Beantwoorden
vb1
Experienced Beetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet TV in het buitenland

Ik vroeg mij af wat de beste oplossing zou zijn voor het volgende probleem: Wij vertrekken binnenkort op vakantie met onze mobilhome naar een camping waar we een 3 tal weken blijven. Wij hebben de afgelopen 10 jaar TV-vlaanderen gebruikt maar wij merken dat de sateliet niet altijd even stabiel is. Wij overweegden om een smart TV te kopen die we dan ter plaatsen kunnen installeren en hierop de Telenet TV app downloaden maar een werknemer van Fnac wist ons te vertellen dat dit niet lukt. Hij stelde zelf voor om te kiezen voor een chromecast, maar hij was niet zeker of de chromecast-Telenet TV app een combinatie is dat werkt in het buitenland. 

Wij moeten sowieso een nieuwe TV aanschaffen, maar wij vroegen ons dus af wat nu de beste combinatie is:

- Smart TV + streamen via app op telefoon

- Smart TV + Chromecast met Telenet TV

- Gewone TV + HDMI kabel naar laptop

- Smart TV + telenet.tv website

Er was eerder een post geplaatst maar die dateert van 2022 toen het nog over de Yelo TV app ging. Wij vroegen ons dus in het kort af of wij Telenet kunnen bekijken in het buitenland en hoe we dit op onze TV moeten krijgen.

Bedankt alvast

0 Likes
21 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Zolang "het buitenland" de EU is, dan kan dat.

Je mist een optie; en die zou ik kiezen. Telenet TV app op een Smart TV met ingebouwde Google TV; dat is ongeveer hetzelfde als Chromecast maar dan ingebouwd in de TV.

Als alternatief kan je een uiteraard de Chromecast met Google TV doen, maar dan heb je geen Smart TV nodig; dan volstaat eender welk beeldscherm.

Waar ik vooral voor vrees; ga je een deftige Wi-Fi verbing hebben daar? Je kan eventueel wel je smartphone als hotspot instellen en je Smart TV of Chromecast daarmee laten verbinden.

Beetje off-topic voor jou maar wel relavant voor lezers in de toekomst. In Nederland hebben ze (bij Ziggo) de app voor Samsung (Tizen) en LG (WebOS) aangekondigd (nog geen lancerings datum) dus hopelijk komt de Telenet versie (is dezelfde app in een ander jasje) er ook spoedig aan. Eens ze dat lanceren kan je op praktisch elk relevant Smart TV platform de app gebruiken.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

De sateliet is wel stabiel maar is uw schotel stabiel. naar welk(e) land(en) ga je want dit is belangrijk voor sateliet maar ook voor een GSM als hotspot.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Janneke_Dust  Onlangs zijn ze bij tv Vlaanderen veranderd van instellingen op hun freq waardoor in veel landen geen ontvangst meer is met hun 60 cm schotel, en hoe verder hoe slechter, in Turkije en Spanje is het nipt met de schotel, als die niet goed is afgesteld dan heb je niks meer.

ze hebben dit gedaan omdat ze 2 transponders hebben afgestoten omdat er meer en meer klanten hun satelliet abbo opzeggen omdat het te duur word voor wat ze nog aanbieden.

er verdwijnen ook zenders waarvan 192tv wat door veel klanten graag bekeken wordt.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Je koopt hier een google tv  opgelet samsung en lg doen niet mee daar werkt de tv app van telenet niet op

Je zet de app er op in Belgie

https://www2.telenet.be/residential/nl/toestellen/details?intcmp=ToestNav&productId=3300174&productN...

Of wel koop je een chromecast tv

https://www2.telenet.be/residential/nl/toestellen/details?intcmp=ToestNav&productId=2128979&productN...

Voor back up kan de tv vlaanderen app ook installeren op de tv moest er een probleem zijn met tv app van telenet 

Gewoon internet heb je nodig via via wifi of via tethering gsm

Dat is de vraag is het internet goed is anders blijf je beter bij de schotel

En deze optie is ook zeer goed

- Gewone TV + HDMI kabel naar laptop

vb1
Experienced Beetjesweter

Top! Bedankt! Wist niet dat dit ook een optie was. Het buitenland is inderdaad de EU. 

vb1
Experienced Beetjesweter

Het probleem is dat bijna de gehele camping onder bomen is. Ze hebben een beter wifi systeem dan plaats om je schotel te zetten dus voor ons is het interessanter om dan over te schakelen op Telenet TV. Toch bedankt voor de hulp!

0 Likes
vb1
Experienced Beetjesweter

Top! Bedankt voor de hulp! 

0 Likes
vb1
Experienced Beetjesweter

Ik heb net eens zitten kijken en de TV waarvan u hier de link heeft gedeeld werkt op Android TV, niet op Google TV, gaat dat ook? 

Ik heb ook eens gekeken bij Media Markt waar merken zoals Chiq en Peaq staan. Ik heb hier persoonlijk nog nooit van gehoord dus ik vroeg mij af of de telenet TV app hier wel op werkt? 

Bedankt alvast!

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@vb1  schreef:

Ik heb net eens zitten kijken en de TV waarvan u hier de link heeft gedeeld werkt op Android TV, niet op Google TV, gaat dat ook? 

Android TV en Google TV gebruiken beiden de Google Play Store, normaal zou de app op beiden beschikbaar moeten zijn!

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

WiFi op een camping of een hotspot laten geen verbinding tussen de WiFi gebruikers toe.

maw streamen van een smartphone of laptop naar een chromecast of TV zal niet werken. Je hebt dus een TV nodig waar telenet TV op werkt of een toestel (laptop, tablet met HDMI, chromecast met telenetTV app) waar telenet TV op werkt en via HDMI verbonden met de TV.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
0 Likes
vb1
Experienced Beetjesweter

Top! Bedankt voor de hulp!

0 Likes
vb1
Experienced Beetjesweter

Perfect! Bedankt voor de hulp!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Vergeet ook niet dat met de app of met telenettv.be er enkele zenders zijn die je niet kan kijken buiten België. Voor het bekijken van opnames en uitgesteld kijken zijn er iets meer beperkingen.

@Moderator 

De pdf zenderkaarten van Vlaanderen (voor TV-Box enerzijds en Digibox/Digicorder anderzijds) bevatten een ernstige tegenstrijd.  Het tweede icoontje lijkt me fout en dat zelfde icoontje is eveneens fout bij die zender die het tweede icoontje moeten krijgen.

janne_man_2-1718356951832.png

Op de zenderkaart van Brussel staan er twee verschillende icoontjes en is alles correct aangeduid. Maar ook daar begaat Telenet een flater en discrimineert de Nederlandstaligen. Ik verbeter: in beide gevallen levert Telenet slordig werk.

janne_man_1-1718356871386.png

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Ja op Chiq en Peaq werkt de app van telenet perfect

Mijn ouders hebben Peaq gemakkelijk in gebruik tegen de lg

0 Likes