Beantwoorden
Danibell
Experienced Weetjesweter
It's your tenth party! De 3 wijzen! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes.

Tv via digibox

Mijn moeder kijkt nog steeds liniaar naar TV via haar gekocht digibox aan de prijs van 22 euro.

Ik kan best begrijpen dat de prijs wat hoger mag, mar waarom moet zij internet nemen aan 54 euro terwijl ze dat niet gebruikt.

Tot vorig jaar kon zij zelfs terugkijk TV doen, dit liep over de modem die Telenet zelf heeft geplaatst. Dit terwijl zij daar zelfs geen behoefte aan had.

Als ik bij haar op bezoek kwam, dan is ze iets aan het kijken en zei ik: druk op stop en kijk straks verder.

Ik heb verscheidene male geprobeert het systeem uit te leggen maar iemand van 87 jaar, dat gaat niet meer.

Nu wil ik best begrijpen dat Telenet andere doelen heeft die via streaming meer op brengen, mar het is perfect mogelijk om deze lineaire TV via Internet te verzorgen aan een aangepaste prijs. In plaats van 22 euro is, gezien de levensduurte, een prijs van 44 euro, een verhoging van 100%, nog wel te rechtvaardigen. Surfen op internet zou kunnen geblokeert worden, want liep de TV niet langs een appart IP kanaal.

Telenet kan natuurlijk zijn klanten naar Scarlet sturen: 50 euro ipv 77 euro wat ik nu betaal ( maar ook niet lang meer want ik heb ondertusen Fiber), dus 2 klanten Foetsi

5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Tv via digibox

@Danibell  Snap niet wat Scarlet in dit bericht te maken heeft met Telenet, scarlet is een bedrijfje via Proximus, 

als je een bedrijfje van Telenet wilt benoemen dan is dat base.

ik snap je punt van de toevoeging van internet voor de tv box vanaf nu of later en de meerprijs voor dat internet. Heb zelf CI+ modules via 2 toestellen voor 22€ per maand zonder terug kijk tv, als de ci modules ook uitgeschakeld worden zoals de digibox en digicorder worden uitgeschakeld moet ik ook uitkijken naar een andere oplossing.

telenet probeert het internet erbij te verkopen omdat je streamt en internet nodig hebt omdat er op een tv box apps zitten waarmee je internet nodig hebt, niet iedereen heeft dit nodig, dus zullen klanten extra betalen voor iets dat ze niet gebruiken.

internet en tv kost meer dan 44€ (mits geen sociaal voordeel).

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Tv via digibox

De Digibox zal nog blijven werken om gewoon tv te kijken 

Vanaf 1 okt stop het terug kijken en op pauze drukken ook 

Zoals ze hier zeggen kijk eens voor sociaal tarief

https://www.vlaanderen.be/sociaal-internetaanbod 

Anders kan je Base nemen 50 euro tv box en internet is er altijd bij 

Jij kan de installatie doen er moet niemand langs komen gewoon de modem vervangen door de modem van base en de digibox wordt een tv box van base 

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Tv via digibox

@luc55  schreef:

en op pauze drukken ook 

Dat staat niet in de communicatie van Telenet. Ze spreken enkel over Terugkijk TV, zoekfunctie & TV-gids >2 dagen

Aangezien dat op de Digicorder gewoon op de hardeschijf werkt zie ik ook niet meteen in waarom dat zou veranderen.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Tv via digibox

Bij de Digibox zit geen harde schijf deze mensen gebruikte nu alles via de server 

Bij hun zal het wennen zijn en de toestellen gaan bijna nooit kapot door dat er helemaal geen harde schijf in zit 

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Tv via digibox

Op een Digibox kon je dan toch ook niet pauzeren, dacht ik?

Ik zie nergens dat dat bij de komst van Terugkijk TV toegevoegd is, maar het zou kunnen.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying