24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe IP-box maar deze nog niet aangesloten. De helpdienst zei dat deze kan samenwerken met oude DIGI BOX, want ik heb op de slaapkamer enkel een digibox en in de woonkamer een digicorder. Nu moet ik de digicorder binnenleveren maar weet niet of de nieuwe IP-box samenwerkt met de oude DIGI BOX... De helpdesk zei dat ik de oude digicorder in de slaapkamer moest plaatsen en dat deze zeker met de nieuwe IP-box samenwerkt ???? Is dit zo ? en werkt de nieuwe IP-box wel of niet samen met de oude DIGI BOX
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: samenwerking IP-box en oude DIGI-BOX?
De digicorder als de digi box werken niet samen met de nieuwe IPTV box. De twee draaien op een totaal verschillend platform.
Dus je digicorder ben je niks mee ook je digibox ben je niet veel mee. Als de nieuwe tv box op je naam actief komt te staan is dat een ander platform die activatie. Hier heb je jammer genoeg verkeerde informatie gehad.
Misschien , maar ben zelf niet helemaal zeker , kan je de digibox wel nog gebruiken om enkel je zenders te bekijken. Opnames delen lukt niet dat is weer dat platform dus daar moet je niet heen kijken.
@patrick37 ik denk dat als ze een IP TV Box activeren dat het kabel tv aanbod wordt uitgezet omdat dit enkel via internet werkt.
Daarmee dat ik twijfel er aan.
@Master-Magic schreef:@patrick37 ik denk dat als ze een IP TV Box activeren dat het kabel tv aanbod wordt uitgezet omdat dit enkel via internet werkt.
Technisch gezien betaal je (zolang je op coax zit) nogsteeds mee voor je kabelabonnement. Dus dat betwijfel ik sterk
Het tegendeel toch ook niet?
De IP-box wordt vandaag vaak gegeven als tweede toestel, dus het is zeker niet zo dat men het coax signaal automatisch uitschakelt. Dat kan ook niet van op afstand, dan moet er iemand langskomen om een filter te plaatsen
@WG94 er zijn nu al klanten dat een IP tv box zonder coax krijgen als ze nieuwe klant zijn, dan zal er volgens u een filter gestoken worden omdat ze geen Coax digitale tv kijken.
dat lijkt me de enige juiste aanpassing dan.
en zolang men die filter nog niet heeft gestoken zal iemand met een IP tv box nieuw model dus nog op de tv kunnen kijken naar het compact signaal.
De tv box ip werkt niet met de digibox samen
Je kan de digibox blijven gebruiken zonder een internet kabel met de gewone coax kabel (dus enkel tv kijken )
Er wordt geen filter gezet als je betaald voor de tv box ip dus alles blijft bij oude
En compact signaal heb je ook nog je betaalt er altijd voor
@Master-Magic de Digibox en Digicorder zijn niet compatibel met de Telenet TV-box of Telenet TV-box IP, omdat deze achterliggend op totaal andere systemen draaien. Ze kunnen dus ook niet samen in het systeem geprovisioneerd worden. Maar het tv-signaal wordt niet afgesloten zodra je een Telenet TV-box IP hebt, je kan het dus perfect combineren met een CI+ module of tv-kijken via het compacte signaal.
We hebben wel eens nagevraagd hoe dit precies zit in het abonnement. Waar de prijs van de kabel-tv exact voor dient wanneer je enkel één of meerdere Telenet TV-box IP hebt.
@Master-Magic ge kunt perfect een TV-box met coax combineren met de IP versie, ik kan dat bevestigen. 😉
Dus de geliefde TOF filter voor sommige hier komen ze niet plaatsen ook al heb je enkel de IP versie, wat een geldverspilling is dat niet ook om daar voor techniekers uit te sturen.
Binnen 5 jaar ist toch helemaal gedaan met "zwart" kijken voor sommige 😁