|
26.634
netweters
|
165.547
antwoorden
|
|
22.223
vragen
|
Indien iemand een oplossing weet voor volgend probleem, eeuwige dank...
Jaren geleden 3 aliassen aangemaakt in 1 telenet mailbox: noem ze gemakshalve [email protected], ma@example.com, en dochter@example.com,
Dochter is nu groter en zou haar eigen mail willen lezen op haar laptop.
Als ik in outlook op haar laptop een nieuwe account aanmaak voor [email protected] komt alle e-mail op haar laptop, ook die van de andere 2 aliassen.
Vraag is dus: kan ik op haar laptop een account maken voor [email protected] zonder dat de e-mail die niet aan haar gericht is ook op haar laptop terecht komt?
Of kan ik het alias [email protected] verwijderen als alias in de huidige mailbox en een nieuwe mailbox aanmaken met hetzelfde mailadres?
Inhoud gewijzigd door Christof (mod) | Reden: mailadressen zichtbaar, example.com = telenet.be
Je moet inderdaad de volgende stappen doen:
Opmerkingen:
1) de oude mails gestuurd naar de alias van je dochter worden niet automatisch mee verhuisd naar de nieuwe mailbox.
Als dat wel gewenst is, moet je in Outlook beide mailboxen instellen, zodat je manueel de betreffende mails (inkomend of uitgaand) van de ene mailbox naar de andere kan verhuizen. Je kan dat werk vereenvoudigen, als je vooraf op de eerste mailbox een nieuwe map aanmaakt en daarin alles te verhuizen mails naartoe schuift.
Daarna kan je in Outlook de hele map verhuizen van de ene mailbox naar de andere.
2) Een alias die gebruikt wordt als Telenet login, of een alias waarop je facturen krijgt, kan je niet verwijderen (tenzij je onder Profiel instellingen deze adressen naar een ander adres wijzigt).
Bedankt voor je reactie.
Zit met nog een vraag ivm met punt 2 "mailbox vrijgeven."
Als ik kijk in MyTelenet staat daar het volgende
Wordt dan de toegang geblokkeerd tot alle aliassen?
EDIT: even wat uitgetest, nieuwe mailbox aangemaakt, een paar dummy aliassen aangemaakt, eentje ervan verwijderd, vrijgegeven en kunnen toevoegen aan mijn andere mailbox. Lijkt dus goed te werken. Hopelijk ook met die van de dochter, want ze krijgt daar momenteel wel wat belangrijke mails op binnen...
@xIT We hebben de mailaliassen wel moeten aanpassen in jouw bericht, ook al gaf je duidelijk aan dat dit fictieve mailaliassen zijn. Deze kunnen namelijk wel verbonden zijn met een persoon, dus hebben we dit aangepast in jouw tekst.
Ik vrees dat je op de verkeerde plaats bent. Je moet geen mailbox verwijderen, wel een alias.
In Mailbox beheren klik je op het tandwieltje.
Kies nu Instellingen e-mailadres. Nu zie je de drie aliassen van je mailbox (een zogezegd hoofd e-mailadres en twee aliassen). Naast elk e-mailadrs staat een vuilbakicoontje. Klik op dat icoontje naast het e-mailadres van je dochter.