Beantwoorden
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek! On a roll...

screensaver tv-box

Ik denk dat de topic lang geleden al eens aan bod kwam.
Gezien mijn kinderen de tv graag op pauze zetten, maar die eigenlijk niet zo goed is voor mijn OLED tv vroeg ik me af of er geen screen saver ingebouwd kan worden.

Wanneer ik bv netflix kijk via de app op mijn oled tv gaat er na een paar minuten een LG screensaver lopen.

14 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

screensaver tv-box

@fred67 

Soms als een programma te lang op pauze staat, zet de digibox de gepauzeerde opname die je bekijkt vanzelf af, waardoor je in menu komt van je opname, maar inderdaad blijft deze dan hierop staan, met zwarte achtergronden en knal gele kaders is dit zeker niet ideaal voor oled.

Bij sommige duurdere en nieuwe oleds heb je kans (niet altijd) dat de tv geen beweging opmerkt wanneer je dan in dat tvbox menu zit als je opname afspringt vanwege te lange pauze, en deze eerst je scherm donker laat worden/ schemeren (om inbranden minder te laten gebeuren, en als je iets beweegt op tvbox gaat scherm terug helder) en na het schemeren zou na een tijd je Screensaver moeten aanspringen.

Dit gebeurd idd niet altijd of correct, en als het gebeurd zou het iets sneller mogen.

Een extra toevoeging van keuze in tvbox hoe snel je screensaver van tv of hetzij van tvbox zou willen zou perfecte aanvulling zijn.

Maar denk dat telenet standaard verwacht dat dit je tv zelf moet doen aangezien deze functie in je tv zit, en moet opmerken wanneer geen activiteit is, alleen echter bij tvbox (of mss ook de andere boxen dunno) merkt de tv dit veel niet op. Met op de duur nefaste gevolgen voor je oled.

Kan er hier iemand voor getagt worden die dit eens kan voorleggen aan dienst van tvbox (andere boxen) ??? @Moderator @Lieselot91 @Bjarne ?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

screensaver tv-box

@fred67 @DeLLiAnO Ik heb dit alvast eens nagevraagd. We houden jullie op de hoogte.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

screensaver tv-box

@Lieselot91 

Alvast bedankt!

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

screensaver tv-box

@Lieselot91 

Nog even ter aanvulling,

Normaal gezien bij stilstaand beeld, (zoals bv in tv-theek, tvgids, opnames) zal een oled tv met anti inbranding beveiliging, je scherm doen schemeren/verdonkeren, waardoor de heldere kleuren pak afgezwakt worden en daarna normaal gezien op screensaver zal springen (wat zoals al gezegd is geweest, met de tvbox niet altijd gebeurd, en met streamingsdiensten op tv zelf wel altijd)

Maar als je tv op het hoofdscherm staat van tvbox, waar je picture in picture hebt en ook op de tvgids.. dan zal de schemering/verdonkeren als ook de screensaver van tv, niet aanspringen omdat er bewegend beeld is door de picture in picture.

Zodus de optie om picture in picture in instellingen aan of af te kunnen zetten zou ook fijn zijn. 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

screensaver tv-box

@fred67 @DeLLiAnO 

Intussen hebben we intern een antwoord ontvangen. Momenteel zijn er nog geen concrete plannen om een screensaver op de TV Box te introduceren. Je stelt dit dus best op je eigen tv-toestel in.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

screensaver tv-box

@Lieselot91 

Toch heel hard bedankt om dit even na te gaan en ons op de hoogte te brengen.

Deze staat altijd zeker aan, als oled gebruiker ben je verplicht als je niet elk jaar een nieuwe tv wil kopen.

Omdat zoals eerder gezegd 1. In tv gids je picture in picture hebt en door bewegend beeldje de tv niet in screensaver kan daar ie beweging opmerkt. 2. Tvbox ervoor zorgt dat de tv niet altijd naar screensaver gaat en bv in prime/Disney+/netflix dit wel altijd werkt 

Offtopic/

Was natuurlijk wel de vraag waard, want 1,5j terug heb ik door het blijvend beeld van telenet menu (dat fel geel dat gebruikt word) inbrandingen in men scherm heb opgelopen en hem hiervoor heb moeten wegdoen. En natuurlijk ook het blijven aanstaan van felle  zenderlogos op exacte plaats, zoals bv Q-music met rood logo. (Zou al heel wat geven als niet continue dat logo zou aanstaan of op zen minst zenderlogos hun brightness met 50% zou laten zakken, maar zie ik niet echt gebeuren)

Maar toch bedankt voor je moeite en tijd om dit voor te leggen

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

screensaver tv-box

Da's graag gedaan @DeLLiAnO! Ik kan me zeker voorstellen dat je graag zorg draagt voor je tv, want zo vaak een nieuwe moeten kopen, is natuurlijk niet de bedoeling. 


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

screensaver tv-box

Even inpikken op bestaand draadje. Ik wou daarvoor ook wel dat tvbox een screensaver had maar niet op deze manier! Het is gewoon schadelijk voor je oled tv😔😔😔

Sinds de update 4.45 van tv-box, is er screensaver toegevoegd. Deze gekozen screensaver is echter schadelijk voor je oled televisies 😔🫤

Het probleem zit hem in het feit dat ie na 5min op screensaver gaat, en elke 30 seconden op een nieuw stilstaand beeld blijft staan, met veel te scherpe en heldere kleuren in tekst en/of scherm, en dus het inbranden veel groter word.

