24776
netweters
|
152626
antwoorden
|
20723
vragen
|
@Suzy Hey,
Na het gedoe met de met TVBox 1 & 2 heb ik nu de iptv box. Toen ik hem ging oppikken heb ik ook de laatste nieuwe modem meegekregen om alles te optimaliseren. (De oude was aan vervanging toe). Alles is geïnstalleerd en werkt. Het internet is écht sneller dan ervoor en de beloofde snelheden komen tot hun recht. Tot daar het goede nieuws. Wat beeldkwaliteit betreft is het een ander paar mouwen. Ik had verwacht dat ik een upgrade zou zien mr niets is minder waar. Het “beste” resultaat is op 1080, “Automatisch” en “4K” zijn geen optie….die maken het alleen maar erger ! Bepaalde zenders die ervoor redelijk waren zijn zijn zeer slecht bv. BBC One, BBC Two, BBC First, National Geographic, Discovery…Maar ook VRT is een absolute ramp. Een goede test is het journaal op VRT , de nieuwsankers in de studio hebben precies een masker op, reportage op locatie varieert. Vtm is iets beter maar zeker niet perfect…Ik heb zoals altijd meerdere kabels geprobeerd etc. Zonder enig succes. Als ik mijn AppleTV4K gebruik is het een lust voor het oog dwz het probleem ligt niet bij m’n tv-toestel. Het valt me vooral op dat de BBC en de andere er zo fel opachteruit zijn gegaan. Voorheen begreep ik dat coax een gedeeld medium is met alle gevolgen van dien als er te ruimte is, nu is het volledig iptv en we gaan er niet op vooruit. @Suzy kan jij je licht laten schijnen aub en me op de hoogte houden? Ik denk niet dat een technieker dit kan verhelpen, vermoed dat de “aansturing” vanuit Telenet moet komen. Alvast bedankt. J.
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Beeldkwaliteit nieuwe iptv box
Inhoud gewijzigd door DeMMi (mod) | Reden: vette tekst omgezet naar normale tekst, leest gemakkelijker voor leden
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Jo77 Suzy en het moderator-team zijn hier niet als (persoonlijke) klantendienst. Ze proberen wel in te grijpen wanneer ze merken dat een grote groep klanten hetzelfde probleem meldt.
Als je problemen ondervindt neem je best contact op met de klantendienst (technische vraag) of dien je een klacht in (Ontevreden? Laat het ons weten) zodat je persoonlijk geholpen kan worden.
Daarnaast is het ook niet onlogisch dat 4K niet het beste beeld geeft. Geen enkele zender in het aanbod van Telenet is 4K, ze zijn allemaal 1080i, 720p of 576p. Bij automatisch/4k zal de TV-box het beeld proberen opwaarderen.
We denken dat er verkeerde info rond gaat er is geen 4k beeld
Alles is hd bij elke toestel is het zo
Zo te horen kan het bij de ip box ook lager uitvallen zal om te besparingen zijn op de stream
Doe eens een test met de oude modem als hij nog werkt anders stuur hem op
Kijk ook eens de Hdmi kabel na
Is de wifi slecht en de internetkabel wel goed kijk eens na
Hey, mijn modem is ok de snelheid is op niveau, bekabeling staat op punt, de iptvbox is met netwerkkabel Cat7. Audioquest aangesloten . Hetzelfde type netwerkkabel gebruik ik ook op m’n AppleTV4K waar ik een snelheidstest gedaan heb, daar kom ik ruim op 980Mbps uit, alles ok dus. Ik vermoed dat de “stream” inderdaad het probleem is met de iptvbox want het verschil is écht erg groot en ik kan je zeggen dat ik er niet met plezier naar kijk. Ik weet ook wel dat de “4K” of “Automatisch” geen optie is want dan ga je idd kunstmatig opschalen met alle mogelijke artefacten die daar eventueel kunnen bijhoren. Op de “gewone” tv box was “1080” niet perfect maar met momenten zeer erg ok, iets wat nu niet meer is. Besparing op de stream is het enige wat nog overblijft als reden want je kan nóg zo’n goede bekabeling gebruiken, als het signaal achterblijft of van ondermaatse kwaliteit is dan houd het op.
@Jo77 schreef:Als ik mijn AppleTV4K gebruik is het een lust voor het oog dwz het probleem ligt niet bij m’n tv-toestel.
Heb je dezelfde streams/zenders vergeleken? Anders vergelijk je appelen en peren ..
Je kan de Telenet TV App installeren op de AppleTV4K, of een van de Zender Apps (VRT Max, VTM Go, GoPlay) en dan hetzelfde beeld vergelijken met de TV-Box?
@Jo77 schreef:Voorheen begreep ik dat coax een gedeeld medium is met alle gevolgen van dien als er te ruimte is, nu is het volledig iptv en we gaan er niet op vooruit.
Wat betreft gedeelde bandbreedte is het omgekeerd:
Hey, ik heb idd de test gedaan met de app van Telenet op de AppleTV4K en nee, daar wordt je ook niet vrolijk van….! Naar mijn gevoel is er al een tijdje een “Downgrade” bezig op signaalniveaukwaliteit. Ik vind het zeer triest dat we dit anno 2024 moeten meemaken, want zoals het er nu voorstaat wordt het alleen maar erger. De nieuwe IPTVbox zou zogezegd beter moeten zijn en beter beeld geven maar niets is minder waar. Ik begin nu ook langzamerhand te begrijpen waarom zoveel klanten Telenet hebben verlaten en dit nog doen…! Voor alle duidelijkheid, ik zoek geen conflict, ik zoek gewoon een oplossing voor het probleem want tenslotte ben ik nog altijd wél klant en betaal ik genoeg dus is het niet meer dan normaal dat er een oplossing komt. Desnoods ga ik (teleurgesteld) terug na de gewone tv-box met coax aansluiting moeten gaan maar zoals het nu is, dat kan écht niet…onacceptabel !
@Jo77 Kan je ook een test doen op je Apple 4K met de onderste link:
https://www.youtube.com/watch?v=SIm3nKfJnFE&ab_channel=BBCEarth
Ik heb ook nu de nieuwe tv ip box en kwaliteit is zeer goed. Zelfde als met onze eerste tv box waar ik nog 49 euro voor betaald heb.
Hey, mijn AppleTV is prima, geen enkel probleem….geloof me wanneer ik zeg dat ik al verschillende aspecten hebt getest.
Hey, ben blij voor jou dat het bij jou wel goed is maar hier bij mij is het kommer en kwel, heb gisteren een poging gedaan om een aantal programma’s te volgen op BBC maar heb het opgegeven en het tv toestel uitgezet, tis niet om aan te zien.
En voila, de technieker is langs geweest, zag de kwaliteit van de iptv box en heeft de tvbox2 geïnstalleerd en klaar is kees ! Beeldkwaliteit staat écht boven die van de iptv box. De iptvbox zal op termijn mss beter worden mr voor mij is het duidelijk dat ik nu verder kan. De rust kan wederkeren.😉
Is nog vlug opgelost zeker met de vakantie
Nu is duidelijk zal nog niet overal kunnen in toekomst wel zal wel beter worden
Bij ons speelt de iptvbox zelfde als de andere tv box met coax,misschien was er er iets aan jou iptv box aan? Als ik nu nog verander is het proximus.
@RudyBoumon Vind Proximus duurder en zeker als je TV erbij wilt hebben en Pickx sport pakket; dan moet je internet erbij nemen.