Beantwoorden
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

TV-box zonder internet abonnement

Ik ben van plan om voor internet naar een andere provider te verhuizen, ik heb nu basic internet waar ik niet meer mee toe kom maar ben niet bereid om 26€ per maand extra te betalen voor extra volume, sneller internet hoeft niet, zeker terwijl er alternatieven zijn die veel goedkoper zijn.

Nu heb ik ook een tv-box en heb ik begrepen dat het niet mogelijk is om deze zonder telenet internet te gebruiken en dat ik dus naar een digicorder zou moeten overschakelen. Op zich is dat prima maar kan ik deze dan interactief krijgen via het internet van een andere provider en kan ik blijven gebruik maken van streamz en terugkijktv?

En op zich moet het toch perfect kunnen om de tv-box te behouden met de telenet modem die dan enkel toegangkelijk wordt gemaakt voor telenet tv-diensten zodat ik deze niet voor internet kan gebruiken? Gaat telenet de komende jaren blijven investeren in zowel de digicorder en tv-box en de daarbijhorende backbone voor klanten die enkel tv willen zonder internet? Het lijkt mij logisch dat de digicorders stilletjesaan uitgefaseerd worden en dat er zo maar in 1 systeem moet geinvesteerd worden, maar wat dan met mensen die enkel tv willen?

Tags (3)
0 Likes
30 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box zonder internet abonnement

@Wayne 

Telenet probeert op alle manieren om de mensen een compleet pack te verkopen. Maar in principe kan je wel IDTV krijgen bij telenet met gebruik van een digicorder. De telenet installatie moet dan wel blijven staan/werken.

Er zijn nog steeds veel klanten die geen internet hebben en wel IDTV van Telenet.

Het uitfaseren van de digicorder is op dit ogenblik nog maar een vermoeden bij de mensen. Door Telenet is daar nog niets van gezegd (bij mijn weten).


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box zonder internet abonnement

Maar om op je vraag te antwoorden over de TV box: nee deze werkt effectief enkel mits internet van Telenet. Niet met een andere ISP.  In één van de vorige software updates hebben ze hier zelfs een speciale foutmelding voor ingebouwd.

 

Zie deze post, specifiek het stukje over "Telenet netwerkbeperking".

Dus een Telenet aansluiting met een actief internetabonnement is een vereiste.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

TV-box zonder internet abonnement

Zo had ik het inderdaad ook begrepen maar het moet technisch gezien toch mogelijk zijn om een telenet modem te laten staan en deze enkel toegang te geven tot de telenet diensten voor de tv-box? Ik snap dat ze zo veel mogelijk diensten willen verkopen en ook dat ze mensen met meer diensten momenteel voorrang willen geven tegenover mensen die enkel tv-klant zijn, maar op termijn gaan ze toch iedereen op de tv-box willen zetten, ook de mensen met enkel tv.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box zonder internet abonnement

@Wayne 

Wat kan of zou kunnen is nu niet zo belangrijk.

Wat "is" is wel belangrijk. En de tv-box werkt nu dus alleen met Telenet internet.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box zonder internet abonnement

Ik vind dit nochtans een legitieme opmerking.

Waarom zou een klant hier niet over mogen morren. Wat niet is, kan nog komen. Maar niet als klanten er niet naar vragen.


Telenet kan perfect de nodige IP access verlenen aan de TV box, zonder full internet aan te bieden.

Het is enkel een kwestie van “willen”.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box zonder internet abonnement

@Steven-E 

Natuurlijk mag men er naar vragen. Het lost alleen op dit ogenblik niets op.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box zonder internet abonnement

wel even aan denken dat je bij telenet een actief internet abbo nodig hebt voor de on demand dingen en de verbinding met de cloud, 

als je via andere providers gaat werken dan is het niet meer beveiligd langs telenet hun kant want dan kan iedereen er inkomen in de cloud en opnames er af halen enz.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box zonder internet abonnement

@Master-Magic Daar gaat net deze discussie over he 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box zonder internet abonnement

Met een TV-Box kan het niet en met een Digicorder of Digibox kan het wel.

Is het eerste technisch onmogelijk? Neen.

 

Is het eerste technisch wenselijk? Dat is de vraag. De TV-Box werkt voor alles via het internet,  behalve rechtstreeks TV kijken. De Digicorder gebruikt het internet voornamelijk voor het doorsturen van opdrachten naar Telenet.

 

Is het een kwestie van willen?  Indien men geen rekening houd met andere criteria zoals technisch wenselijk, de kost, ... is deze vraag te zwart-wit uitgedrukt. Je kan zeggen "Telenet wil niet" of "Telenet wil niet omdat ... " of "Telenet wenst die ontwikkeling niet te doen omdat ..."

 

Wat Telenet wil of niet wil moet aan Telenet gevraagd worden. Als Netweter kan ik enkel mijn subjectieve mening weergeven. Om een probleem op te lossen is de subjectieve mening niet relevant, wel de feiten zoals ze zijn.

 

Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

TV-box zonder internet abonnement

Allemaal valide punten, het is inderdaad aan telenet om dat te beslissen, ik vind het gewoon vreemd dat ze op deze manier 2 aparte systemen naast elkaar laten bestaan, maar soit.

Dan blijft de vraag nog of ik de digicorder interactief krijg via internet van een andere provider, iemand daar ervaring mee?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box zonder internet abonnement

@Wayne 

Zelfs als dat zou kunnen via een andere provider gaat deze je verbruik niet gratis geven. Bij Telenet wordt het verbruik niet gerekend. Dat kan je van Proximus niet verwachten.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box zonder internet abonnement

@Wayne als je het hebt op een telenet tv box dan is het antwoord neen, 

met de digicorder kon je dit vroeger wel, maar denk dat de beveiliging het belangrijkste is geworden en dat telenet het enkel wilt op hun eigen modems, 

je kan met een digicorder ook een modem hebben die geen actief internet heeft en dus enkel dient voor het signaal voor bv iets op te vragen nodig is.

met de oude digicorders kan dit nog, met de telenet tv box niet daar die een actief internet moet hebben om de streaming te downloaden, de apps op die box hebben ook internet nodig, anders kan je deze niet gebruiken (Netflix en Youtube).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

TV-box zonder internet abonnement

Dat was de vraag dus, ik weet dat het niet gaat met een tv-box maar als ik dus enkel tv neem bij telenet maar dan met een digicorder, dan laten ze de modem wel staan om de digicorder interactief te maken?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box zonder internet abonnement

@Wayne 

Je hebt die modem nodig, dus moeten ze hem laten staan.

Je gaat misschien wel meer moeite hebben met het overtuigen dat je van een pakket naar een enkel product gaat. Maar dat moet wel gaan.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes