24751
netweters
|
152346
antwoorden
|
20691
vragen
|
Aanmelden bij server imap.telenet.be mislukt na wijzigen van het wachtwoord.
Enkel webmail werkt nog. Dus niet meer in outlook, niet meer op iphone.
Wat kan je daaraan doen? Want het kan niet de bedoeling zijn dat je nooit meer een wachtwoord kan wijzigen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je uw wachtwoord ook veranderd in Outlook en op de e-mail app op de iPhone? en volgens uw tags ook in Thnunerbird
Een computerwinkel hier.
Nee, dit is een algemeen probleem. Ik heb al meerdere klanten die zich niet meer kunnen aanmelden op hun IMAP.
Probleem ligt bij Telenet.
Klopt … hier ook … webmail gaat … IMAP soms dan weer niet.
ik dacht al zoiets, maar hoe dan op te lossen?
Is daar al zicht op of telenet dit kan/wil oplossen?
Heb je hen al gecontacteerd met je probleem? Technische vraag | Telenet
@Moderator afgelopen 2 weken wel meerdere meldingen over problemen met IMAP, steeds na wijzigen van het wachtwoord. Kunnen jullie misschien toch eens navragen of er iets mis is achterliggend?
Hoi,
Niet zo lang geleden zelf mijn wachtwoord aangepast en mijn e-mail client zowel op iPhone als op Windows doet het prima. Mails versturen en ontvangen, no problem.
Uiteraard neem ik graag het zekere voor het onzekere, en zal ik mijn licht eens opsteken. Keep you informed.
al enig nieuws? formulier invullen, hielp niet, nog geen antwoord voorlopig
ik heb niet altijd zomaar tijd om te bellen...
Vanmorgen terug problemen gehad ... de mail komt binnen maar de inhoud laat op zich wachten ...
Allen,
Ik heb feedback ontvangen, maar er zijn geen aanpassingen geweest langs de kant van Telenet. Hiervoor zou ik dus de klantendienst aanspreken.
@Matilde Ik begrijp zeker dat tijd krap is, je kan ze ook via WhatsApp aanspreken. De klantendienst is ook bereikbaar via Facebook Messenger en X.
ze hebben geantwoord, zoals te verwachten was bij telenet, het is niet hun probleem zolang webmail nog werkt...
ik zal het wachtwoord nog eens opnieuw wijzigen, misschien lukt het dan wel
Vermits je Thunderbird gebruikt vraag ik me af: zou je niet beter POP gebruiken? Bekijk je je e-mail ook nog op andere toestellen, zoals bijv. een smartphone?
Ik werk op volgende manier: zowel op PC (Thunderbird) als smartphone (Thunderbird for Android; in feite K-9 Mail) heb ik POP ingesteld. Op de smartphone ik POP zo ingesteld dat de mails van de server verwijderd worden als ik ze verwijder op de smartphone (die komen dus niet meer binnen op PC). Wat overblijft (aan nieuwe mail) wordt opgehaald via Thunderbird (POP) op de PC. De mails op je smartphone verdwijnen niet, maar eenmaal op de PC staan ze niet meer op de server. Voordeel (wat mij betreft) is dat je zelf een backup kan maken van je mails. Als Telenet op een of andere manier je mails verliest en je gebruikt IMAP, dan is de kans groot dat je ze nooit meer terugkrijgt.
Zolang ze de webmail ondersteunen zal je dat moeten gebruiken
Voor deze zaken van e-mail komen bijna geen oplossing meer voor
Je bent niet de eerste die hier over klacht
de oplossing: nog eens opnieuw wijzigen, en nu is het wel OK
ligt dus wel degelijk aan telenet, maar bon...
Als dit het antwoord van Telenet is, wijst dat duidelijk op een indrukwekkende combinatie van incompetentie en klantonvriendelijkheid. Misschien kunnen ze hun servers dan maar beter meteen definitief uitzetten.