24761
netweters
|
152512
antwoorden
|
20714
vragen
|
De harde schijf van mijn digicorder heeft het begeven. Deed al meer dan een jaar raar, maar de klantendienst raadde me aan om te wachten op de release van de nieuwe TV box. Aangezien dit telkens uitgesteld werd en we al een jaar met opnamens zitten die bleven hangen bij het afspelen was ik het wel wat beu. Vorige week heeft de harde schijf het begeven. Opnames niet meer beschikbaar, kan niet meer opnemen... lastig.
Nu lees ik dat de nieuwe TV box er is.
Ik heb het wel lastig met het feit dat ik nu 35 euro moet neertellen om iets te vervangen wat kapot is.
Wat kan ik nu het beste doen? Toch de nieuwe TV box betalen (ben toch al mijn opnames kwijt, nadelen zijn er niet momenteel), of toch nog voor een digicorder gaan?
Moet mijn modem vervangen worden bij een nieuwe TV box? Heb nog een zwarte.
Ik zou nog even voor een digicorder gaan. De TV box heeft nog bugs. En uw digicorder werkte goed voorheen? Dus waarom veranderen? Ook de leverings politiek van Telenet houd geen steek. Voor nieuwe klanten is hij gratis, voor bestaande klanten wordt je veroordeeld tot betalen van € 35,00. Ik heb net een nieuwe digicorder welke perfect werkt en ik hou deze voorlopig. Het staat U natuurlijk vrij te doen en laten wat je gevoel zegt...
Ik heb de tv-box sinds juli 2018 en wil de digicorder niet meer. De box geeft wel nog problemen bij tijd en wijlen maar dat neem ik er bij.
De modem vervangen kan je misschien best wel doen. Bij mij gaf dat, hoewel er niets mis mee was, aanvankelijk wel problemen.
En 35€ is in verhouding met wat je al betaald eigenlijk een habbekrats.
Ik zou zeggen: doen.
Groeten
@Lila of eens bellen naar telenet en bespreken of ze u geen aanbod kunnen doen als lange jaren klant om die kost te laten vallen bv.
je kan maar proberen, een nee heb je en een ja kan je krijgen 😉
Toeval of niet... Mijn digicorder geeft juist zwart beeld met foutcode VSTP1009, stekker even uit en in gedaan, probleem blijft, naar telenet gebeld en na een paar handelingen door hen terug beeld, alles ok dacht ik, ik kreeg de raad, als het probleem zich terug zou voordoen, van een nieuwe te halen in een telenet centrum. Enkele minuten later terug hetzelfde, zwart beeld en geen geluid.
Volgens de telenet medewerker kan ik de tv box niet gratis verkrijgen, tenzij de winkel er anders over beslist!!! De winkel heeft er blijkbaar meer zeggenschap over dan telenet zelf!!!
@Domi1963 Zelfde regels, in zelfde omstandigheden, ja. Een defect gehuurd toestel binnendoen en een ander toestel in de plaats meekrijgen is helemaal niet hetzelfde als een werkend toestel gaan ruilen voor een niet werkend.
Zij die al langer klant zijn herinneren zich misschien nog hoe het ging als de oude SD Digicorders vervangen werden door de huidige Digicorders. Na een zekere tijd (toen de grote rush naar het nieuwe speelgoed voorbij was), kon onder bepaalde voorwaarden (soort abonnement en ouderdom toestel?) de oude Digicorder gratis omgewisseld worden voor de nieuwe.
Voor de slimmerikken die hiermee hun hebzucht willen voldoen, denk eraan een gehuurd toestel moedwillig defect maken kost u minimaal 50 euro.
gewoon voor gaan, ik test deze ook al lange tijd en is eigenlijk super.
ik zou wel proberen het gratis te krijgen via welk gezaag en kanaal ook want de jouw is nu stuk dus je hebt zowiezo recht op een nieuwere dus eigenlijk de nieuwste, dat vind ik toch.
Als TV-box tester zou ik onmiddelijk voor de TV-box gaan!
Ik vind het raar dat jij als niet-tester raad geeft aan iemand over de TV-box.
Hoe kan jij de vergelijking maken???
Hier lees je meestal alleen de nagatieve dingen en dan is het heel gemakkelijk om je een negatief beeld te gaan vormen over de TV-Box. Er zijn ook heel veel positieve dingen en deze wegen zeker zwaarder door dan de negatieve.
Bestaande klanten moeten wachten tot hun huidige digicorder aan het einde van zijn levenscyclus is, dus als je oude digicorder/box het begeeft, zoals bij jou de HD, dan is de omruiling nr de nieuwe tvbox toch gratis.
De modem moet niet vervangen worden.
Ik heb ook nog een zwarte staan. (in combinatie met de TV-box).
@Ex-Netweter
Beste VoodooKing, ik baseer mij enkel op hetgeen ik lees hier over de TV box. Ik ben inderdaad geen tester. Ik vind dat Telenet de TV box nog niet mocht lanceren zolang hij niet 100% is, want wat gaat er nu gebeuren? Er zullen er massaal verkocht of omgeruild worden en binnen een paar maanden zullen er waarschijnlijk velen zijn die terug zullen gaan. Mijn bescheiden mening is: zet eerst iets voor 100% in orde en lanceer hem dan. Maar ik weet waar het schoentje wringt. Telenet ligt achterop ten opzichte van de concurrentie en willen nu bij benen. Ik kraak ook de TV box niet af want ik wil hem ook eens hij volledig op punt staat.😉
@Ex-Netweter dat vind ik ook . Een kameraad was zeer verbaasd dat de tv box nu al gelanceerd werd.
Zeer regelmatig heeft hij problemen vooral na de allerlaatste update ..
Zit regelmatig zonder klank en slechtere beeldkwliteit die dan beterd als het toestel langer opstaat.
Ook met de cloud heeft hij dikwijls problemen wanneer hij iets wil verwijderen .. het gaat er gewoon niet af .
Ik denk dat het support team overuren zal moeten kloppen , en hopelijk zijn ze goed op de hoogte van het werken van de Box.
ik hoor eerlijk gezegd weinig echt postiefs van de BOX.
Bijna dagelijks de box moeten resetten of terug naar fabrieksinstellingen is toch echt niet goed te noemen.
@Michiel_DP ja inderdaad .. ik vind het zeer schandalig dat men als jarenlange trouwe klant 35€ moet betalen terwijl mensen die nog geen cent betaald hebbenhem gratis krijgen.
Ik betaal al 5 jaar 10€ per maand voor mijn laatste digicorder terwijl die niew amper 50€ kost aan inkoopprijs .Dus die heb ik dubbel en dik betaald.
Maar zoals de meesten hier al wel weten draait het bij Telenet alleen om geld en steeds minder om de vaste klant.