Beantwoorden
Allround_IT_er
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Is het ook iemand opgevallen dat bij de tv gids de knop om occasioneel ”alle zenders” te zien, verdwenen is?

in de tv gids zie je enkel jouw favoriete zenders die je hebt aangeduid bij het aanmaken van een profiel. Zo heb je bv slechts 15 (favoriete) zenders in je tv-gids in plaats van een ellenlange lijst van alle beschikbare zenders. Vroeger kon je , naast de knop “vandaag”, waar je de tv-gids kunt bekijken van 7 dagen terug en enkele dagen in de toekomst, via een knop ofwel “favoriete zenders” of alle “zenders” kiezen. Dit is nu niet meer mogelijk, de knop bestaat gewoon niet meer. Je moet dus nu naar instellingen, beheer favoriete zenders, de zender die je occasioneel wilt zien, toevoegen aan je favoriete zenders. De optie om dus tijdelijk alle zenders te zien in de tv-gids ipv je favoriete zenders, bestaat niet meer. 
is dit ook kog anderen opgevallen?

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Menustructuur

 

14 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Hey, 

Iemand die nog hetzelfde opmerkt als @Allround_IT_er ? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Mali
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Leesbeest! Netjes!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Er is een veel snellere manier om de tv-gids voor alle zenders op te roepen 

Ga naar tv-gids via de knop op je afstandbediening.

Druk op de "profiel" knop op je afstandsbediening (zijkant rechts bovenaan)

Kies "gedeeld" en je ziet de tv-gids voor alle zenders.

 

Mvg

 

 

Allround_IT_er
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Bedankt Mali voor je tip. Eens kijken …

je duwt op volgende toetsen om de volledige gids te zien:

1. knop tv-gids

2. knop profiel

3. ga naar knop gedeeld

4. druk op OK

 

de weg die uitlegde vraagt volgende handelingen:

1. Knop Tv-gids

2. Knop home

3. Ga naar knop favoriete zenders

4. Druk op “alle zenders”

 

ik stel vast dat beide manieren evenveel stappen vragen om uiteindelijk te geraken waar je wenst, de tv-gids.

ik weet dus niet waarom je hier spreekt over een “veel” snellere manier om de tv-gids op te roepen?

En daarmee is mijn vraag niet opgelost natuurlijk. Waar is de knop “alle zenders” naartoe?

Als ik Telenet contacteer, dan zeggen zijn mij dat ze geen weet hebben van een verandering in de menustructuur.

Als ik naar de Telenet-winkel gegaan ben, heb ik aldaar vastgesteld dat het demonstratiemodel net hetzelfde probleem vertoonde.

Daarmee kon ik uitsluiten dat het een individueel probleem van configuratie is. 

Daarom ga ik ervan uit dat het zich om een “bug” handelt, die er ingeslopen is bij de vorige update. 
Ik wou hier even polsen of er nog mensen die deze “bug” zijn opgevallen. 
En kunnen jullie bevestigen dat ook bij jullie de knop “favoriete zender” verdwenen is?

De manier door Mali beschreven is een werkbare oplossing maar allerminst logisch. Het menu profiel heeft op zich niets te maken met de tv-gids en al zeker niet met het occasioneel zichtbaar maken van de volledige tv-gids. Nu moet je kiezen voor “gedeeld” maar dat heeft een andere bedoeling dan de volledige tv-gids op te roepen. Het is eerder toeval dat het ook via deze weg kan. Je kan ook een nieuw profiel maken waarbij je alle zenders kiest. Als je dan de volledige tv-gids wenst te zien kan je switchen tussen de twee aangemaakte profielen (een met bv 15 zenders en één met het volledige aanbod). Maar dat kan niet de bedoeling zijn. Vroeger (enkele weken terug) koos je gewoon voor ofwel “favoriete zender” of “alle zenders”, wat mij heel logisch lijkt en elk misverstand uitsluit. Waarom ze deze knop hebben verwijderd, blijft een raadsel temeer omdat Telenet ontkent iets aan de menustructuur te hebben veranderd!Nieuw menuNieuw menuOud menuOud menu

Tahon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Is inderdaad zo bij mij ook. De leuze van telenet is waarom gemakkelijk als we het moeilijk kunnen maken. Triestig!

Tahon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Goed gevonden.

Tahon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Bij mij is de knop alle zenders ook verdwenen.

Allround_IT_er
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Ik heb daarvoor Telenet gecontacteerd en hen gevraagd of de structuur van de TV-gids bewust is veranderd? Ze antwoordden dat ze geen weet hebben van een verandering van de structuur van de TV-Gids wat voor mij duidt op een bug die na een of andere update erin is geslopen. 
Ben dan naar een Telenet-winkel gegaan en heb het daar aangekaart. Ze hebben er dan een melding van gemaakt in de computer maar dit is al enkele weken geleden. Niets meer gehoord. Misschien gebruiken dit maar weinig mensen en is de nood maar heel miniem. Ik mis het wel. Ik heb nu een nieuw profiel aangemaakt met alle zenders 😔

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Bedankt voor jullie meldingen. We hebben dit intern nagevraagd en komen er op terug van zodra we meer informatie hebben. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

--cyclon--
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Net een kwartier zitten zoeken op internet waar ik alle zenders kon vinden.  Uiteindelijk hier terechtgekomen, voor de oplossing. 

De omweg via het gedeeld account is inderdaad niet logisch.

Nu ik hier toch reageer: 'k vind het ook jammer dat je je favoriete zenders geen eigen nummer kan geven.  'k moet nu de gokken als ik een zender zoek.  Vroeger had ik de zenders logisch gerangschikt.  Bvb Nederlandse zenders op 31,32,33, sportzenders 91,... muziekzenders 81...  Eleven sports 211...  Nu zitten ze nog altijd in dezelfde volgorde, maar doordat je geen nummers kan overslaan, zitten de sportzenders nu op 46 ipv 91.  Nieuwe nummers ga ik niet leren, want er kan altijd een zender verdwijnen of bijkomen, dan schuift alles op.

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Dat er een oplossing komt voor dit probleem we weten het niet ze kunnen het op de lijst zetten

Zal even duren er zijn juist aanpassingen gebeurt aan de tv box ook zaken die nog moesten aangepast worden

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/5-09-software-versie-op-de-TV-box/m-p/18...

 

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Ondertussen hebben we vernomen dat dit een gekende bug is en dat er aan gewerkt wordt om dit te herstellen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Allround_IT_er
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Hallo,

ik hoop dat het inderdaad wordt opgelost. 
ik kreeg deze week telefoon van Telenet om het probleem te bespreken. Zij hielden vol dat de verandering bewust was en helemaal geen bug. Onbegrijpelijk! 

GuidoMertens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

TV-box / Knop 'Alle zenders' verdwijnt regelmatig

Dit is bij mij ook weg sinds een aantal dagen