Beantwoorden
GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Beste forummers of zo.

Na mijn laatste gesprek net met de 'technische dienst' van Telenet ben ik in de war. Er zijn nu 3 interventie's geweest op mijn adres, vanwege storing in het tv signaal. Ik heb enkel digitale tv van Telenet. Verder niets. Na twee controles en in het licht van de nieuwe woonwijk hier vlak bij waar woningen en 3 flatgebouwen staan werd er afgesproken de netwerktech in te schakelen. Er zou nog een netwerktech langs komen werd door de tweede tech gezegd. Oke, goed. Wij wachten af. Een maand, 5 weken, 7 weken. Uiteindelijk bel ik naar de klantendienst. Of het nodig was om nog langs te komen vroeg die mens? Ja, de storing is nog steeds niet verdwenen.

Nu, heeft de derde tech, (netwerktech?) een versterker vervangen. En plots krijg ik een factuur van 64€. Ik viel uit de lucht. De uitleg van de klantendienst, a ja, de vorige twee interventie's waren gratis, maar nu heeft de technieker gewerkt, en dat is niet gratis meneer. Goed ja, maar de storing is bij bepaalde tv zenders weg, maar bij sommige nog steeds niet. ik werd ook niet vooraf ingelicht of er kosten waren verbonden aan de interventie. Dit is dus een opgedrongen verkoop geweest van 'iets'. En het probleem is er niet door opgelost.

Nu ben ik echt in de war, want een van de signalen was 69%, wat aanvaardbaar zou zijn, na vervanging van die 'versterker' was het signaal 71%. Ik vroeg of het normaal is dat die 'versterkers' slijten, en dat is inderdaad zo. Maar nu zegt een tech aan de telefoon dat de modem vervangen is en dat is niet gratis. De naam van de modem is nog steeds hetzelfde, en het modem paswoord is ook hetzelfde. Dan is de modem toch nog steeds dezelfde WITTE modem denk ik dan?

De netwerktech verving een zwart apparaatje. Ik heb hem er mee zien rond lopen.

Wel, nu heb ik een klacht lopen want we betalen dus 64€ voor een niet vervangen modem of zo?

En we betalen 64€ voor niets want de storing is niet verholpen.

Nu zou het liggen aan het feit dat we een oude decoder hebben, een gekocht toestel nog. Jaa, echt waar. Ik vraag dus een vierde interventie de storing verder te onderzoeken. Niet om een nieuwe decoder te zetten, een jaar gratis, en dan huren. Want dat is wel wat de tech aan de lijn heeft gezegd een half uur terug. Dus de nieuwe decoders gaan woensdag terug de camionette in, ik moet ze niet. Trouwens, wie zegt dat de storing te wijten is aan de MD2200 of aan de MD2100?? Eerder was het een probleem in het netwerk, dan was het een lokaal probleem bij mij thuis, dan was het een versterker die plots een modem is, en nu misschien de decoder? 

De oorzaak is onbekend en ik word op kosten gejaagd terwijl men verder volgelpik speelt, of darts.

Zijn dit de nieuwe spelletjes die Telenet moet spelen sinds een Aussie eigenaar is geworden van dit bedrijf? Want laat ons eerlijk zijn het is er niet beter door geworden.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Storing tv beeld

41 reacties
GrietDJ
Experienced Weetjesweter

Bedankt, ai gebruikt vandaag die link, en zo dadelijk nog eens. Derde keer goede keer? Ik kruis mijn vingers vast.

Net gebeld ivm de heractivatie van de eigen decoders, ik begrijp niet waarom ze gedeactiveerd zijn. Moet dat om die nieuwe box te kunnen activeren, gaat dat niet samen dan?

In ieder geval, de man van de technische dienst heeft zich net geëxcuseerd voor de ongemakken. Zijn collega had de serienummers van mijn decoders genoteerd maar niet doorgestuurd naar de achterliggende dienst. Nu is het ticket aangemaakt. De telenet app werkt niet, tijdelijk niet beschikbaar. Die werkt enkel als je tevens een box huurt of een oude decoder in bezit hebt?

