Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Verkeerde taal bij ondertitels na update

Nu valt mij op bij kijken van opgenomen programma's tijdens verlof.

Bij opname van un RTBF krijg ik bij ondertitels keuze uit Frans en Frans voor gehoorgestoorden.

Bij keuze Frans GEEN ondertitels, bij Frans voor gehoorgestoorden wel, maar audiodescriptie (normaal staat AD bij talen, niet bij ondertitels )

Bij Duitsland krijg ik steeds AD ook bij normaal afspelen.... steeds omschakelen op Duits en dan klopt het natuurlijk ook bij ondertitels . Hier zit AD wel juist bij talen.

Ik vind dit nergens bij de wijzigingen, maar moet in Juli veranderd zijn.

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel:Weer ondertitel problemen na laatste update einde Juli.
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Vorige titel: Geen ondertitels na update

0 Likes
12 reacties
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Verkeerde taal bij ondertitels na update

Kan je nog even meegeven via welke weg je dit bekijkt? Dan kunnen de andere leden misschien ook iets laten weten of ze dit opmerken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Verkeerde taal bij ondertitels na update

@Theo2 

Heb je je TV-box al eens opnieuw opgestart? (1 minuutje zonder stroom).

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Verkeerde taal bij ondertitels na update

Heb je je TV-box al eens opnieuw opgestart? (1 minuutje zonder stroom).


Stopcontact uitgetrokken… binnen een paar minuten weten we het..

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Verkeerde taal bij ondertitels na update

Tv box tijdje zonder spanning zetten hielp niet.

Nog erger volgens mij staan nu bijna alle zenders in AD zelfs bij rechtstreeks kijken ????

Ik denk dat er iets gewijzigd is aan de verwerking van de instellingen op het eerste blad over talen...dat is best verwarrend wanneer je iets in verschillende talen wil zien.

Ik kies dat ik altijd ondertitels wil....... switchen dan nu alle zenders op Audiodescriptie... was vroeger zo niet !

Audiodescriptie is voor mensen die "slecht zien", dat heeft niets te zien met "slecht horen" .

In mijn gezin is iemand die slecht hoort , één van de redenen dat ik één van de eerste gebruikers van TVbox mocht worden

Ik herinner iets een discussie over AD en slecht horen, jaren geleden...Dit is misschien teruggedraaid in de Juli update....

Help moderator ? @Suzy1   de originele...

Tags (2)
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verkeerde taal bij ondertitels na update

@Theo2 misschien ook @Moderator bij vernoemen 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Verkeerde taal bij ondertitels na update

Ik dacht dat ik dat gedaan had , was toen Suzy. de eerste zonder nr...

 

Master- Magic Kan ik Onderwerp aanpassen , want @bert_ heeft het veranderd maar ik had wel ondertitels....alleen de verkeerde , de taal instelling was verkeerd.

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Verkeerde taal bij ondertitels na update

@Theo2 Ik heb de titel voor jou aangepast


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verkeerde taal bij ondertitels na update

@Theo2 Je merkt dus op dat je plots overal audiodescriptie krijgt, i.p.v. ondertitels zoals het eerst was? Zonder dat je zelf iets gewijzigd hebt aan je instellingen.

Kan je ons even jouw exacte instellingen op de TV-box met betrekking tot taal en ondertitels delen? Dus wat je hoe hebt ingesteld, dan gaan we hier dezelfde instellingen gebruiken voor de test. Want buiten jouw melding hebben we hier nog geen andere vragen over binnen gekregen vrees ik. 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Verkeerde taal bij ondertitels na update

@Suzy  Het is eigenlijk nog een beetje erger. Wanneer ik ARD rechtstreeks kijk blijkt daar de taal ook standaard op audiodescriptie te staan.

Bij BBC idem...

 

Mijn instellingen na favoriete zenders is achtereenvolgens

Nederlands, Nederlands, aan, Nederlands.

Verandering is gebeurd ergens in Juli.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Verkeerde taal bij ondertitels na update

@Suzy De oplossing is gevonden , op de tweede bladzijde van instellingen staat bovenaan audiodescriptie: "aan".

Stond dit daar bij een vroeger update niet en nu wel en standaard op "aan"?

Geen idee maar is verandert ergens in juli...

Sorry....

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Verkeerde taal bij ondertitels na update

Na 3 weken toch eens de moeite gedaan om eens in de instellingen gaan te kijken? TOP!

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Verkeerde taal bij ondertitels na update

Op een andere blz dan gevraagd.... en worden instellingen zomaar aangepast door updates ?

0 Likes