24757
netweters
|
152414
antwoorden
|
20700
vragen
|
Na mijn Telenet TV-app: stand van zaken post, nu een TV-Box versie
Hier dus een overzichtje van dingen die ik zelf ervaar en hier vaak gelezen heb;
Zelf ondervind ik amper nog problemen, maar bij andere gebruikers (@Master-Magic) zijn er nog veel problemen. Zelf vind ik het 4K nog niet kunnen selecteren het grootste "probleem". Indien je zelf nog problemen ondervind; zet ze gerust hieronder. Altijd handig voor ingenieurs een handig overzichtje te hebben
Heb zelf geen problemen om 4k te selecteren met Samsung tv. En buiten een enkele keer, dat content uit de tvtheek een error geeft (rond laatste min van programma), loopt alles redelijk naar behoren en zelfs vlotjes. Netflix was voorheen bij mij echt triestig met slecht beeld tot vastlopen, maar zoals hier al eerder vermeld, loopt na reset vd modem door Telenet alles bijna tiptop.
Leuk initiatief om de opmerkingen even te bundelen @m-jan20. Mogelijks haal ik zaken aan die nog meer op het forum voorkomen, maar dan zie ik graag waar ik er meer over kan lezen.
Zus heeft een 4K-tv van Samsung en kan ook 4K selecteren. Zelf enkel problemen dat opnames en opvragingen uit de TV-Theek of Terugkijk TV soms stotteren (geluid loopt wel verder maar beeld gaat in schokjes, blijft soms 1 seconde volledig stilstaan). Beeldkwaliteit van opnames en opvragingen is wel scherp hier. Geen verschil met de gewone HD-kanalen (veel beter beeld dan via de HD Digicorder vind ik zelfs). Ook Netflix en Youtube geen problemen. Ook geen bufferproblemen hier, zowel opnames als opvragingen starten binnen minder dan 5 seconden na de aanvraag en moeten nooit extra bufferen tijdens het programma. Wat de beperkte keuze van apps betreft: de installateur zei dat dit in de toekomst nog verder wordt uitgebreid (zoals o.a. de nieuwe streamingdienst van Disney op het einde van het jaar).
@Ex-Netweter schreef:
- De Yelo-app wordt door mij gemist.
Telenet TV is ondertussen voor iedereen beschikbaar die de box test. Android- en iOS-gebruikers kunnen de Telenet TV app downloaden voor hun smartphones en tablets, en via de computer kan je surfen naar telenettv.be. Werkt nog niet altijd superstabiel, maar toch vrij goed voor net online te zijn.
Ondertitels blijft ook ondermaats: ontbrekende letters, voortdurend moeten resetten als ondertitels verdwijnen, ontbrekende ondertitels bij tv-theek programma’s...
Mijn grootste ergernis blijft het niet laden van de Netflix app. Enkel na het steeds terugzetten naar de fabrieksinstellingen lukt het om de app te gebruiken. Maar na het in stand-by zetten doet het probleem zich terug voor.
Bij mij is Netflix ook het grote probleem. Ik gebruik de app niet meer tot ze op punt staat.
Gelukkig kan ik Netflix via mijn Apple tv bekijken.
Aan de mensen die problemen hebben met Netflix: hoe sluiten jullie de app af? Ik heb persoonlijk nooit problemen maar ga via het menu (pijltje naar links), dan helemaal naar onder en klik dan op "Netflix afsluiten". Misschien doet het probleem zich voor als je afsluit op een andere manier (bijvoorbeeld door via de tv-toets af te sluiten of gewoon de decoder volledig uit te schakelen via de knop rechts bovenaan de afstandsbediening)?
@Hofkens ik heb zelfs in het verleden gelezen op dit forum, dat netflix ook op een ander toestel was gebruikt (pc denk ik) en daar niet goed afgesloten, dat was bij die persoon de reden, dus wat u zegt is zeker het proberen waard.
Jos
Netflix: OK
Youtube: 4K loopt vaak schokkerig en soms out of sync
Opnames & Verder Kijken:
- vaak bufferen
- soms fouten bij afspelen
- optie verder kijken werkt niet altijd, soms start het programma terug van het begin
- favoriete zenders optie wordt op 'nee' gezet indien je een niet-favoriete zender kiest. Nog altijd geen oplossing.
@Hofkens Het kan toch niet de bedoeling zijn om telkens Netflix af te sluiten?
De enige optie die ik heb om Netflix terug op te starten is de tv box volledig te herstarten met de on/off knop achteraan het toestel. Tegenwoordig start de app wel op maar blijft het woord Netflix staan met een draaiende cirkel.
Als ik bijvoorbeeld Netflix op mijn Apple tv kijk moet ik de app nooit afsluiten.
Ik blijf me verbazen hoe het zo moeilijk kan zijn om 1 van de meest gebruikte apps door heel wat mensen werkende te krijgen.
@fieldoxide schreef:@Hofkens Het kan toch niet de bedoeling zijn om telkens Netflix af te sluiten?
De enige optie die ik heb om Netflix terug op te starten is de tv box volledig te herstarten met de on/off knop achteraan het toestel. Tegenwoordig start de app wel op maar blijft het woord Netflix staan met een draaiende cirkel.
Als ik bijvoorbeeld Netflix op mijn Apple tv kijk moet ik de app nooit afsluiten.
Ik blijf me verbazen hoe het zo moeilijk kan zijn om 1 van de meest gebruikte apps door heel wat mensen werkende te krijgen.
De app op die manier afsluiten die ik voorstelde is niet veel werk. En heb er zelf nooit problemen mee (enkel in oktober eens dat de app soms ineens afsloot tijdens het bekijken van een programma, maar was toen een gekend probleem en binnen de week volledig opgelost).
@fieldoxide uw argument is juist, maar als u het op zijn minst probeert zoals @Hofkens uitlegt, en u hebt dan geen last meer kan u dit gericht melden op nr 015 33 44 88, vermelden wat de oorzaak is en kunnen ze gericht aanpassingen doen. en ondertussen kan u dan voorlopig toch verder tot de bug van de baan is.
Jos
@Ex-Netweter Ik zal het eens proberen en laat het jullie dan weten.