Beantwoorden
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

vragen en nog eens vragen

Heb hier al veel gelezen en opgestoken, maar blijf met een aantal vragen zitten rond het verschil digirecorder tv box en twijfel om toch nu de stap te zetten.Hierna een opsomming en ik hoop dat ik duidelijk ben.

1)Hoe zit dat met opnemen van een serie?Nu heb je diverse mogelijkheden, heel de serie,alleen nieuwe... wat zijn de mogelijkheden op de tv box?

2)Het wissen van een bekeken aflevering van een serie dat kan nu toch ook gewoon?

3)Ik programmeer bijvoorbeeld de serie nieuws op vtm en laat  onbewust 2 opeenvolgende dagen staan.Kan ik deze dan samen wissen of één voor één?Nu vraagt de digirecorder"ben je zeker dat je het hele seizoen wil wissen?"waarna je kan kiezen je daarna de serie verder opnemen.

Hoe zit dat op de tv box?

4)Kan er nog direct opgenomen worden met de rode opneemknop in te drukken?

5)Is er een snellere manier op opnames te wissen dan in het filmpje ontdek de nieuwe tv box staat?Nu kan ik op de ab dig rec direct op de del toets drukken .

6)De tv gids, is die ook zolang op voorhand doorgegeven door de zenders of gaat het nu wat recenter zodat wijzigingen mee opgenomen worden en er minder verassingen zijn dat er iets anders is opgenomen dan wat je geprogrammeerd had?

7) Doorspoelen aan 2x met geluid is dat nu wel of niet mogelijk op de tv box?

8)Bij opeenvolgende opnames (zelfde zender) valt het nu voor dat een stuk van het begin aan de vorige opname plakt, is dat nog zo of zijn alle programmas volledig in één geheel?

Wanneer een opname afgelopen is start dan automatisch de volgende zoals nu als deze na elkaar van dezelfde zender opgenomen zijn?

9)Een programma in de tv gids of in de opname pagina van de uitzending  kan nu door op ok klikken  "meer van dit" opvragen.Is dit bij de tv box ook nog zij het op een andere manier?

10)Zijn er nu nog problemen met ondertitels het zij bij live tv of uit de tv theek?

 

 

0 Likes
17 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

vragen en nog eens vragen

1) alles word opgenomen die gevonden word in de EPG tv gids, geen keuze tussen nieuwe en alles.

2) je kan alle bekeken afleveringen 1 per 1 wissen of de 

3) 1 voor 1 of alles in eens.

4) Ja

5) neen is zoals in het filmpje.

6) word wekelijks aangepast (bv Eclips doet dit de donderdag) maar wel voor 14 dagen EPG.

7) niet mogelijk.

8 alle opnames worden apart opgenomen dus alles word volledig opgenomen (als er niet meer of een half uur langer uitloop is van een programma door het nieuws bv die wat langer is of was door iets dat gebeurd is dat het nieuws laat uitlopen.

dan kan het zijn dat je het niet helemaal hebt uw opname, maar elke opname is dus een aparte opname, je kan tot 9 opnames tegelijk doen op dezelfde moment.

9) neen.

10) soms wel, bv op NPO1 bij enkele programma's dat de ondertiteling te groot is van lettertype zodat soms een ondertitel 3 rijen innemen op het beeld en de onderste regel de helft niet te zien is (bij opnames heb ik dit soms).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

vragen en nog eens vragen

Bedankt voor alle antwoorden.Het word duidelijk dat we van enkele gewoonten zullen moeten afstappen,doorspoelen aan 2x met geluid zal de belangrijkste zijn, meer van dit zal gemist worden maar kunnen we mee leven.😥

Het blijkt dat de digirecorder toch wel meer in zijn mars heeft kwa gebruiksmogelijkheden en dat de prijs om meer gelijk te kunnen opnemen zich laat zien in het weglaten van handigheidjes.Maar hoop doet leven en wie weet komt daar ooit nog verandering in.

Nog 2 vraagjes en dan ben ik klaar.

Hoelang word er opgenomen als je de rode knop indrukt?

Kan je nog schakelen bij live kijken tussen huidige en vorige zender met de back toets zoals dat nu gaat?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

vragen en nog eens vragen

@Silverwing 

Uitloop bij opname is 30min.

Swappen tussen huidige en vorige zender gebeurt met een andere toets maar kan heel eenvoudig. (Tv-toets)

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

vragen en nog eens vragen

Bedankt voor het antwoord,nu maar bemiddelen om de overstap te maken ,daar alles wat niet meer kan voor diegene nadelig is die altijd het laatste woord moet hebben😟

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

vragen en nog eens vragen

Nog twee vervolledigingen bij antwoord 😎

 

Soms koopt VRT zes afleveringen en zendt ze twee per twee uit. Dan Krijg je wel alsof de tweede opname automatisch start....maar na 30 minuten is het afgelopen. Moet je naar de opname van de volgende aflevering en de eerste 30 minuten doorspoelen...best een verrassing.

 

Het automatisch starten heb ik nog niet gezien.. Ik herinner mij precies dat ik wel eens een voorstel venster heb gezien, maar laatste maanden niet meer...??? iemand ?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

vragen en nog eens vragen

@Theo2 

Je kijkt in feite naar de uitloop van de eerste aflevering. Beter is dan te stoppen met met de eerste en direct te starten met de tweede aflevering.

Tipje: als je 30 min moet doorspoelen kan je evengoed een spraak instructie geven. Voorbeeld: "30 minuten verder" gaat het doen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

vragen en nog eens vragen

Dat had ik na de eerste ervaring inderdaad ook door.

Dat spreken tegen een afstandsbediening moet ik nog eens leren...

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

vragen en nog eens vragen

Het automatisch starten was bedoeld op de digirecorder,indien je geen actie onderneemt bij 2 opgenomen programmas van dezelfde zender na elkaar dan stopt de eerste en krijg je een beeld van de volgende met een cirkel die blokjes aftelt waarna het 2e programma begint.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

vragen en nog eens vragen

Maar de vraag was: werkt dat "automatisch volgende aflevering kijken" ook bij TV box, dat is dus NEE volgens mij.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

vragen en nog eens vragen

@Theo2 

Als je een serie bekijkt uit de tv-theek wordt op het einde de keuze gegeven om te stoppen of de volgende aflevering te starten. Reageer je niet start de box zelf de volgende aflevering na 15 seconden.

Heel eenvoudig dus.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

vragen en nog eens vragen

Bij series op aanvraag lukt dit wel maar bij opnames gaat dit niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

vragen en nog eens vragen

@Master-Magic 

Het einde van een opname is ook niet juist te bepalen. Met of zonder staart. Automatisch overschakelen gaat veel ambras veroorzaken want het zal te vroeg of te laat zijn.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

vragen en nog eens vragen

We hadden het over verschil digicorder en TV box..... ik vind nog altijd dat de digicorder het beter kon. Waarom dat zo is, daar ben ik te dom voor.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

vragen en nog eens vragen

@Theo2 

Als je pas een tv-box hebt herinner je de mogelijkheden van de digicorder nog goed en kun hier en daar wat mogelijkheden missen. Eenmaal een paar maanden verder en de box gewend bent en je komt nog eens een digicorder tegen ga je jezelf wel eens afvragen hoe moest dat nu weer (op dat dom toestel). Alles went (zelfs het branden voor de duivel).

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes