Beantwoorden
TomDeSmet
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf!

TV-box Netflix app logt steeds uit

Ik heb sinds een maand de nieuwe TV Box, heel tevreden over, ook over de ingebouwde Netflix app die het gebruik ervan veel aangenamer maakt.

MAAR de Netflix app logt willekeurig uit. Heel regelmatig dien ik mijn login gegevens opnieuw in te geven. Een pain in the ass via het onscreen toetsenbord en een moeilijk te kraken wachtwoord.

Dit probleem had ik nooit via mijn smartphone/Chromecast combo.

Mijn collega heeft nog maar een week de TV Box en heeft al hetzelfde probleem ervaren.

Is Telenet op de hoogte van deze issue en word daar iets aan gedaan?

99 reacties
Popol
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

TV-box Netflix app logt steeds uit

OPMERKING ; app works as (badly as) designed.

de app laat toe je login te bewaren, en sinds de recente fix doet die dat ook … dus strikt genomen ; app doet nu wat men aangeeft (althans bij mij) - ik merk op dat velen hier verwachten dat ze ook geen paswoord meer moeten ingeven … en dat voorziet de app niet … vandaar mijn conclusie : de app doet nu wat die belooft, maar doet niet wat de gebruiker verwacht … dat is geen bug maar een tekortkoming in het ontwerp … sorry om dit te moeten opmerken … de oplossing zal dus niet in een bug fix schuilen maar alicht zal hiervoor een change request nodig zijn …

0 Likes
NikiVE
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Star Wars Day Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV-box Netflix app logt steeds uit

Hallo! Leuk dat jouw mailadres dan minstens al opgeslagen wordt, dat van mij nog altijd niet. Ik start elke keer met het scherm “lid worden” of “inloggen” en kan altijd van 0 starten. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box Netflix app logt steeds uit


@Popol  schreef:

dat is geen bug maar een tekortkoming in het ontwerp …


Ik denk dat je je vergist. Ik kan me niet voorstellen dat het effectief de bedoeling was dat je telkens opnieuw moet inloggen. Dit is en blijft een bug.
Loginsessies worden in alle andere denkbare streaming-apps opgeslagen door middel van een token dat met behulp van cryptografie ontegensprekelijk bewijst dat de initiële login succesvol is gebeurd.
Dit "access token" kan een beperkte geldigheid hebben en met behulp van een ander "refresh token" automatisch ververst worden wanneer de geldigheid verstreken is. Dit betekent in de praktijk dat de gebruiker na de initiële login nooit meer moet inloggen.

 

Wanneer je de Netflix-app gebruikt op een smart-tv, Android-box of Apple TV werkt dit effectief zo! Alleen op de Telenet TV-box werkt dit niet, dus een bug.
Trek je conclusies, deze bug is gemeld in oktober 2022, we zijn zes maanden verder. Iedere gebruiker heeft ondertussen zes maanden abonnement betaald voor een dienst die slecht functioneert. Telenet biedt geen oplossing.

 

0 Likes
PMJVD
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol!

TV-box Netflix app logt steeds uit

Bedankt voor je antwoord.
Wat ik niet snap is waarom de login data van VRT Max, vtm go etc.. dan wel bewaard worden als de app er niet voor gedesigned is. Daarnaast wordt de Netflix login van het gezin van oa mijn dochter wel bewaard, hoewel die app er dus niet zou toe in staat zijn! 
Er is een oorzaak waarom bij de ene TV Box wel en bij de andere niet login gegevens worden bewaard. Daar moet naar gezocht worden. Niet? 
Ik moet elke keer ofwel lid worden ofwel inloggen, anderen niet. Graag zag ik daar de uitleg over.

 

 

 

0 Likes
Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

TV-box Netflix app logt steeds uit

Dat denk ik dus ook alle andere apps zoals prime etc onthouden de logins wel. Nogmaals op mijn box toen ik hem had ontvangen stond er een sticker REFURBISHED op dus niet nieuw…….

0 Likes
Popol
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

TV-box Netflix app logt steeds uit

Dat *zou* aan een combinatie van andere instellingen kunnen liggen ; zo kan je 3 modes van stand-by kiezen op de nieuwe setup boxes … ik probeerde het zelf al uit hoor, en het veranderde niets voor mij … ik stel wel vast dat de app nu wel doet wat die belooft, namelijk ; bewaar e-mail adres … (en dus niet het paswoord/login gegevens) … voor het technisch team is dit dus een change request ipv een bug fix … ik geef alle klagende gebruikers hier wel gelijk ; dat is wat men zou mogen verwachten, want je kiest een moeilijk paswoord en dat is dan telkens een hele opgave om dat in te voeren met de afstandsbediening … wat het bijna onbruikbaar maakt.

graag dringend een oplossing van Telenet dus aub …

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-box Netflix app logt steeds uit

@wv0 @Scurvyharbor @Popol @PMJVD @Highlander @BeeriXX @wwwwim ik spreek jullie even eerst aan, omdat jullie nog recent op De Netweters zijn geweest.

