24756
netweters
|
152400
antwoorden
|
20699
vragen
|
Na mijn Telenet TV-app: stand van zaken post, nu een TV-Box versie
Hier dus een overzichtje van dingen die ik zelf ervaar en hier vaak gelezen heb;
Zelf ondervind ik amper nog problemen, maar bij andere gebruikers (@Master-Magic) zijn er nog veel problemen. Zelf vind ik het 4K nog niet kunnen selecteren het grootste "probleem". Indien je zelf nog problemen ondervind; zet ze gerust hieronder. Altijd handig voor ingenieurs een handig overzichtje te hebben
@fieldoxide als het niet lukt door enkel de app op de tv box af te sluiten probeer dan netflix ook op de apple tv af te sluiten, was bij een andere netweter de oplossing.
Jos
@Ex-Netweter Ik heb daarstraks al eens gekeken op mijn Apple tv, maar er is geen enkele optie om de Netflix app af te sluiten. Je kan je enkel en alleen maar afmelden.
Bij de Netflix app op de tv box is het wel mogelijk om deze af te sluiten.
Daarstraks heb ik de tv met de zwarte on/off knop achteraan terug opgestart, Netflix werkt voorlopig terug.
Ik zal er op letten dat ik telkens Netflix afsluit, en zal het een aantal dagen verder opvolgen.
Ik heb ook geen probleem om 4K te selecteren op mijn samsung tv.
Met Netflix ook geen problemen via de box zelf. Juist in het begin eens gehad dat deze niet kon opstarten maar nu geen problemen meer.
Enige problemen die we soms nog ondervinden is inderdaad het bufferen van programma's, het synchroniseren, als we een programma op pauze zetten en willen verder kijken dat deze of terug verspringt naar het live gedeelte (dus je een deel mist) of wel verder gaat, maar dan kan je soms niet door spoelen.
Voor de problemen met ondertitels bij sommige kanalen heb ik eventueel een tip voor andere (ik weet niet of dit al aan bod is geweest):
Wij hadden in het begin op bepaalde zenders heel veel problemen met de ondertitels dat deze te snel weg gingen of soms zelfs hellemaal niet tevoorschijn kwamen. In je instellingen kan je ergens bij taal ook de ondertitels selecteren. Deze moet je op Nederlands zetten, nadat ik dit gedaan heb, heb ik eigenlijk nog weinig problemen gehad met de ondertitels. Wat soms dan wel eens gebeurd is als je een bepaald Nederlands programma hebt opgenomen deze ook ondertitelt is, maar dat kan je dan ook uitschakelen.
@m-jan20 misschien is het dan beter dat iedereen vermeld, wie er last heeft met netflix met welk type samsung toestel zodat telenet gericht kan kijken hoe oplossen.
Jos
@fieldoxide moest dit nu een tijdelijke oplossing zijn misschien best een andere gerichte topic maken en uw ervaring delen zo worden veel mensen geholpen.
Jos
Bij ons ook geen problemen meer met Netflix.
Enige probleem dat ik momenteel nog ervaar is regelmatig stilstaand beeld bij het bekijken van een film via de tv-theek.
@Danny54 schreef:Bij ons ook geen problemen meer met Netflix.
Enige probleem dat ik momenteel nog ervaar is regelmatig stilstaand beeld bij het bekijken van een film via de tv-theek.
@Danny54: bedoel je met stilstaand beeld dat het zo af en toe ongeveer een seconde blijft stilstaan terwijl het geluid verder blijft gaan? Dit probleem heb ik inderdaad ook soms.
Dat is inderdaad wat er gebeurd, de film gaat verder alleen met stilstaand beeld.
Serieopnames:
* niet meer mogelijk om 1 bepaalde aflevering niet op te nemen (bv. Wanneer je een bepaald thema van telefacts niet wil zien). Je kan enkel de geplande serieopname annuleren. Ook al staat er per aflevering in de geplande opnames het symbool van het vuilbakje achter.
Is doorgegeven aan telenet en men ging dit bekijken om terug toe te voegen...
* als een bepaalde serie nog eens herhaald wordt door de zender later op de week en als je de aflevering intussen al gezien hebt, neemt de tv box de bewuste aflevering terug op. De tv box onthoudt dus niet dat dit al eens opgenomen is geweest. Feedback van telenet is dat dit ligt aan hoe de zender de achterliggende data van hun programma’s doorstuurt (nieuw of herhaling). Persoonlijk merk ik hier toch een verschil met de digicorder, waar ik dit probleem niet had.
@m-jan20@Ex-Netweter Even een update over de Netflixapp.
Ik wou zonet even kijken en de app werkt niet meer. Ik blijf continue een draaiende rode cirkel hebben.
Dus het afsluiten op een correcte manier heeft bij mij niet geholpen.
@fieldoxide @m-jan20 @Hofkens spijtig dat het niet lukt, ik zou toch maar eens bellen, vandaag kreeg ik bericht dat de testfase op zijn eind loopt en u vanaf 28 01 2017 moet bellen naar het gewone nr 015 66 66 66 maar wat gaan ze doen met degene die sukkelen met netflix?
Jos
Dacht dat na de reset van m'n modem eindelijk alles voorgoed in orde was, maar recent zijn de gekende problemen waar ik mee sukkelde terug.
1. Onvolledig laden van tvtheek en ontbreken van info.
2. Slecht beeld verschillende content bij Netflix, zie je al bij de info en bij het afspelen, zit er zo'n witte glinstering in het beeld, is wel moeilijk te zien op foto, maar dat er iets schort merk ik duidelijk. Ga er ook foto van proberen sturen.
Het beeld is sowieso minder dan via de tv app, maar hier zie de witte glinstering vb rond het haar, ook zijn ogen en oren vaak wit of witte kader rondom film/serie.