Beantwoorden
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Hallo,

 

Vooraleerst hier ook even klagen over de 5 te registeren toestellen. Dit is VEEL te weinig zoals al meermaals aangehaald op dit forum.

 

Daarnaast lijkt het er op dat sinds versie 1.3.0 van de Telenet TV app op IOS, er blijkbaar nu ook Apple TV’s geregistreerd moeten worden? Airplay was mijn inziens vrij van registraties ?? Mocht dit nu nieuw zijn in 1.3.0, kom ik terug op mijn inleiding: 5 toestellen registreren in deze tijd???

 

Zijn er nog mensen die dit ondervinden? Of ben ik te voorbarig en is het gewoon een eenmalige bug?

 

Daarnaast, bij mijn weten, is Telenet de enige die deze beperking heeft? Ziggo / KPN in Nederland kent geen beperkingen. Zelfde geldt voor de Yelo TV app.

Prima dat er beperkingen zijn, maar doe het dan op het aantal streams tegelijkertijd (cfr. Netflix / Spotify)....

 

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

 

 

0 Likes
47 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Jawi  de registratie van toestellen voor de Yello App of voor Telenet tv zou van mij wel wat meer mogen zijn. Tegenwoordig heeft iedereen wel meer dan 1 toestel in huis en het aantal toestellen per persoon is ook meer dan enkel een gsm. Tegenwoordig heeft iedereen wel een gsm en pc en een tablet. Te samen zijn dat al drie toestellen , moest je daar op willen kijken. Dan eventueel de kinderen nog dan zit je natuurlijk al over die vijf toestellen heen. Dus ja naar mijn mening zou dat wat meer mogen zijn maar goed regels zijn regels en dit is nu eenmaal wat Telenet heeft vastgelegd. 

 

Betreft die registratie op de Apple tv heb ik geen idee van heb die wel maar heb daar nog geen Telenet tv opgezet. Zou dat eens moeten doen en het eens bekijken wat er daar het probleem kan zijn. Normaal is airplay vrij van registratie behalve als je de app erop zou zetten en dan via de Apple tv zelf kijkt. Airplay is wel zodanig gemaakt dat je de Tv App op je tablet zet en dat je kan casten naar de tv dat is airplay . En dat zonder dat de App op de Apple tv staat. Moest je de App erop zetten is het een registratie van een toestel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Hallo Patrick, dank voor je reactie.

 

Telenet heeft dit bepaald, prima, maar dit kan ook herzien worden met de talrijke (misnoegde) reacties die hierover zijn...

 

Het gaat trouwens niet over een APP op de AppleTV (wou dat die ook bestond voor WIGO klanten, maakte alles makkelijker en stabieler), maar het gaat over AirPlay via een iOS device naar de Apple TV toe. Voor versie 1.3.0 hoefden we de Apple TV’s niet te registreren als toestel (zoals je wel bij een Chromecast moet doen)...

 

Groeten

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Jawi  ja een herziening van de registratie van het aantal toestellen zou wel eens kunnen. Als het aantal misschien 10 zou zijn dan zijn we al een heel stuk verder natuurlijk. Dan heb je meer keus en moet je ook niet meer er zo opletten wie er allemaal een apparaat heeft geregistreerd. Dus je trekt eigenlijk je bestaande 5 met 5 toestellen omhoog. Denk dat een onbeperkt aantal ook niet echt nodig is want meestal blijf je wel in die 10 apparaten per gezin zitten. 

 

Het is natuurlijk wel zo dat als men de aantallen zou optrekken je ook andere hun toestel zou kunnen laten registreren. Dus als je iemand kent die ook wil kijken en je laat die jou app erop zetten en zijn toestel registreren dan kijkt die eigenlijk gratis waar jij voor betaald. En dat is ook natuurlijk weer iets wat Telenet wil vermijden op die manier.

 

Ja dan zou ik eens moeten zien op mijn Apple Tv wat er mis is. Dat zal niet voor nu zijn maar wil het wel eens bekijken wat er veranderd is in die tijd of nieuwe update's. Dat zal het weekend worden om eens te testen en zien of ik moet registreren om te casten / airplay wil gebruiken.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Waarom devices restrictie? Ik kan best leven met 5 streams tegelijk op x toestellen...

Ik begrijp dat er restricties moeten zijn, maar device restrictie is echt niet meer van deze tijd.

Gezin heeft inderdaad al aardig wat toestellen 😉

Geen enkel ander bedrijf dat ik ken heeft device restrictie (OK, voor play sports oid, maar voor reguliere tv-diensten...)

 

Alvast bedankt voor je moeite!

 

Mochten er nog anderen zijn met een mening, shoot 🙂

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

dit is mogelijks nog met lopende rechten met de zenders dat de zenders vragen om max 5 toestellen te laten kijken door de rechten dat ervoor betaald zijn,

weet niet waneer de overeenkomsten met de zenders weer vernieuwd worden en of dit een issue is voor de zenders om deze te verhogen in samenspraak met telenet.

@Suzy heeft hier al eens bevestigd dat dit veel gevraagd word om meer toestellen te kunnen gebruiken dan 5 en dat dit bekeken word maar dat ze geen zicht heeft op waneer dit kan veranderen en dat ze voorlopig geen verder nieuws heeft.

ik vind ook dat met grotere gezinnen dit te weinig is met de jeugd die meer op hun klein draagbaar toestel bekijken en zo tegen de minpunten komen, maar als de zenders dit zelf vragen dan kunnen wij er niet veel tegen doen,

misschien dat we de Vlaamse zenders bv eens kunnen vragen hoe het zit en of zij daar een antwoord op hebben, ik heb het gevoel dat de zenders zullen zeggen dat de meeste dingen op hun site of app te bekijken zijn....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Ik heb het net getest: Telenet TV app (v 1.3.0) op Iphone via Airplay streamen naar Apple TV.
Er wordt nu effectief gevraagd om een extra toestel te registreren.

Dus de Iphone zelf was al geregistreerd en bij het aanzetten van Airplay wordt er nog eens gevraagd om een toestel te registreren.

En wat als een tweede Iphone naar dezelfde Apple TV wil streamen ?

 

Ik vermoed dat dit een bug is en niet een bewuste keuze. Ik kan me dit althans niet voorstellen.

We moeten hier binnen ons gezin van 4 nu al kiezen goed uitkijken: enkel de telefoons registreren en max 1 tablet (zeker niet op de TV).  Dus voor een Apple TV is hier zeker geen extra ruimte.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Dank voor het testen en jullie berichten!

 

Dan is er de hoop dat dit snel opgelost is (ik heb een melding gisteren bij Telenet gemaakt). 

juist om de reden dat je voor AirPlay (op AppleTV) geen extra device moet registreren heb ik geinvesteerd in deze devices in plaats van Chromecasts.

 

Dus graag ook via deze weg meld ik het bij Telenet om hier een oplossing voor te brengen...

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Jawi  heb ook al eens getest voor je met airplay naar een Apple tv en ja ik moet ook dat toestel registreren. Kon het toch niet laten het al te testen voor je.

Vermoedelijk ergens een fout.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Ik hoop dat dit niet het geval is, want dit zou de app voor mij compleet nutteloos maken (gezin van 6 hier met 2 Apple TV's). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@m-jan20  moest toch mijn Apple tv registreren ben ik achter gekomen. Wilde het van het weekend testen maar had nog wel wat tijd dus heb het gisteren getest. De App op de tablet dan airplay aanzetten en dan zegt de app om het toestel , Apple tv  , te registreren.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Dan zal ik volledig (moeten) overschakelen op VRT Nu & VTM Go. Dit zijn sowieso de enige zenders waar ik occasioneel naar kijk. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Suzy , zou je binnen Telenet eens kunnen horen of deze wijziging (registratie van Apple TV als extra toestel verplicht) bewust is doorgevoerd, of dat dit een vergissing is ?

 

Voor gezinnen met 4 of meer zal de limiet van 5 nu wel beginnen spelen.

En wat als er van meerdere toestellen naar 1 Apple TV wordt gecast, is dit dan telkens een extra toestel te registreren?

 

Het zou logisch zijn als die limiet van 5 wordt opgetrokken voor gezinsformules.
Wij beperken ons nu tot Telenet TV enkel op de smartphones en 1 tablet.

Er is geen ruimte meer om Telenet TV in de browser te openen, laat staan om naar een Apple TV te streamen.

Zou je die feedback intern kunnen bezorgen?

 

Merci!!! 🙂


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Steven-E na het lezen van dit topic maandag ben ik dit intern onmiddellijk gaan navragen. Zo ver ik wist werd Apple TV al langer als toestel vereist om te registeren. Staat zelfs zo in het klantenservice artikel erover. 


Zodra ik duidelijkheid heb of meer info, deel ik het zeker en vast met jullie! Kom er dus nog op terug.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Dank voor je reactie Suzy. 
zoals je aan de verschillende reacties kunt lezen, was (!) het registreren van AppleTv’s ( AirPlay devices) echt niet nodig (enkel Chromecast en reguliere devices). Een AppleTv is slechts (net zoals de recentere TV’s die AirPlay ondersteunen) een toestel waarnaar gestreamd wordt zonder er ook iets anders mee te kunnen (itt Chromecast)

Je haalt een artikel aan... Kun je dit delen? Dit zal dan waarschijnlijk na 1.3.0 geupdate zijn 😉

 

In elk geval fijn dat het onder je aandacht is. Ik denk dat ik namens veel gebruikers spreek als ik zeg dat dit registreren snel verholpen mag zijn!

 

groeten

0 Likes