24802
netweters
|
152792
antwoorden
|
20740
vragen
|
Hallo,
mijn dochter heeft een email adres op mijn Telenet abonnement. Nu is ze uit huis en heeft ze zelf ook een abonnement op Telenet. Kan haar mailbox verhuisd worden van mijn abo naar dat van haar? Zodoende kan ze het dan ook zelf beheren.
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Email adres bij verhuis naar eigen abo
@wannesT Dat is perfect mogelijk, maar je verliest wel alle e-mails, voor de aanpassing bel je best eens naar Telenet.
of je verwijderd hem uit jouw e-mail account en dan belt je dochter of jij om deze om te zetten naar haar account, dit komt wel niet direct vrij dus moet je ervoor bellen, en best je dochter laten bellen of met haar gegevens bij de hand, gegevens identiteitskaart en gegevens klanten nr.
Via webmail kan ze wel een backup maken juist vóór het afsluiten op het gezin en met deze backup alles herstellen zodra de mail op haar naam staat (haar rekening).
Verwijderen alleen is niet voldoende. Het e-mailadres zal dan 6 maanden geblokkeerd blijven. Bellen naar Telenet is echter niet nodig; de OP kan het adres in zijn instellingen zelf vrijgeven. Vanaf dat moment kan de dochter het adres zelf aanmaken zonder tussenkomst van Telenet. Zoals gezegd wel even een backup maken van de e-mails (dat kan op meer dan één manier).