Beantwoorden
Fredje4
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

TV-box koppelen met Bose AV20 surround systeem

Beste,

Net de telenet TV box aangeschaft en gekoppeld aan mijn Bose surround systeem AV20. Helaas kan ik het geluid niet regelen met de telenet afstandbediening. Kan iemand een tip geven hoe dit wel kan? De TV box is gekoppeld met een HDMI kabel naar het Bose systeem.

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box koppelen met Bose AV20 surround systeem

@Fredje4  

Een optische kabel er tussen steken kan wonderen doen. Hier thuis is ook een Sonos systeem en enkel HDMI werkt niet. Dan een optische kabel er tussen gestoken de tv box opnieuw afgestemd en de boxen laten zoeken en het werkt perfect. Wel de tv ook afstemmen bij de instellingen dat deze het geluid door geeft via je Bose systeem , en ook het geluid uitzetten. ( zo is het bij mij gegaan )


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

TV-box koppelen met Bose AV20 surround systeem

Ik heb zelf nog een Bose AV systeem gehad. Maar kan je normaal niet het omgekeerde doen? Maw de afstandsbediening configureren van je Bose op de TV-box? Deze systemen waren in de tijd nog toen vrij innovatief op dat vlak dat je alles op een simpele manier kon configureren naar je Bose afstandsbediening. En alle andere randapparatuur trouwens ook. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TV-box koppelen met Bose AV20 surround systeem

@Fredje4 Ik weet niet welke tv je hebt maar misschien kan je eerder kiezen om je afstandsbediening van je tv te gebruiken voor alles. Ik heb bijvoorbeeld een optische uitgang op mijn tv die naar mijn Bose gaat. Dus al het geluid dat binnenkomt in de tv zal naar de versterker gaan. Zo kan je al het geluid bedienen via de afstandsbediening van je tv. Ik heb bijvoorbeeld een Samsung Qled waar je al de toestellen kan op aansluiten. Het geluid van de Bose kan ik dan regelen met de tv afstandsbediening. Dit kan je instellen op de tv instellingen. Het digirecorder geluid (dit is ook zo bij de tv box)laat ik gewoon op het maximum staan en regel het geluid van de Bose alleen. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes