Beantwoorden
Jolle1
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Telenet TV app werkt niet meer na omruil decoder

Sinds gisteren overgeschakeld van een oud Whoppa abonnement naar All-Internet en TV iconic, aangezien vanaf 7 april de app niet meer werkt als je enkel een CI-kaartje hebt.

De persoon die me aan de telefoon heeft geholpen liet me weten dat de box opgestuurd werd, maar dat ik zeker nog de TV app kon gebruiken.

Maar dat klopt dus niet, krijg nu telkens de boodschap "Deze app is momenteel niet beschikbaar". Ook via browser werkt het niet meer.

Moet deze box fysiek aangesloten zijn om de app terug te laten werken dan? 

Titel gewijzigd door sleeman(mod) | Vorige titel: Telenet TV app werkt niet meer

13 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Jolle1  je abonnement zal nog aan het aanpassen zijn, je gaat waarschijnlijk van een oud systeem naar het nieuwe waardoor dit soms kan vast lopen bij Telenet, kan zijn dat ze het pas maandag in orde kunnen brengen, maar omdat het een feest dag is zal het eerder dinsdag zijn.

je kan proberen door eens te bellen naar Telenet om dit sneller in orde te krijgen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Je zal dinsdag eens moeten terug bellen of via de chat 

Hou er wel rekening mee dat vakantie is dat even kan duren 

Zoals ze zeggen van oude naar nieuwe systeem heeft tijd nodig 

https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/technisch/chat-met-ons

Bolletje
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Waar zijn die handjes? De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-)

Je kan eens proberen om uit te loggen en daarna je terug aanmelden.
Je hebt met de aanpassing een nieuw ID (of hoe moet ik het zeggen) voor je TV abonnement gekregen.
En vermits je nog ingelogd bent met je oud ID zie je niets. Dit ID is stop gezet.
Ik kreeg hier eens bij een aanpassing en het terug inloggen een keuze uit welk ID voor TV ik wilde gebruiken.

Schermafbeelding 2025-09-08 164630.jpg

Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Als ge de tvbox aansluit dan stelt Telenet dit vast en zie je de box in mijn Telenet. IK vermoed dat de app dan ook gaat werken.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Jolle1
Freshman Beetjesweter

Heb zonet gebeld met de klantendienst, echt vriendelijk waren ze niet bepaald. Blijkbaar hebben ze de box helemaal nog niet opgestuurd en stond mijn CI-module nog in mijn profiel als decoder. Ze hebben nu de box opgestuurd, maar mijn TV abonnement staat op "nog niet geactiveerd". Dus zolang dat niet in orde is kan ik geen TV kijken via de app. 
'k Ben eigenlijk zeer ontevreden maar wat kan je er aan doen? ik ga vermoedelijk naar een andere provider overschakelen en TV Vlaanderen abo nemen of zo. Misschien dat ze daar hun klanten wel appreciëren.

luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Maar je kan via de tv kaart die tv app werkt nog tot dinsdag kijken 

Hou je e-mail goed in de gaten ook spam map de box komt met post nl als je niet thuis bent wordt hij in afhaalpunt gedropt 

Natuurlijk geen goede periode mijn chauffeur heeft laten weten donderdag dat hij volgende week in verlof is en hij zal niet alleen zijn

Heb dit al meegemaakt met bol zending pas zaterdag geleverd gelukkig was niet dringend 

Ik zeg dit gewoon hou hier rekening mee 

Jolle1
Freshman Beetjesweter

De oplossing om de TV-app nog te kunnen gebruiken, was om de TV-box te installeren.

Het alternatief was om het duurdere abonnement te nemen van 101 EUR, dan kan je blijkbaar de app gebruiken zonder een TV-box te installeren...

luc55

De prijs is   All-Internet + Telenet TV iconic   81,00 euro 

Als je het tv box toestel thuis wil gebruikt met alle toeters en bellen dat er op zitten 

Wil je alleen tv kijken is het  Easy Internet + Telenet TV iconic   70,00 euro 

Alle beide formules kan je extra 5 live gebruikers op de app gebruiken 

Als de 5 andere live gebruikers een onbeperkt internet hebben is de goedkoopte van 70 euro genoeg 

Zoals je zegt je moet de tv box niet gebruiken om de telenet tv app te gebruiken die leg je in de kast weg 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@luc55 de tv box in de kast leggen is geen goed idee, Telenet test paar keer per maand of je box nog aan het internet hangt, als ze zien dat die niet aan internet hangt kunnen ze uw account uitzetten.

ook voor updates op de box wordt het internet gebruikt.

Master-Magic | Krak

luc55

Mensen die aan verbouwen waren hebben deze een tijdje moeten afkoppelen 

De werken liepen uit en er kwamen andere zaken tussen en andere problemen na maanden nooit problemen mee gehad 

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 dan hebben ze geluk, normaal wordt er 2 tot 4 keer per maand gecontroleerd of de tv box nog is aangesloten en actief is.

en waneer niet actief wordt die gedeactiveerd.

Master-Magic | Krak

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@Jolle1 is het nog in orde gekomen met je Telenet TV-app? 

Als we het goed begrijpen heb je toch niet zelf aan de klantendienst gevraagd om je CI+ module stop te zetten, toch? Je bent overgeschakeld van Whoppa naar All-Internet + TV Iconic, omdat hier de TV-box in zit en je wilde vermijden dat je zonder Telenet TV-app zou vallen vanaf 7/04. 

Want bij deze informeren we je graag dat je de gekochte CI+ module kan blijven gebruiken in combinatie met een TV-box. Dus vermoeden dat de collega die de aanpassing voor jou heeft gedaan, jouw CI+ module heeft stopgezet in het systeem en dat de reden gaat zijn dat jouw TV-app is gestopt met werken. Als dit niet was gebeurd, had je TV-app gewoon blijven werken na de aanpassing.

Kan je ons een privébericht sturen via @Moderator met jouw klantennummer, dan laten wij nakijken of het om een menselijke fout gaat of er mogelijks toch iets fout is gelopen in het systeem.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

Jolle1
Freshman Beetjesweter

Hallo Suzy,

We hebben nu een TV-box en alles werkt via de app nu (zowel op iPad als AppleTV), dus ik denk dat we het best zo laten...

mvg,

Jolle1