Tevens liet de medewerker die in net aan de lijn had mij weten dat hij de serienummers heeft doorgekregen maar zonder reden waarom. Hij begrijpt het niet goed? Ik geef enkel door wat mij gezegd is, heb geen motieven of niet als doel iemand ergens van te beschuldigen ik geef objectief mijn belevenissen door zo als ze zijn gebeurd. Dus ik wil geen commentaar lezen hier over mijn eventuele motieven, die zijn zuiver en onbetwistbaar.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@GrietDJ  De 2 systemen werken niet samen, als je een digicorder hebt en overgaat naar de tv box wordt de digicorder gedeactiveerd omdat de 2 systemen niet samenwerken.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Als je de nieuwe tv box ip gebruikt worden de andere toestellen uit gezet ook al zijn deze aangekocht door jouw 

Heb je geen tv box dan loopt er iets verkeerd of wel hebben ze iets opgestuurd 

Kijk ook eens in je spam map dat er geen mails zijn van post nl zijn 

Zoals je zegt er loopt veel verkeerd door alle oude rommel die in de computer staat 

ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! WOW!

@GrietDJ Het taalgebruik dat je hanteert, hoort niet thuis op De Netweters. Neem vooral onze spelregels door: https://www.netweters.be/t5/custom/page/page-id/Spelregels.
Gebaseerd op jouw ervaring is het ook aangeraden dit verder via onze klantendienst te laten escaleren. Je kan hier een klacht indienen. Je kan ook hier de klantendienst rechtstreeks contacteren. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Vermits dat Telenet u niet verwittigd heeft en Telenet niet verschenen is wanneer jij verwittigd wordt, heb je recht op een vergoeding van Telenet. Eis dat op.

GrietDJ
Experienced Weetjesweter

Ik stel voor dat u de betreffende post verwijdert of aanpast dan, ik heb gemerkt dat ik de berichten niet kan bewerken Christof.

De zaak zit nu zo, de oude decoder blijven werken tot eind 2026, de overstap is uitgesteld. Er is ook vandaag een conferentie geweest waarin beslist is geen internet meer op de coax te zetten dus mijn storing bij terugkijktv is opgelost. Er is geen terugkijktv meer. Ik ben dus vandaag voor het blok gezet, ik neem vast internet bij, ik doe nog even voort of in verander van provider. En dan komt hier een mod die commentaar heeft over mijn taalgebruik. Mijn taalgebruik. Klanttevredenheid, even nog met internetsignaal en de tijd om er eens over na te denken is er niet bij. Telenet is niet langer in staat de storing weg te werken dus ze knippen het internet signaal op de modem. Voila. 't is ook opgelost. Is dat netjes geregeld van Telenet Christof? Wat zeggen de spelregels over de handelswijze van Telenet t.o.v. een goede klant sinds meer dan 20 jaar?

Verder wordt door Telenet sinds het jaar 2021 via het tv journaal gecommuniceerd dat de coax zou verdwijnen zei de klantendienst. Stel dat ik toen preventief vast internet had genomen, dan had ik reeds 4 jaar vast internet betaald terwijl de coax al die tijd is blijven werken.

En ten derde, Telenet is nu, omdat niemand na 4 jaar nog na denkt over het ooit ergens verdwijnen van de coax kabel brieven aan het rond sturen naar alle kanten, (woorden van de telenet medewerker die ik net mer dn een uur aan de lijn heb gehad). En waarschijnlijk omdat te veel klanten niet door hebben dat ze iets moeten doen krijgen ze nog een jaar alle diensten via de coax, voor diegene die geen vast internet van Telenet hebben. Behalve ik dan. Waarschijnlijk omdat ze de storing bij terugkijktv, die via internet loopt niet opgelost krijgen.

Ten vierde, net omdat het wifisignaal van Telenet op de 2.4 onstabiel bleefnu bijna tien jaar terug denk ik, zelfs met een bekabelde wifi versterker er bij heb ik dat vaste internet signaal opgezegd. Precies omdat Telenet nooit haar diensten naar behoren heeft kunnen leveren op mijn adres. dus het is geen optie momenteel om van Telenet vast internet terug in huis te halen. Het vast internet op mijn adres is nooit in orde geweest via de coax van Telenet.

Conclusie, bij de telenet klantendienst kan er niets worden opgelost, niet zo lang ze geen diensten op correcte manier kunnen leveren op mijn adres beste Christof. Dus wat stelt u nu voor in mijn geval om te doen? Wat zal ik nu schrijven naar de klantendienst. Misschien ziet u nog een optie die ik heb gemist? Want de klantendienst heb ik net en uur lang aan de lijn gehad.