Normaal gezien schiet nu men tv screensaver aan, eerst verdonkerd die de tv, waarna ie dan zwart beeld toont met tv logo dat elke seconde verspringt. MAAR omdat er voor de tv het het beeld verspringt elke 30sec, denkt ie dat er gekeken word naar bewegend beeld, en schakelt die dus geen screensaver van tv in die veel veiliger is, ook als screensaver van tv zelf te lang aanstaat zet ie zelf tv uit. Nog beter voor tv en verbruik 😔😔

Met de grootste AUB vraag ik jullie om deze functie aan/af te kunnen zetten of desnoods te kunnen kiezen voor zwart beeld met bewegend (zeker geen stilstaand of te traag logo) in de plaats. De functie die nu in 4.45 update is toegevoegd verslijt oled tvs gewoon veel rapper.

AUB geef dit door.

@Suzy @Lieselot91 @Moderator @Bjarne 

Screensaver

Tenzij je fullscreen video (of radio) aan het bekijken bent, wordt vanaf 5 minuten zonder interactie, het scherm vervangen door een (promo) screensaver.
Dit is typisch de content die je ook in het Home-menu zal vinden als A-spot suggestie. 

De screensaver roteert regelmatig door alle beschikbare suggesties en laat je toe om met de OK-toets direct naar de detail pagina van het op dat moment getoonde programma te gaan. Andere toetsen brengen je gewoon terug naar waar je was op het moment dat de screensaver eerst verscheen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

screensaver tv-box

@DeLLiAnO 

Dat is inderdaad iets waar niet goed over nagedacht is ... Ik heb zelf zo geen TV maar had er wel al over gelezen, dat die dingen zo hypergevoelig zijn aan inbranden...

Toch ook wel spijtig van de TV industrie dat ze zulke hypermoderne (en dure) TV's uitbrengen met zulk een achilleshiel ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

screensaver tv-box

@StefaanH 

Elk type tv heeft zo zn voor en nadelen. Deze tv heeft bv op (weet aantal niet meer) kei veel plekken statische beeld detectie voor bv zender logos, ingesteld om zoveel tijd dat ie vraagt kijk je nog, en bij niet antwoorden schakelt ie uit. Enz enz. Maar met deze screensaver van telenet tv-box bereik je geen beveiliging voor logos, of schiet screensaver niet aan omdat beeld elke 30sec ververst en tv dan elke malen denkt dat er bewegend beeld is.

Bv lcd schermen zijn gebouwd voor lang tv kijken en lang gamen, maar bereik je nooit oled gevoel.

Is net zelfste in cinema tussen gewoon voorstelling of zelfste film in imax 3d hfr

Met oled en de nieuwere types tv brengt je ervaring tv kijken naar een heel ander ervaring. Veel mensen zien of voelen verschil niet, maar weer wel bij andere dingen die ik dan weer niet voel of zie. Alsof je van zwart wit beeld tv met 3 spriet antenne naar tv kijkt in real life.

Je hebt bv piano mensen die met technische installatie een foute toon horen en afstellen, maar je hebt er ook die het puur op eigen gehoor doen zonder installaties en het even perfect instellen

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

screensaver tv-box


@DeLLiAnO  schreef:

...

Met de grootste AUB vraag ik jullie om deze functie aan/af te kunnen zetten of desnoods te kunnen kiezen voor zwart beeld met bewegend (zeker geen stilstaand of te traag logo) in de plaats. De functie die nu in 4.45 update is toegevoegd verslijt oled tvs gewoon veel rapper.

AUB geef dit door.

@Suzy @Lieselot91 @Moderator @Bjarne 

xx


@DeLLiAnO ik heb jouw feedback alvast doorgegeven. Maar heb natuurlijk geen idee of dit nog zal wijzigen of het zelf instellen via de instellingen in de toekomst mogelijk zal zijn. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

screensaver tv-box

@Suzy 

Alvast heel hard bedankt voor de moeite die jij weer wilt doen EN de correcte info.

Zoals ik ooit in vorige post zei, jullie weten beter wat er wel is of niet, wat wel of niet kan. En jullie beter als helpdesk zoude werken met correcte info.

Whatsapp support zei me dat dit uit te zetten is, maar ze weten niet waar in instellingen omdat ze zelf geen 4.45 update hebben (je snapt de zucht van ongeloof maar met een lach van wat zeggen ze nu weer allemaal.)

Echter heb ik bang dat er "misschien" geen uitknop zal komen (al hoop ik van wel ten koste van men toestel) Daar waar normaal tv in zwart beeld gaat met zwevend logo'tje, ziet telenet weer reclame (opbrengst), waar je verplicht heen moet kijken, en omzeilt de screensaver van tv dus beeld valt niet weg en valt niet uit.

Maar toch bedankt weer voor de moeite👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

screensaver tv-box

@DeLLiAnO geen probleem. Ik begrijp jouw bezorgdheid in verband met het inbranden en het mogelijks schadelijk zijn voor OLED-schermen. Ondertussen werd deze intern ook nog eens doorgestuurd naar de product manager. Wij zorgen er graag mee voor dat jullie feedback tot bij de juiste personen komt. 

Ik kreeg ondertussen wel de bevestiging dat je als klant deze functie op dit moment niet kan controleren en dit mogelijks in de nabije toekomst ook niet zal komen. Uiteraard is er de auto stand-by functie die de hele opstelling uitschakelt, maar hier is de minimum tijd 4 uur. Dat is natuurlijk veel te lang om inbranding te vermijden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

screensaver tv-box

@Suzy 

Denk eerlijk gezegt dat dit ook niet zal gebeuren zoals ik al aangaf. Het zwarte "gat" van je screensaver kan je beter opvullen met reclames en daarop bijverdienen. Zijn strategische keuzes jmmr genoeg.

Maar zoals altijd, heel hard bedankt voor de tijd en moeite!

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.