24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik heb een aantal weken geleden een tv-box laten installeren (omdat ik geen smarttv heb maar toch Netflix wilde ontvangen). Ik herinner me dat de installateur bij het afscheid nemen zei 'Daar ga je veel plezier aan hebben'. Helaas heb ik nog nooit zoveel problemen gehad!
Er zijn al meer dagen gepasseerd waarop de tv-box niet werkte dan wel. Na 10 minuten tv kijken komt de boodschap 'bufferen', waarna ik een foutmelding krijg van te traag internet. Bij de diagnose staat er dat er geen internet binnen komt, terwijl ik wel op mijn gsm en Sonos wifi heb.
Bij Telenet krijg ik geen gehoor behalve 'trek de kabel eens uit'. Dat doe ik ondertussen bijna dagelijks 8x.
Wat kan ik doen?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Tv Box werkt niet
Naar Telenetcenter gaan en TVbox omruilen voor een nieuw exemplaar. Als het probleem zich dan nog steeds voordoet bezoek van een Telenet technieker aan vragen.
Hoe is de TV-box aangesloten op het internet?
Via Wifi? Dan zit daar waarschijnlijk je probleem.
Probeer dan (bij wijze van troubleshooting) de TV-box eens aan te sluiten met een UTP kabel.
Inderdaad, dat wordt trouwens door Telenet als "aanbevolen" aangeduid.
Met een UTPkabel, die heb ik ook al tientallen keren uitgetrokken, monuut gewacht, opnieuw ingestoken.
trek de stoomstekker van de box 5 min uit
en laat rustig opstarten
doe het ook met de modem
toch zeker dat de kabel rechtstreeks van de modem tot aan de tv box is verbonden zonder wifi punt er tussen om een lange kabel uit te sparen, als dit zo is een kabel utp van modem tot tv box, kies eens een andere poort op de Telenet modem, of probeer eens een andere utp kabel, kan een probleem zijn met de kabel ook.