Beantwoorden
Koekieheuvel
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

TV-box mogelijk zonder internetverbinding?

Geachte leden,

blijkt dat er nu toch TV Boxen verkrijgbaar zijn  voor klanten zonder internetverbinding.....Klopt dit ? 

Zou werken via de coaxkabel....

gr,

B

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV BOX zonder internet

36 reacties
Koekieheuvel
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Er zijn in Vlaanderen inderdaad nog steeds mensen die het niet kunnen betalen....

Terwijl men veronderstelt dat iedereen het zich kan veroorloven... 

Typisch zo'n houding.... 

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Daarmee dat goed is dat telenet vraagt om vooruit te betalen 

Mensen met problemen moeten eerst alles op orde krijgen later gaan ze zien of het wel nodig is 

en deze hulp is goed daarmee wordt de put niet groter en draait een andere groep er niet voor op 

Er zijn genoeg instantie die hulp bieden en die lossen veel op moet de aanbieder hem daar niet mee bezig houden 

Gvo
Experienced Beetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Beetje kortzichtig vind je niet?

Kijk even naar uw jaarinkomen en stel u voor dat je daar bijna 10% voor moet afgeven om enkel en alleen TV te kunnen kijken. Doordat Telenet nu verplicht om internet af te nemen om TV te kunnen kijken (ook al is het technisch niet nodig) is dat de situatie bij veel gepensioneerden.

Laat die mensen gerust denk ik dan. Ipv te kijken naar Proximus en Orange zouden ze ook een verschil kunnen betekenen en TV-only aanbieden, zelfs door meer marge te pakken op het tv gedeelte, maar waarom de mensen nodeloos op kosten te jagen?

Om meer kapitaal uit België te halen en op een Amerikaanse rekening te zetten?

Omdat ze momenteel klappen krijgen en veel klanten verliezen, zowel in het particulieren segment als in het business segment, simpelweg omdat ze te duur zijn?

Of omdat ze hier in België verplicht zijn de backbone van Liberty Global te gebruiken voor internationale verbinden (vestzak,broekzak operatie)? En daar in Londen doet LG aan wanbeheer (wan zonder hoogdletters 😉 )

Sommigen zullen dit een tactische meesterzet vinden om zo de omzet te kunnen verhogen. Anderen zullen zeggen dat het een manier is om de meubels te redden. 

Binnen dit en een jaar zullen we zien of dit de juiste richting was die Telenet nu heeft gekozen

Peter78
Experienced Meerweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

@Gvo  schreef:

Beetje kortzichtig vind je niet?

Kijk even naar uw jaarinkomen en stel u voor dat je daar bijna 10% voor moet afgeven om enkel en alleen TV te kunnen kijken. Doordat Telenet nu verplicht om internet af te nemen om TV te kunnen kijken (ook al is het technisch niet nodig) is dat de situatie bij veel gepensioneerden.

Laat die mensen gerust denk ik dan. Ipv te kijken naar Proximus en Orange zouden ze ook een verschil kunnen betekenen en TV-only aanbieden, zelfs door meer marge te pakken op het tv gedeelte, maar waarom de mensen nodeloos op kosten te jagen?

Om meer kapitaal uit België te halen en op een Amerikaanse rekening te zetten?

Omdat ze momenteel klappen krijgen en veel klanten verliezen, zowel in het particulieren segment als in het business segment, simpelweg omdat ze te duur zijn?

Of omdat ze hier in België verplicht zijn de backbone van Liberty Global te gebruiken voor internationale verbinden (vestzak,broekzak operatie)? En daar in Londen doet LG aan wanbeheer (wan zonder hoogdletters 😉 )

Sommigen zullen dit een tactische meesterzet vinden om zo de omzet te kunnen verhogen. Anderen zullen zeggen dat het een manier is om de meubels te redden. 

Binnen dit en een jaar zullen we zien of dit de juiste richting was die Telenet nu heeft gekozen

@Gvo en niemand verplicht u om bij Telenet te blijven of er als nieuwe klant bij te gaan, alst u nie aanstaat concurrentie genoeg 😉

Zeg het ben da eeuwige gezeik een beetje moe over de duurste en bla bla bla...

We zullen eens kijken wat het zenderaanbod binnen 5 jaar nog voorsteld van de +100 zenders nog 40 a 50 😉

De traditionele media houd nog angstvallig vast aan hun zenderaanbod zoals vtm en Play en ze doen er soms nog een zendertje bij...

