Beantwoorden
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet TV app werkt niet meer via VPN

deze app gebruik ik voor veel

nu dit is samen simultaan begonnen met de problemen van apple vpn,

dit probleem heeft telenet opgelost; 
maar via 1.1.1.1 werkt het nog steeds niet sinds dien

weet iemand of er hier een reden voor is en zoja welke,

en of dit terug kan toegelaten worden zoals voor de wijziging

telenet.tv geeft zowel via gsm als via computer error 1002

enige oplossing is de vpn app uitschakelen over het telenet ip van de modem tv kijken, of vpn uitschakelen en met het gsm ip kijken

deze app heeft lokale servers in Belgie, dus ik ben niet in het buitenland ofzo

ik hou wel mijn ip liever afgeschermd omdat mijn pc/gsm niet enkel dienen om tv op te kijken

en ik ook de verbinding met 1.1.1.1 benut tijdens het tv kijken, voor verbinding met (thuis)apparatuur enzo, 

welk nu dus niet meer mogelijk is

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: telenet tv werkt niet meer met 1.1.1.1 app op gsm en pc

Tags (1)
23 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Hoe kan Telenet weten of je al dan niet in België bent of ergens langs de andere kant van de wereld met je VPN verbinding. Ik zal een vergelijking maken die met de haren getrokken is en waarop allicht zal gereageerd worden dat het  niet hetzelfde is. Dat klopt, daarom is het ook een vergelijking. Je betaalt keurig uw belastingen, uw boetes, uw autoverzekering, je bent in orde met de keuring en je houdt u altijd stip aan de verkeersregels. Dus ben je van mening dat het autokenteken overbodig is. Neen dat gaat niet lang lukken, het kenteken is een controle middel. Bij gebruik van een VPN verstop je het controlemiddel.

thomasdb

janneman jammer wel dat het altijd gewerkt heeft over de vpn, en sinds december niet meer

dat het uitgangsip zich in een belgisch datacanter bevind dat kan je toch nakijken

is toch hetzelfde principe als het cgnat uitgangs ip bijvoorbeeld van een mobiele provider

en daarmee kan kijken nog wel

misschien is het iets onderliggend, omdat het vpn udp wireguard gebruikt en er wat is aangepast in december dat de stream daarmee niet meer compatibel is, maar ze weten niet wat, was eigenlijk m'n eerste gedachte

ivm copyright voor andere zenders;  maar het is zoals aangehaald  inderdaad waar dat alle aparte sites goplay vtmgo vrt max enz. wel kijken nog toelaten van deze ip's op deze manier

kunnen ze dan niet de ' moeilijke copyright gevallen'zenders alleen uitschakelen en de melding 1002 laten geven

ik dacht initieel dat het iets technisch na een update was ofzo dat ze niet opgelost kregen , geen doelbewuste blokkering, 

daarom had ik er verder niet naar gevraagd, omdat ik hoopte dat het wel in orde ging komen, misschien bij een volgende update

het is nog steeds eenvoudiger de telenet.tv app te gebruiken en niet alle aps van de zenders apart, ook vooral ivm terugkijktv/opnames dus het voelt wat aan als een afgenomen luxe

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@thomasdb  schreef:

dat het uitgangsip zich in een belgisch datacanter bevind dat kan je toch nakijken

Daar gaat het net om. Dat is het "uitgangs ip" maar jij kan eender waar zitten.

@thomasdb  schreef:

is toch hetzelfde principe als het cgnat uitgangs ip bijvoorbeeld van een mobiele provider

en daarmee kan kijken nog wel

De vergelijking met CGNAT vind ik vreemd. Telenet weet immers bij welke provider die IP adressen horen, en zo dus ook in welk land.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@thomasdb  schreef:

Dat heeft toch allemaal niets te maken met een controle of je in België zit of niet...

Telenet blokkeert (met een goede reden) een aantal VPN's, die bekend zijn voor misbruik/piraterij.

Als je echt vanuit het buitenland naar Telenet TV wilt kijken, gebruik dan een VPN naar jouw thuis router. Hiervoor bestaan genoeg oplossingen. Dit zal door Telenet niet geblokkerd worden.

Als je vanuit Belgiê naar Telenet TV wilt kijken, gebruik dan toch géén VPN (je wilt toch je eigen IP adres niet verbergen voor Telenet, terwijl je met je eigen login naar Telenet TV kijkt? 🤔

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@kevin2703  schreef:

Als oplossing laat ik nu mijn chromecasts rechtstreeks naar buiten gaan in mijn firewall via de Telenet gateway. Toch overweeg ik mijn TV abonnement stop te zetten als ik niet zelf mag beslissen hoe ik surf en via welke weg. Ik betaal er tenslotte voor, als je begrijpt wat ik bedoel.

Is dat een dreigement of een belofte 😁???

Hoeveel keer dat ik hier al gelezen heb van gebruikers die Telenet ermee dreigen te verlaten als als als ... 🤔

Telenet heeft het recht (zelfs de plicht) om hun netwerk te beschermen, en het blokkeren van VPN sites die gekend zijn voor piraterij behoort daarbij.

Jouw Chromecasts met Telenet TV rechstreeks laten verbinden met Telenet in plaats van via een VPN is de goede oplossing ...

thomasdb

ja maar omslachtig, alle uitgaand verkeer van mijn firewall gaat over de vpn, en dit kan dus nu niet meer. speciale regels toevoegen voor een televisie pc met remote desktop dewelke het 'lokale' extern ip gebruikt dan maar. en via de gsm kan ik niet meer via zero trust met thuis verbonden zijn voor de smarthome meldingen, en tegelijk telenet.tv nog gebruiken.

de kwestie van de piraterij, betreft dat dan tv? want daarvoor moet je toch nog steeds inloggen, dat is wel raar. en alle andere toepassingen lijken me niet geblokkeerd. plus cloudflare is toch wel een grote partij dacht ik, deze hebben toch ook de data van wie inlogt op hun vpn en welk ermee doet, het is geen anonimity service. integendeel zelfs, hun dashboard /firewall toont echt veel over mijn internet.  als ik dat gebruik heeft telenet wel deze data niet meer van mij, zij zien enkel één uitgaande connectie verder niets. misschien zit daar de wettelijke vereiste of verplichting , dat ze dit zelf in handen moeten hebben, 

losstaand van internet, betreft tv,  bij gebruik van de telenet.tv app heeft telenet alle data alsnog, wat ik kijk en wie ik ben, dus 

ik dacht eerder aan een plots technisch probleem met de udp wireguard, incompatibel met de stream zelf, maar niet met de website. 

de lijst van foutcodes en hun verklaring zelf heb ik niet dus ik weet ook niet waar 1002 voor staat

rudi1962
Freshman Meerweter
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! It's your ninth party!

Even inpikken hier, vandaag zijn hier plots verschillende kanalen die code 1002 geven, bv History en andere diverse van deze strekking.
Neen hier draait geen VPN op de pc als ik de TV-app gebruik, wat is er dan fout?
zoals hier reeds geschreven door andere mensen, betalen en verhoging van de prijzen is zonder problemen, maar de service en klant vriendelijkheid 
is dan wel weer veel minder bij Telenet de laatste tijd.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@rudi1962 hier werkt deze zender zonder problemen via de app, misschien je dns dat het blokeert ofzo,

herstart je modem eens als test of dit het probleem niet oplost.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
rudi1962
Freshman Meerweter
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! It's your ninth party!

Hier nog steeds niet.

DNS geen idee wat dat is.
Modem herstarten geeft niks.