Beantwoorden
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Teletekst ?

Waar vind ik teletekst via de nieuwe TV BOX ?

0 Likes
38 reacties
Ex-Netweter
 

Teletekst ?

@e10 bij life uitzendingen niet bij opnames! en verschilt per zender of er al dan niet het aanbod is, toets met 3 puntjes en dan teletext selecteren en ok , daarna zal u merken dat u een zwarte balk hebt achter ondertiteling, enkele malen op ok drukken en dan is hij weg.

Jos

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Teletekst ?

via de context-knop, te herkennen aan dit symbooltje "...". Zo krijg je een aantal opties, waaronder Teletekst, als deze zender dat nog aanbiedt.

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Teletekst ?

Heel erg bedankt. Ik vraag dit omdat de ondertiteling op de NPO zenders echt ondermaats is (te snel weg, onvolledig, soms gewoon geen te zien) Op onze vlaamse zenders is de ondertiteling best ok maar op NPO 's niet. Via teletekst waren die vroeger ook best goed op de NPO zenders.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Teletekst ?

@e10 als er geen ondertiteling te zien is ook niet via knop 3 puntjes helpt het soms even vooruit en achteruit maar teletext is beter omdat ge dan de zwarte balk weg krijgt, soms is de NPO life uitzending met ondertiteling en zwarte balk dan zet ik via knop 3 puntjes de ondertiteling uit en selecteer dan teletext.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Teletekst ?

@e10 @Ex-Netweter @Hofkens de ondertiteling van de NPO word doorgegeven via de teletext versie 888, die hebben geen andere ondertiteling als optie, daarom komen die zo snel er op en weer weg,

andere zenders hebben ondertiteling in DVB en TXT en dus niet via de teletext vorm.

we kunnen dus spreken van 3 soorten ondertiteling.

daarom dat het niet zo simpel is om het op te lossen omdat er 3 soorten bestaan voor ondertiteling die alle3 anders worden verwerkt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Teletekst ?

@Master-Magic dat het van npo de ondertiteling van teletext is dat weet ik maar ge krijgt de zwarte balk niet weg enkel als ge de ondertiteling die npo er bij levert uit zet en dan teletex kiest dan pas kunt ge de zwarte balk weg krijgen door 3x ok te drukken.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Teletekst ?

@e10, duid je nog even het antwoord aan dat voor jou de oplossing was? Dan kunnen andere leden het in de toekomst makkelijker terugvinden. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Teletekst ?

@Ex-Netweter denk dat je het niet goed snapt, er is maar 1 soort voor de ondertiteling op NPO, dat is teletext die gebruikt word, of je het nu op teletekst zelf zet of de andere vorm laat staan blijft hetzelfde omdat het de teletext vorm 888 is die word doorgestuurd enkel, geen andere opties voor.

heb het op satelliet op mijn eigen ontvanger ook getest en daar merk ik hetzelfde probleem op van snel weg zijn van teksten, we moeten het dus zoeken bij NPO zelf vrees ik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Teletekst ?

@Master-Magic deze discusie is al eerder gevoerd uiteindelijk heeft @Suzy het toen uitgetest.

Bij life opnames werkt het zo, de ondertiteling die npo bijvoegd is van teletekst maar ge krijgt de zwarte balk niet weg dus ge zit niet in teletekst en kan niets aanpassen, zet je eerst de ondertiteling uit met de concepttoets en dan teletekst selecteren en ok, dan zit u wel in teletekst en werken bepaalde knopen van de afstandbediening anders, dan zit u degelijk in teletekst en kan u aanpassingen doen zoals de zwarte balk verwijderen dan zit je dus effectief in teletekst, probeer het maar. voor terug uit teletekst te gaan gebruikt u de (een stap terug) toets.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Teletekst ?

Ik denk dat telenet uit de teletekst pagina 888 een "bestand" maakt bij de opname van de uitzending.

Vanaf dan ligt het snelheidsprobleem bij Telenet en hoe zij hun bestand hebben gecodeerd om synchroon te blijven... ik heb tenminste nooit snelheidsproblemen bij rechtstreeks kijken met 888.

Wanneer ze het bestandje maken niet "volledig vergeten", zoals de laatste tijd frequent gebeurt.

Wanneer ge bij het afspelen van de opname ondertitels vraagt, dan wordt dat bestand meegezonden door telenet, na kleine wachttijd.

 

Dat de zwarte balk  er continue achter hangt is inderdaad "te verbeteren" .

Maar dat kan nog door telenet verbeterd worden, want het het bestand zelf is waarschijnlijk txt gezien  het lettertype niet dat van teletekst is .

Ex-Netweter
 

Teletekst ?

@Theo2 het ging over life uitzendingen, maar opnames is al even erg.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Teletekst ?

Waarschijnlijk , want ik heb op de tvbox nog nooit teletekst gezien bij opname weergave......

Iets wat de digicorder wel kon... zonder grootte en synchro problemen

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Teletekst ?

@Theo2 op de digicorder was dit ook in het begin toen ze de HD zender doorgaven, en dan hebben ze de snelheid van de ondertiteling wat aangepast zodat die gelijk liep met de uitzendingen.

is omdat de teletext en ondertiteling hetzelfde zijn en analoog worden doorgestuurd en de digitale beelden dus digitaal en er verschil is van snelheid doorsturen tussen de analoge teletext en de beelden die digitaal zijn.

denk dat het op de telenet box nog moet aangepast worden, ofwel kan het niet omdat dan alle zenders die via teletext ondertiteling werken niet gelijk lopen met het beeld.

zal wel goed komen met de tijd eens ze een oplossing hebben gevonden hiervoor.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Teletekst ?

@Master-Magic Bij Proximus hebben ze dat probleem niet. daar werken de ondertitels perfect. Maar die hebben hunnen cloud box al iets langer.

0 Likes