Het onderzoek naar dit issue is nog altijd lopende. Maar de collega's die dit onderzoeken zitten vast, want ze kunnen het probleem niet zelf reproduceren op de verschillende testopstellingen. Ze hebben dus nood aan meer informatie van jullie om naar boven te halen wat het probleem is of wat de oorzaak kan zijn. Ze willen in de logs van jullie TV-box kijken op de momenten dat het zich voordoet.

Nodige informatie voor het onderzoek:

  • Datum + tijdstip waarop het probleem zich voordoet (een 3-tal tijdstippen per persoon is ideaal)
  • Serienummer van je TV-box

Gelieve ons deze informatie te bezorgen via een privébericht naar het @Moderator account.
Enkelen onder jullie hebben ons een tijd geleden al een klantennummer bezorgd, waarvoor dank. Helaas blijkt dat er toch meer info nodig is.


@FTQ @TomDeSmet @HR @Kenny82 als jullie dit gedrag ook nog steeds ervaren met de Netflix-app op je TV-box, mogen ook jullie ons natuurlijk nog deze informatie bezorgen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

FTQ
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

TV-box Netflix app logt steeds uit

Gaan we idd doen want wat je ook doet het probleem blijft

wwwwim
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

TV-box Netflix app logt steeds uit

Doe ik 👍. Ik zal dit meteen bij mijn beide decoder doen. Ik heb er namelijk 2 en bij alle twee stelt het probleem zich.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-box Netflix app logt steeds uit


@Suzy  schreef:

@wv0 @Scurvyharbor @Popol @PMJVD @Highlander @BeeriXX @wwwwim ik spreek jullie even eerst aan, omdat jullie nog recent op De Netweters zijn geweest.

Het onderzoek naar dit issue is nog altijd lopende. Maar de collega's die dit onderzoeken zitten vast, want ze kunnen het probleem niet zelf reproduceren op de verschillende testopstellingen. Ze hebben dus nood aan meer informatie van jullie om naar boven te halen wat het probleem is of wat de oorzaak kan zijn. Ze willen in de logs van jullie TV-box kijken op de momenten dat het zich voordoet.

Nodige informatie voor het onderzoek:

  • Datum + tijdstip waarop het probleem zich voordoet (een 3-tal tijdstippen per persoon is ideaal)
  • Serienummer van je TV-box

Gelieve ons deze informatie te bezorgen via een privébericht naar het @Moderator account.
Enkelen onder jullie hebben ons een tijd geleden al een klantennummer bezorgd, waarvoor dank. Helaas blijkt dat er toch meer info nodig is.


@FTQ @TomDeSmet @HR @Kenny82 als jullie dit gedrag ook nog steeds ervaren met de Netflix-app op je TV-box, mogen ook jullie ons natuurlijk nog deze informatie bezorgen.


Bedankt @FTQ en @wwwwim!

@wv0 @Scurvyharbor @Popol @PMJVD @Highlander @BeeriXX @TomDeSmet @HR @Kenny82 zouden jullie ons bovenstaande informatie ook nog kunnen bezorgen via een privébericht naar Moderator? Het zou de collega's die het onderzoeken echt helpen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

PMJVD
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol!

TV-box Netflix app logt steeds uit

Hey Suzy,

bedankt om dit verder op te volgen.

Ik had afgelopen weekend reeds een bericht gestuurd naar @Moderator , mogelijk is dat niet doorgekomen.

Heb het zonet nogmaals gestuurd.

Er is een kleine verbetering merkbaar. Ik blijf nu telkens meerdere dagen ingelogd, maar mijn gebruikersnaam en paswoord dien toch nog om de 5 á 7 dagen opnieuw in te geven.

grtks 

Patrick

0 Likes
Kappen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

TV-box Netflix app logt steeds uit

Ik heb hetzelfde probleem... TV-box in de living moet ik elke dag opnieuw inloggen op Netflix, TV-box in de slaapkamer niet, daar blijf ik netjes ingelogd ! 

0 Likes
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

TV-box Netflix app logt steeds uit

Hi, @PMJVD & @wwwwim Bedankt om ons jullie feedback al te bezorgen! 
@PMJVD We hebben alle berichten van je ontvangen. Dus dat is in orde 😉 

Aan de andere leden @wv0 , @Scurvyharbor @Popol @Highlander @BeeriXX Hebben jullie dit ook al kunnen testen? 
Momenteel hebben we slechts enkele voorbeelden ontvangen, waardoor we te weinig info hebben zodat onze collega's dit verder kunnen onderzoeken. 
Indien je het kon testen laat het ons dat zeker weten! 

Kunnen jullie ook even kijken? Alvast bedankt! 
@FTQ @TomDeSmet @HR @Kenny82


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

wv0
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

TV-box Netflix app logt steeds uit

Bij mij kan  ik de laatste weken steeds Netflix bekijken via tv box zonder te moeten inloggen probleem lijkt opgelost

Popol
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

TV-box Netflix app logt steeds uit

Ik moest net nog helemaal inloggen, wat ik nog één keer gedaan heb ... ik volg dit nu de komende uren en dagen op ...