|
26.302
netweters
|
163.522
antwoorden
|
|
21.973
vragen
|
Hallo iedereen, ik heb onlangs een Sofabaton X2 aangeschaft. (ca. 350 EURO) We worden met het mes op de keel verplicht onze oude goed werkende digicorder in te ruilen voor een TV Box. Dus deze week ben ik overgeschakeld en werd de TV Box geïnstalleerd. Nu zou ik graag ook die TV box toevoegen als nieuw device onder mijn Sofabaton. Maar helaas, dat lukt niet. De TV Box wordt bediend via bluetooth. Maar onder de bluetooth database van Sofabaton is niets van Telenet te bespeuren. Volgens Sofabaton moet ik dan maar kiezen voor "Android TV". Helaas lukt dat niet, omdat de laatste stap vraagt naar de koppeling met de TV-box. De vraag die gesteld wordt is: "On your target device (hier dus de Telenet TV Box), go to "bluetooth settings" and search for new devices. Select Sofabaton from the list." Maar onder de instellingen van Telenet is nergens een optie "bluetooth settings". Heb hiervoor gebeld naar Telenet en ze geven als tip dat ik de powerknop op de TV Box 10 sec. moet ingedrukt houden. Dat brengt het toestel inderdaad naar pairing mode, maar hiermee kan je enkel hun eigen afstandsbediening pairen. Iemand enig advies?
Mochten ze het op de doos vermelden, ik zou het kunnen vertellen. Vind dat eigenlijk erg van de pot gerukt. Daarop staat enkel in koeien van letters: TV-BOX. Verder niets. Ik ga me moeten belachelijk maken door hem te omschrijven. (terwijl ik zelf niet kon verdragen toen ze mij vroeger vertelden dat ze een grijze computer hadden, en 't was dan nog greige ;-)) Het is de zwarte versie, 8 cm op 8 cm op 2 cm. Ik vermoed de recentste, heb hem net in huis. Op de ommezijde staat VIP7002W. Hopelijk helpt dat.
Google eens op "Arris VIP7002W" (naam van de fabrikant/model van je TV-Box) + Sofabaton.
Dank u wel, Martijn. De support van Sofabaton had me ook gezegd dat het wellicht die Arris is, maar helaas staat die Arris hun IR-devices. En dus, als ik hem van daaruit toevoeg, werkt het niet.
Ondertussen heb ik een workaround 🤓 gevonden voor al wie ook in het bezit is van een Apple TV of een Google Chromecast. Deze heb ik wel al vlotjes kunnen toevoegen via de Sofabaton-app en op die manier kan ik via de Telenet TV App min of meer hetzelfde zien en doen als via hun TV-box. Uiteindelijk heeft mijn TV box nu nog één functie: "toelaten" dat de Telenet-TV-app op alles werkt. Iets was ze bij Telenet softwarematig 😡 afgesloten hebben voor al wie nog een digicorder (vb AD2200) heeft.
@GSX_BE schreef:Dat brengt het toestel inderdaad naar pairing mode, maar hiermee kan je enkel hun eigen afstandsbediening pairen.
Ben je dit 100% zeker?
De Telenet TV-box volgt de standaard van Bluetooth Low Energy, BLE 4.2, HID over GATT (HOGP).
In "pairing mode" zou je normaalgezien een (universele) Bluetooth-afstandsbediening moeten kunnen koppelen.
Met de Sofabaton X2 moet je dan bij de Bluetooth-configuratie eens proberen met "Bluetooth Keyboard", "Android Box", of "Other".
Je zet de Telenet TV-box inderdaad in "pairing mode" terwijl de TV-box al aan staat door de standby-knop aan de voorkant 5 seconden ingedrukt te houden en daarna los te laten.
Een andere optie is wisselen naar een oudere TV-box die nog infrarood gebruikt.
De oudere Telenet TV-boxen, de Arris DCX960-STB-TN en de Humax 2008C-STB-TN zijn volledig te bedienen met infrarood (RC5 en 36kHz RCMM).
Als je een code moet invoeren voor automatische configuratie is het vaak 1582 of 01582. Als Telenet niet in de lijst staat voor automatische configuratie kan je ook de codes uitproberen voor UPC, Ziggo, CBL of Pace.
Die oudere TV-boxen zijn nog verkrijgbaar en worden nog ondersteund.
Ik kreeg zonet een mail van Telenet waarin ze vermelden dat de TV Box geen bluetooth ondersteunt. Ik sla tilt... Hieronder een kopie van hun mail.
Reactie van Telenet via mail:
"
De Telenet TV-box werkt niet via Bluetooth, maar via infrarood (IR) of RF (radiofrequentie), afhankelijk van het model. Hier zijn enkele belangrijke punten om rekening mee te houden:
Als je Sofabaton X2 een database heeft waarin je apparaten kunt zoeken, probeer dan een van deze namen in te voeren om te zien of de TV-box wordt herkend.
Helaas kan ik je niet met zekerheid zeggen of de Sofabaton X2 compatibel is met de Telenet TV-box. Als je verdere hulp nodig hebt, raad ik aan om contact op te nemen met de fabrikant van de Sofabaton X2 voor meer informatie over de compatibiliteit en configuratie.
"
Zou kunnen. Het werd mij in elk geval via mail verstuurd, maar niet ondertekend door een naam, met "Vriendelijke groet, Telenet".
@GSX_BE schreef:Ik kreeg zonet een mail van Telenet waarin ze vermelden dat de TV Box geen bluetooth ondersteunt. Ik sla tilt... Hieronder een kopie van hun mail.
Reactie van Telenet via mail:
"
De Telenet TV-box werkt niet via Bluetooth, maar via infrarood (IR) of RF (radiofrequentie), afhankelijk van het model. Hier zijn enkele belangrijke punten om rekening mee te houden:
- Bluetooth-ondersteuning: De Telenet TV-box ondersteunt geen Bluetooth-connectiviteit. Dit betekent dat je de TV-box niet via Bluetooth kunt koppelen aan je Sofabaton X2.
De afstandsbediening voor TV-box IP gebruikt weldegelijk Bluetooth, men adverteert het echter niet zo. De koppeling modus voor de Telenet afstandsbediening is de enige manier om een Bluetooth afstandsbediening te koppelen.
Je zal daar van Telenet geen ondersteuning voor krijgen, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
ik heb net hetzelfde probleem, nog iemand andere tips?
Ik ben tevreden van de One For All Smart Control Pro8 voor €47. Maar daar heb je niets aan zeker?