdag is ook nu niet opgenomen. Volgens mij neemt de TV-box de herhaling alleen op als er iets misloopt met de opname van de originele aflevering. 

 

@Theo2 ik wist niet dat dit verschilde per zender. Herhalingen op BBC worden in de TV-gids dus nooit met een rood bolletje aangeduid? En voor deze programma's heb je ook zeker een serieopname gepland, toch?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Serie opnames tv box


@Suzy  schreef:

@Theo2 ik wist niet dat dit verschilde per zender. Herhalingen op BBC worden in de TV-gids dus nooit met een rood bolletje aangeduid? En voor deze programma's heb je ook zeker een serieopname gepland, toch?


Ik wist het ook niet , het viel mij gisteren op toen ik iets programmeerde wat juist erna uitgezonden zal worden. "nooit" durf ik nog niet zeggen...

Dit was wel op mijn computerbeeld:  https://www.telenettv.be/nl.html

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Serie opnames tv box

@Theo2 @fieldoxide ik heb om helemaal zeker te zijn ook de engineer nog eens bevraagd over de werking. Dit is wat hij me vertelde: 

 

  • Een herhaling in een serieopname wordt enkel opgenomen wanneer de eerste (originele) aflevering volledig fout gaat. Het is met andere woorden een soort back-up optie, maar enkel als het volledig foutloopt met de originele aflevering. Niet wanneer er bijvoorbeeld een klein stukje van de aflevering mist.

  • Dat de herhalingen met een rood opname-bolletje worden aangeduid in de tv-gids is normaal gedrag. De tv-gids toont je simpel weg alle events die met die planning overeenkomen. 

  • Dit gedrag (tonen van rood opname-bolletje bij de herhalingen in de tv-gids) verschilt niet per zender.
    Het kan wel zijn dat er een fout zat in de aangeleverde metadata, waardoor de 'herhaling' aflevering gezien wordt als een aparte aflevering in plaats van een herhaling (identiek aan de eerste). 

 

Hopelijk helpt dit! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Serie opnames tv box

@Suzy Dan zit er bij stories een grote fout in de metadata want daar word elke aflevering opgenomen, alsook herhalingen spijtig genoeg.

een aflevering die in het weekend nieuw is word heel de week herhaald en die worden ook mee opgenomen  heel de week spijtig genoeg waardoor je elke aflevering moet bekijken of er een nieuwe is of niet en wissen welke herhalingen zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Serie opnames tv box


@Suzy  schreef:

ik heb om helemaal zeker te zijn ook de engineer nog eens bevraagd over de werking. Dit is wat hij me vertelde: 

  • Dit gedrag (tonen van rood opname-bolletje bij de herhalingen in de tv-gids) verschilt niet per zender.
    Het kan wel zijn dat er een fout zat in de aangeleverde metadata, waardoor de 'herhaling' aflevering gezien wordt als een aparte aflevering in plaats van een herhaling (identiek aan de eerste). 

Het lijkt erop dat het niet herkend werd als een andere aflevering van die serie, maar als een apart programma. Ik had het moeten programmeren, waren we nu al slimmer geweest.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Serie opnames tv box

@Master-Magic en heb je dit steeds met één programma op Stories of met alle programma's die je opneemt op deze zender? Indien je een voorbeeld (of meerdere) kan geven, mag je dat zeker doen. Dan geef ik deze eens door ter onderzoek. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes