Beantwoorden
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Hallo,

 

Vooraleerst hier ook even klagen over de 5 te registeren toestellen. Dit is VEEL te weinig zoals al meermaals aangehaald op dit forum.

 

Daarnaast lijkt het er op dat sinds versie 1.3.0 van de Telenet TV app op IOS, er blijkbaar nu ook Apple TV’s geregistreerd moeten worden? Airplay was mijn inziens vrij van registraties ?? Mocht dit nu nieuw zijn in 1.3.0, kom ik terug op mijn inleiding: 5 toestellen registreren in deze tijd???

 

Zijn er nog mensen die dit ondervinden? Of ben ik te voorbarig en is het gewoon een eenmalige bug?

 

Daarnaast, bij mijn weten, is Telenet de enige die deze beperking heeft? Ziggo / KPN in Nederland kent geen beperkingen. Zelfde geldt voor de Yelo TV app.

Prima dat er beperkingen zijn, maar doe het dan op het aantal streams tegelijkertijd (cfr. Netflix / Spotify)....

 

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

 

 

0 Likes
47 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Ik heb het toch kunnen terug vinden het artikel. Als je airplay wil gebruiken dien je ook dat toestel te registreren. 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/mijn-toestel-registeren-voor-de-yel...

 

  • Open de Telenet TV-app of surf naar telenettv.be en meld je aan.
  • Wanneer je een film, serie of zender wil bekijken, krijg je automatisch de vraag om je toestel te registreren.
  • Tik op Registreren. Je toestel is meteen geregistreerd.
    Let op: in totaal kan je tot 5 toestellen registreren. Gebruik je een Google Chromecast of toestel met Airplay om je scherm te casten? Je moet ze registreren als toestel voor je kan beginnen kijken.

  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Ok...

dus toch nieuw dat je ook een airplay device moet registeren. 
Lekker dat er te registreren toestellen bij komen, maar het maximum aantal te gebruiken gelijk blijft. 


Sorry, maar dit is echt een showstopper. 

Ik wacht op een antwoord van Telenet waarom dit nu opeens wel moet voor een Apple Tv. Je kunt toch maar 1 op 1 streamen via Airplay!? Dus totaal geen meerwaarde om dit registreren te verplichten. 

Je bent nu 2 (van de 5) registraties kwijt voor een Airplay device... das toch van de zotten...

 

nogmaals... ik ken geen enkele andere provider die een restrictie heeft op devices voor louter tv-kijken... misschien goed om dit voorbeeld te doen volgen 😉

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Jawi  we zullen eens zien wat Suzy ervan zegt. Je hebt het artikel nu kunnen lezen want heb het toch gevonden voor iedereen. 

 

Maar je hebt ergens wel gelijk hoor , een airplay apparaat zou niet mee mogen tellen als registratie. Ben het in een andere post hier nog tegen gekomen wat als je twee Airplay apparaten hebt ,dan heb je al die twee toestellen , en doe daarbij nog nog twee apparaten die het aansturen. Dat maakt al 4 apparaten in eens dus blijft er weinig plaats over. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Ik vind dit vooral zonde. De Telenet TV app is zéér goed, maar die limiet qua toestellen maakt deze gewoon compleet onbruikbaar. Moet zeer frustrerend zijn voor de ontwikkelaars die die limiet ook maar opgelegd krijgen wegens "rechten"...


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@SuzyHeb je al een update voor ons? 

 

Vragen die nu nog open staan:

1. Waarom worden AirPlay devices (zoals AppleTV) nu gevraagd om te registreren? Is het een BUG  sinds 1.3.0 of een bewuste keuze? In tegenstelling tot Google Chromecast kun je vanuit een iOS device slechts één stream naar één AirPlay device sturen.

2. Vanwaar de beperking van 5 bij Telenet? Aanbieders in NL (bv. Ziggo/KPN) hebben deze restrictie niet. Wat maakt Belgie zo speciaal?

3. Wordt er gekeken naar de restrictie van 5 toestellen?

4. Wordt er gekeken naar alternatieven voor restricties (bv. het aantal streams tegenlijk; waar je in mijn ogen zowel als klant als operator veel meer aan hebt???)

 

Ik ben zeer benieuwd naar je reactie!

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Jawi nog geen update, heb er nog eens naar gevraagd. Maar volgens mij was het altijd de bedoeling om Apple TV als toestel te registeren in de TV-app. Gezien dit ook al sinds het begin zo in het klantenservice artikel staat van Telenet. 

 

Op vragen 2-3-4 heb ik sowieso geen antwoord op dit moment. Men is dit al langere tijd aan het bekijken. Maar heb hier geen nieuwe info over. Men is zich bij Telenet wel bewust dat hier veel vraag naar is, dat kan ik met zekerheid zeggen.  


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Suzybedankt voor je berich

t.

Zover ik weet is de vermelding van AirPlay devices nieuw in het klantenartikel, Chromecast was duidelijk, maar AirPlay is nieuw... Maar goed, dat kunnen wij als klant niet meer verifieren 😉

 

Zodra je de update hebt, vernemen we (je weet wel, al de Telenetters die hier naar vragen 😉 ) het graag van je.

 

Ook de overige vragen (2-3-4) hoop ik dat Telenet (en vervolgens jij) ons de transparantie biedt hierin...

 

We wachten verder af...

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Suzy ik heb nog een nummertje 5 🙂

Stel ik stream via mijn Iphone naar een Apple TV, en mijn zoon streamt met een Ipad naar dezelfde Apple TV. Is dat dan één extra toestel, of zijn dat er twee ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

Dag iedereen,

 

Bedankt voor het melden en de vaak zeer zinvolle discussies.

Ik ben e.e.a. nog aan het uitgraven, maar tot nader order lijkt de vereiste om een AppleTV (Airplay) toestel expliciet te registreren me een kwalijk neveneffect van een recente wijziging in de gebruikte players en DRM.

 

Dit is geen statement over onze policy, maar een persoonlijke thesis.

 

De voorlopige piste is dat dit naar mijn vermoeden Airplay 2 impacteert. Dat Airplay-receivers die op Airplay draaien geen toestelregistratie vereisen, maar receivers op Airplay 2 wél.
Als die thesis klopt, zal dit verder bekeken worden. Vanuit technische ooghoek was de bedoeling niet om registratie opnieuw te introduceren voor Airplay, maar heeft de complexiteit van de hele opstelling dit getriggerd.

 

Over policies en dergelijke kan ik me dus niet uitspreken. Maar je kan m'n technisch onderzoek wel helpen door even het type van je Airplay-receiver hier te delen, en erbij te vermelden of jij de receiver moest registreren of niet. Dat zal allicht betere inzichten geven in wat zich hier exact afspeelt.
Laat hier graag even een berichtje achter, bijvoorbeeld: "Apple TV 4K": vereiste registratie.

Graag je receiver zo exact mogelijk benoemen, met het model dat Apple zélf vermeldt.

 

Dan kunnen we de volgende stappen zetten en hopelijk snel weer de expliciete registratie weer weghalen voor Airplay.

 

Dank voor je geduld,

Carl

TV Engineering

 

--Metadata Engineer @Telenet
Tags (1)
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@CarlAtTelenetTop! Dank voor je verhelderend antwoord! Zeker het stukje "Vanuit technische ooghoek was de bedoeling niet om registratie opnieuw te introduceren voor Airplay, maar heeft de complexiteit van de hele opstelling dit getriggerd." is goed om te lezen.

 

In mijn specifieke situatie gaat het inderdaad om de (momenteel) meest recente Apple TV 4K (Model A1842; Partno: MQD22ZD/A en MP7P2ZD/A).

 

Ik kijk alvast uit naar je verdere bevindingen. Dank je wel voor de transparantie!

 

@Steven-E Momenteel heb ik de device list laten clearen en in plaats van de iOS (of mobiele) devices (iPad/iPhone) heb ik de Apple TV's zelf geregistreerd tot de 'bug' weg is.

Ok, je kan dan niet meer op je eigen mobiele device kijken, maar voor een tijdelijke oplossing leek me dat het beste. Fijnst kijk je op een groot scherm...

 

Groeten

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Jawi en als je met een tweede device naar diezelfde Apple tv streamt, is dat dan een tweede registratie voor die Apple TV?

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel


@Steven-E  schreef:

@Jawi en als je met een tweede device naar diezelfde Apple tv streamt, is dat dan een tweede registratie voor die Apple TV? 


Dat zou niet de bedoeling zijn. Registratie gebeurt op basis van een uniek toestel dat streams afspeelt. En omdat je receiver dan al geregistreerd werd vanaf het eerste casting device, zou dat geen tweede keer meer moeten gebeuren.

--Metadata Engineer @Telenet
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Steven-EZolang je de devices (iPad/iPhone/Android/Mac) niet registreert, maar de AppleTV wél is het geen extra kost. Enige wat het je 'kost' is dat je niet meer kunt afspelen op je device zelf. Je dient altijd Airplay aan te zetten vooraleer je gaat streamen...

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel

@Jawi ok, maar je antwoordt niet op mijn vraag 😉
2 verschillende IOS devices die streamen naar dezelfde Apple TV: telt de Apple TV dan voor 1 of voor 2 geregistreerde toestellen?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

TelenetTV app 1.3.0 registreert Apple TV als toestel


@Steven-E  schreef:

@Jawi ok, maar je antwoordt niet op mijn vraag 😉
2 verschillende IOS devices die streamen naar dezelfde Apple TV: telt de Apple TV dan voor 1 of voor 2 geregistreerde toestellen?


@Steven-E ik moest er even e.e.a. voor verbouwen, maar heb je scenario hier gereproduceerd.
Twee iPhones en één AppleTV 4K:

- toestelregistraties van mijn account gewist

- iPhone 1 geregistreerd om te streamen

- Casten naar AppleTV 4K: ook geregistreerd

- iPhone 2 geregistreerd om te streamen

- Casten naar zelfde AppleTV 4K: geen registratie meer nodig (want AppleTV-receiver al eerder geregistreerd), speelde stream gewoon af.

 

Beantwoordt dit je vraag?

Fijn weekend alvast!
Carl

--Metadata Engineer @Telenet