Maar hoeveel wordt er nog gekeken naar die zenders, durven ze da zeggen? Denk het nie 😁

Ik betrap mezelf erop dat ik steeds meer en meer stream en vele andere ook. 😊

Dus TV-only heeft da binnen afzienbare tijd nog bestaansrecht?

Gvo
Experienced Beetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Even voor alle duidelijkheid ik ben geen Telenet klant en ik heb zelfs nergens een TV-abonnement.

Als je u even in de situatie van gepensioneerden zou plaatsen dan weet je dat deze mensen soms gewoon geen alternatief hebben.

Provinciale TV-zenders, toch zeker voor de regio waar ik in woon, zijn alleen beschikbaar via Proximus en Telenet.

Mijn grootouders hebben simpelweg geen keuze. Te ver van de pop van PXS om maar te overwegen om over te schakelen.

Vandaag beschikken ze over een veel te dure telefoonlijn (27euro!) En digitale TV met Playsports. Zij betalen dus vandaag al 70-80 euro om TV te kunnen kijken en bereikbaar te zijn met de telefoonlijn.

Dus eigenlijk verdient Telenet vandaag de dag al enorm goed aan hun.

Vanaf 1/12 gaat Telenet dus tegen hun zeggen: voor dezelfde service gaan we u nu 30+ euro aanrekenen. En natuurlijk hopen wij dat Telenet voor 1/12 hun gezond verstand gaat terugvinden maar als dat niet zo is zal ik hun vaste lijn wel porteren naar een voip via OVH om hun kosten wat te drukken.

En met betrekking tot het zenderaanbod. Inderdaad, zij hebben geen nood aan 80+ zenders, wie wel trouwens? De klassieke Vlaamse zenders + provinciale zenders en playsports is voor hun voldoende.

Zelfs bij budgetmerk BASE zouden ze niet kunnen gaan shoppen want daar zijn geen provinciale zenders ter beschikking en playsports kan je enkel afnemen als je Telenet klant bent. De goedkoopste optie daar is een mobiel abonnement afnemen voor een gsm die ze niet hebben.

En laat ons eerlijk zijn de babyboomers zullen de laatste generatie zijn die nog een "klassieke" TV beleving willen, en het lijkt dat Telenet daar nu ten volle van wil profiteren.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Gvo  schreef:

Vanaf 1/12 gaat Telenet dus tegen hun zeggen: voor dezelfde service gaan we u nu 30+ euro aanrekenen. En natuurlijk hopen wij dat Telenet voor 1/12 hun gezond verstand gaat terugvinden maar als dat niet zo is zal ik hun vaste lijn wel porteren naar een voip via OVH om hun kosten wat te drukken.

Weet niet of je dat iets zal besparen, telefonie zit bij ONE en ONEup inbegrepen in de prijs.

ONE met Internet + TV + Mobiel + Vaste Lijn is goedkoper dan Easy Internet + TV + Vaste lijn.

Kijk ook eens na of ze misschien in aanmerking komen voor Sociaal internetaanbod

Verwacht niet dat Telenet terugkomt op hun beslissing om de zenders via DVB-C te stoppen, ook de TV-box zal enkel beschikbaar blijven icm een internetabonnement. Vermoedelijk komt er wel een of andere tijdelijke korting, dat heeft men in het verleden ook gedaan toen men de oudste generatie aangekochte Digibox/Digicorder moest omruilen naar nieuwe modellen.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gvo
Experienced Beetjesweter

Ze krijgen al een sociale korting. Ik.heb het even nagevraagd. Hun laatste factuur bedroeg 77.79 euro en dit voor een vaste lijn + digitale TV met het sportpakket.

One + sportpakket komt dus neer op 93.96 + 24.99 = 118.95

Ik kan misschien zijn maar ik dacht dat het los nemen met easy internet op een 112 euro zou uitkomen.

De grap die Telenet nu uithaalt wilt dus zeggen dat mijn grootouders 43.9% (tov los) of 52.9% (indien ze voor one zouden gaan) meer gaan moeten betalen om gewoon te kunnen tv kijken en een vaste lijn te hebben. Zal waarschijnlijk iets lager zijn na aftrek sociale korting, maar dit is toch waanzin?!