Beantwoorden
Geert007
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Werkt de TV-box IP samen met de digibox?

Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe IP-box maar deze nog niet aangesloten.  De helpdienst zei dat deze kan samenwerken met oude DIGI BOX, want ik heb op de slaapkamer enkel een digibox en in de woonkamer een digicorder.   Nu moet ik de digicorder binnenleveren maar weet niet of de nieuwe IP-box samenwerkt met de oude DIGI BOX...  De helpdesk zei dat ik de oude digicorder in de slaapkamer moest plaatsen en dat deze zeker met de nieuwe IP-box samenwerkt ????   Is dit zo ? en werkt de nieuwe IP-box wel of niet samen met de oude DIGI BOX

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: samenwerking IP-box en oude DIGI-BOX?

24 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Geert007 

De digicorder als de digi box werken niet samen met de nieuwe IPTV box. De twee draaien op een totaal verschillend platform. 

Dus je digicorder ben je niks mee ook je digibox ben je niet veel mee. Als de nieuwe tv box op je naam actief komt te staan is dat een ander platform die activatie. Hier heb je jammer genoeg verkeerde informatie gehad. 

Misschien , maar ben zelf niet helemaal zeker , kan je de digibox wel nog gebruiken om enkel je zenders te bekijken. Opnames delen lukt niet dat is weer dat platform dus daar moet je niet heen kijken. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@patrick37 ik denk dat als ze een IP TV Box activeren dat het kabel tv aanbod wordt uitgezet omdat dit enkel via internet werkt.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Master-Magic 

Daarmee dat ik twijfel er aan. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Master-Magic  schreef:

@patrick37 ik denk dat als ze een IP TV Box activeren dat het kabel tv aanbod wordt uitgezet omdat dit enkel via internet werkt.

Technisch gezien betaal je (zolang je op coax zit) nogsteeds mee voor je kabelabonnement. Dus dat betwijfel ik sterk

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Master-Magic
Professional Superweter

@WG94 ip tv box is toch via internet en niet meer via de digitale tv van de coax, dus waarom moet die digitale tv via coax nog actief zijn???

Master-Magic | Krak

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Omdat je er nog steeds voor aan het betalen bent, je hebt nogsteeds het recht om dat te combineren met compact signaal of CI+ (of een niet IP-box)

WG94 | Krak
Master-Magic
Professional Superweter

@WG94 ben je dit zeker ????, heb dat nog niet tegengekomen hier op het forum als uitleg van de mods.

Master-Magic | Krak

WG94
Freshman Meesterweter

Het tegendeel toch ook niet?

De IP-box wordt vandaag vaak gegeven als tweede toestel, dus het is zeker niet zo dat men  het coax signaal automatisch uitschakelt. Dat kan ook niet van op afstand, dan moet er iemand langskomen om een filter te plaatsen

WG94 | Krak
Master-Magic
Professional Superweter

@WG94 er zijn nu al klanten dat een IP tv box zonder coax krijgen als ze nieuwe klant zijn, dan zal er volgens u een filter gestoken worden omdat ze geen Coax digitale tv kijken.

dat lijkt me de enige juiste aanpassing dan.

en zolang men die filter nog niet heeft gestoken zal iemand met een IP tv box nieuw model dus nog op de tv kunnen kijken naar het compact signaal.

Master-Magic | Krak

WG94
Freshman Meesterweter

Huh? Ik zeg toch dat ik er redelijk zeker van ben dat Telenet dat NIET doet

WG94 | Krak
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

De tv box ip werkt niet met de digibox samen

Je kan de digibox blijven gebruiken zonder een internet kabel met de gewone coax kabel (dus enkel tv kijken )

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Er wordt geen filter gezet als je betaald voor de tv box ip  dus alles blijft bij oude

En compact signaal heb je ook nog je betaalt er altijd voor

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@Master-Magic de Digibox en Digicorder zijn niet compatibel met de Telenet TV-box of Telenet TV-box IP, omdat deze achterliggend op totaal andere systemen draaien. Ze kunnen dus ook niet samen in het systeem geprovisioneerd worden. Maar het tv-signaal wordt niet afgesloten zodra je een Telenet TV-box IP hebt, je kan het dus perfect combineren met een CI+ module of tv-kijken via het compacte signaal.

We hebben wel eens nagevraagd hoe dit precies zit in het abonnement. Waar de prijs van de kabel-tv exact voor dient wanneer je enkel één of meerdere Telenet TV-box IP hebt.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

Peter78
Professional Weetjesweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

@Master-Magic ge kunt perfect een TV-box met coax combineren met de IP versie, ik kan dat bevestigen. 😉

Dus de geliefde TOF filter voor sommige hier komen ze niet plaatsen ook al heb je enkel de IP versie, wat een geldverspilling is dat niet ook om daar voor techniekers uit te sturen.

Binnen 5 jaar ist toch helemaal gedaan met "zwart" kijken voor sommige 😁