25.023
netweters
|
153.926
antwoorden
|
20.876
vragen
|
Ik heb daarnet eens een test gedaan op mijn TV-box (V2) om te kijken welke zenders er al nu exclusief via IP te ontvangen zijn, met een actieve internetverbinding dus.
Als ik mijn netwerkkabel loskoppelde kreeg ik bij de volgende zenders de melding dat ik mijn netwerkkabel moest controleren.
Zijn allemaal zenders waar je extra moet voor betalen dus ik kan ze niet bekijken, heel benieuwd naar de beeldkwaliteit! 😁
Te hopen dat het al beter is sinds mijn vorige test
Zou het kunnen zijn dat je deze boodschap automatisch krijgt, van zodra je zapt naar een versleuteld kanaal?
Ik had mij al zitten afvragen, op welke basis de TV-Box (v2) weet welke zenders via coax en welke via IP moeten aangeboden worden?
Misschien is dat gewoon op basis van de versleuteling?
Iedere TV Box heeft een eigen STB CA serienummer, technisch kan Telenet dus bij de TV-Boxen individuele zenders versleuteld laten, zodat de TV-Box voor deze zenders overgaan naar IP?
Ik denk niet dat jouw lijstje hierboven een bewijs is van "enkel via IP te bekijken" ...
Een echt bewijs vormt het inderdaad niet, het klopt echter wel dat sommige DVB-C paketten al algeschakeld worden en werden. Welke zendrs het precies betreft weet ik niet. Ik kan eens een nieuwe scan met de TV of gigablue satelliet ontvanger (met extra dvb-c ontvang module) doen om te zien welke zenders er niet langer gevonden worden..
@flip1953 schreef:Zou het kunnen zijn dat je deze boodschap automatisch krijgt, van zodra je zapt naar een versleuteld kanaal?
Ik had mij al zitten afvragen, op welke basis de TV-Box (v2) weet welke zenders via coax en welke via IP moeten aangeboden worden?
Misschien is dat gewoon op basis van de versleuteling?
Iedere TV Box heeft een eigen STB CA serienummer, technisch kan Telenet dus bij de TV-Boxen individuele zenders versleuteld laten, zodat de TV-Box voor deze zenders overgaan naar IP?
Ik denk niet dat jouw lijstje hierboven een bewijs is van "enkel via IP te bekijken" ...
Ik zou persoonlijk denken van wel, aangezien sommige themazenders uit Play More (die vroeger in Play zaten) zoals kinder- en muziekzenders niet in zijn lijstje staan maar ook niet in het basisaanbod zitten voor zover ik weet. Dan zou hij daar toch ook dezelfde melding op moeten krijgen?
@Arnie De zenders dat hij vernoemt gingen in de zomer er af gedaan worden op dvb-c, heb ik hier vermeld op het forum, staat op de digicorders ook met een tekst melding.
voorlopig zitten ze er nog op, ze gaan er binnenkort af via dvb-c.
dan is het enkel nog via streaming, het gaat in delen uitgezet worden.
@Arnie schreef:Een echt bewijs vormt het inderdaad niet, het klopt echter wel dat sommige DVB-C paketten al algeschakeld worden en werden. Welke zendrs het precies betreft weet ik niet.
Ik denk dat we 2 zaken door elkaar halen:
Volgens mij zijn dat verschillende mogelijkheden?
@Arnie schreef:Ik kan eens een nieuwe scan met de TV of gigablue satelliet ontvanger (met extra dvb-c ontvang module) doen om te zien welke zenders er niet langer gevonden worden..
De Telenet kabel wordt continu gescand en hier kan je het resultaat zien: TV channels and Radio bitrates DAB+ DTT FIBER Satellite Cable OTT
Van iedere mux zie je ook de bitrate tabel van alle zenders op de mux.
@Master-Magic schreef:@Arnie De zenders dat hij vernoemt gingen in de zomer er af gedaan worden op dvb-c, heb ik hier vermeld op het forum, staat op de digicorders ook met een tekst melding.
voorlopig zitten ze er nog op, ze gaan er binnenkort af via dvb-c.
Play Sports blijft nog op DVB-C tot 30/10/2025.
Deze zenders staan ook in zijn lijstje.
Ik denk dat, als hij een abonnement zou hebben op Play Sports, dat hij de melding niet zou zien, en gewoon via DVB-C zou kunnen kijken ??