24752
netweters
|
152354
antwoorden
|
20692
vragen
|
Ik vroeg mij af wat de beste oplossing zou zijn voor het volgende probleem: Wij vertrekken binnenkort op vakantie met onze mobilhome naar een camping waar we een 3 tal weken blijven. Wij hebben de afgelopen 10 jaar TV-vlaanderen gebruikt maar wij merken dat de sateliet niet altijd even stabiel is. Wij overweegden om een smart TV te kopen die we dan ter plaatsen kunnen installeren en hierop de Telenet TV app downloaden maar een werknemer van Fnac wist ons te vertellen dat dit niet lukt. Hij stelde zelf voor om te kiezen voor een chromecast, maar hij was niet zeker of de chromecast-Telenet TV app een combinatie is dat werkt in het buitenland.
Wij moeten sowieso een nieuwe TV aanschaffen, maar wij vroegen ons dus af wat nu de beste combinatie is:
- Smart TV + streamen via app op telefoon
- Smart TV + Chromecast met Telenet TV
- Gewone TV + HDMI kabel naar laptop
- Smart TV + telenet.tv website
Er was eerder een post geplaatst maar die dateert van 2022 toen het nog over de Yelo TV app ging. Wij vroegen ons dus in het kort af of wij Telenet kunnen bekijken in het buitenland en hoe we dit op onze TV moeten krijgen.
Bedankt alvast
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zolang "het buitenland" de EU is, dan kan dat.
Je mist een optie; en die zou ik kiezen. Telenet TV app op een Smart TV met ingebouwde Google TV; dat is ongeveer hetzelfde als Chromecast maar dan ingebouwd in de TV.
Als alternatief kan je een uiteraard de Chromecast met Google TV doen, maar dan heb je geen Smart TV nodig; dan volstaat eender welk beeldscherm.
Waar ik vooral voor vrees; ga je een deftige Wi-Fi verbing hebben daar? Je kan eventueel wel je smartphone als hotspot instellen en je Smart TV of Chromecast daarmee laten verbinden.
Beetje off-topic voor jou maar wel relavant voor lezers in de toekomst. In Nederland hebben ze (bij Ziggo) de app voor Samsung (Tizen) en LG (WebOS) aangekondigd (nog geen lancerings datum) dus hopelijk komt de Telenet versie (is dezelfde app in een ander jasje) er ook spoedig aan. Eens ze dat lanceren kan je op praktisch elk relevant Smart TV platform de app gebruiken.
@Janneke_Dust Onlangs zijn ze bij tv Vlaanderen veranderd van instellingen op hun freq waardoor in veel landen geen ontvangst meer is met hun 60 cm schotel, en hoe verder hoe slechter, in Turkije en Spanje is het nipt met de schotel, als die niet goed is afgesteld dan heb je niks meer.
ze hebben dit gedaan omdat ze 2 transponders hebben afgestoten omdat er meer en meer klanten hun satelliet abbo opzeggen omdat het te duur word voor wat ze nog aanbieden.
er verdwijnen ook zenders waarvan 192tv wat door veel klanten graag bekeken wordt.
Je koopt hier een google tv opgelet samsung en lg doen niet mee daar werkt de tv app van telenet niet op
Je zet de app er op in Belgie
Of wel koop je een chromecast tv
Voor back up kan de tv vlaanderen app ook installeren op de tv moest er een probleem zijn met tv app van telenet
Gewoon internet heb je nodig via via wifi of via tethering gsm
Dat is de vraag is het internet goed is anders blijf je beter bij de schotel
En deze optie is ook zeer goed
- Gewone TV + HDMI kabel naar laptop
Top! Bedankt! Wist niet dat dit ook een optie was. Het buitenland is inderdaad de EU.
Het probleem is dat bijna de gehele camping onder bomen is. Ze hebben een beter wifi systeem dan plaats om je schotel te zetten dus voor ons is het interessanter om dan over te schakelen op Telenet TV. Toch bedankt voor de hulp!
Top! Bedankt voor de hulp!
Ik heb net eens zitten kijken en de TV waarvan u hier de link heeft gedeeld werkt op Android TV, niet op Google TV, gaat dat ook?
Ik heb ook eens gekeken bij Media Markt waar merken zoals Chiq en Peaq staan. Ik heb hier persoonlijk nog nooit van gehoord dus ik vroeg mij af of de telenet TV app hier wel op werkt?
Bedankt alvast!
@vb1 schreef:Ik heb net eens zitten kijken en de TV waarvan u hier de link heeft gedeeld werkt op Android TV, niet op Google TV, gaat dat ook?
Android TV en Google TV gebruiken beiden de Google Play Store, normaal zou de app op beiden beschikbaar moeten zijn!
WiFi op een camping of een hotspot laten geen verbinding tussen de WiFi gebruikers toe.
maw streamen van een smartphone of laptop naar een chromecast of TV zal niet werken. Je hebt dus een TV nodig waar telenet TV op werkt of een toestel (laptop, tablet met HDMI, chromecast met telenetTV app) waar telenet TV op werkt en via HDMI verbonden met de TV.
Top! Bedankt voor de hulp!
Perfect! Bedankt voor de hulp!
Vergeet ook niet dat met de app of met telenettv.be er enkele zenders zijn die je niet kan kijken buiten België. Voor het bekijken van opnames en uitgesteld kijken zijn er iets meer beperkingen.
De pdf zenderkaarten van Vlaanderen (voor TV-Box enerzijds en Digibox/Digicorder anderzijds) bevatten een ernstige tegenstrijd. Het tweede icoontje lijkt me fout en dat zelfde icoontje is eveneens fout bij die zender die het tweede icoontje moeten krijgen.
Op de zenderkaart van Brussel staan er twee verschillende icoontjes en is alles correct aangeduid. Maar ook daar begaat Telenet een flater en discrimineert de Nederlandstaligen. Ik verbeter: in beide gevallen levert Telenet slordig werk.
Ja op Chiq en Peaq werkt de app van telenet perfect
Mijn ouders hebben Peaq gemakkelijk in gebruik tegen de lg