GrietDJ
Experienced Weetjesweter

Er was een mail verzonden naar het correcte mailadres, de sms was naar het nummer van de partner gestuurd. Vermits ik geacht word elke mail te openen, eventueel ook in de spam folder kunnen ze geen tegemoetkoming doen. Een verzonden mail is bewijs voor ze. Was er een leesbevestiging geactiveerd bij de mail? Indien ja dan wist Telenet dat de mail gemist was he. Ik heb 2 klachtformulieren ingevuld, dit was het tweede. Nu nog een derde klachtformulier dat ik ook aan de ombudsman ga communiceren. Zodra Telenet standpunt heeft ingenomen.

Dus een verzonden mail is voldoende, en probleem met de oude decoder bij terugkijktv is opgelost door de dienst te knippen. Ik ben nu waarschijnlijk de eige klant die geen terugkijktv meer heeft. En 't is opgelost zie. Zo moeilijk is dat jong.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Er is geen reden dat je een mail van Telenet zou moeten gaan lezen in de spamfolder.

Als de mail die Telenet verstuurd in de spamfolder terecht komt is dat de verantwoordelijkheid van Telenet, tenzij jij zelf een regel ingesteld hebt dat die mail mekt alt spam.

Als je de originele tekst van die mail bekijkt in bijvoorbeeld webmail  (klik op de mail en klik op de balk op Acties en kies daat Oorspronkelijke tekst. Met een beetje geluk zie je dar iets in de stijl van X-Spam clause Telenet. Als je dat hebt, heb je het bewijs dat Telenet zijn eigen berichten in de spam zet en dat blijft de verantwoordelijkheid van Telenet.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@GrietDJ De info dat op de digicorder terugkijk tv via internet werkt is niet juist, dat werkt nog via tijdelijke digitale zenders (frequenties) waar je tijdelijk je terugkijk programma bekijkt, af en toe als de node te verzadigt is van terugkijk tv opvragingen kunnen programma’s via internet komen, maar dat is miniem, via de tv box gaat alles via internet van opvragingen en opnames.

Binnenkort gaan ze wel de optie van via de coax kabel opvragingen mogelijk maken stoppen door dit te stoppen en enkel via internet te werken voor opvragingen.

Master-Magic | Krak

GrietDJ
Experienced Weetjesweter

Er is een conferentie geweest binnen Telenet. En juist vandaag is beslist die opvragingen niet meer mogelijk te maken. Daar ben ik het eerste slachtoffer van. Ik kan zelfd in de tv gids niet meer naar gisteren bladeren, check de ethernet cable krijg ik omdat er geen signaal meer binnen komt. Voorheen, een week terug is op de modem een dummy geplaatst om de storing bij terugkijk tv op te lossen. Wat is een dummy op de modem. Voor de goede verstandhouding, tot deze ochtend had ik nog terugkijktv. Nu na heractivatie van de oudere decoders weigert men dit terug te zetten. Ik mag nog enkel live kijken en opnames maken.

Nu word gevraagd hun internet te nemen. Dat heb ik buiten gegooid omdat ze 8 of 7 jaar terug ook dat wifi signaal op de 2.4 band niet stabiel konden zetten. Dus een slecht internet signaal opnieuw binnen halen??? De storing bij herbekijktv en de onstaniele wifi toen is denk ik ook door een slechte kabel, maar dat probleem kan ik niet oplossen. En Telenet wil niet. Glasvezel is in West Vlaanderen aanwezig, bij ons nog lang niet dus voor deze provider is er gen optie meer over geloof ik dan.

Master-Magic
Professional Superweter

@GrietDJ  Voor terugkijk tv is een connectie via de internetverbinding met Telenet nodig om een signaal te sturen om iets op te vragen dat dan via de kabel verloopt grotendeels, 

wel bizar dat ze die modem niet meer willen activeren voor enkel terugkijk tv en geen internet te gebruiken.

normaal moet dat nog kunnen, rare situatie uw probleem 😳

Master-Magic | Krak

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Moest je de info nog niet gezien hebben 

Weet niet dat je er iets mee bent 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/09/17/telenet-tv-zonder-internet/